RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

سرمایه‌گذاران با بازار پدرکشتگی ندارند

ابوالفضل شهرآبادی - مدیرعامل سبدگردان داریک
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۳/۶کد خبر: 336161
ایستانیوز:سرمایه‌گذاران دنبال سود هستند همین بازار که از آن می‌ترسند و نسبت به آن بی‌اطمینان هستند، اگر اطمینان پیدا کنند که بازار سود می‌دهد، همه به بازار باز می‌گردند.
بازار به دلیل ریسک‌های سیستماتیک متعددی که در سال ۱۴۰۰ و بخشی از سال ۱۳۹۹ بر آن حاکم بود، وضعیت مطلوبی نداشت و ضرر زیادی را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد و سرمایه‌گذاران را با یک ترس و عدم اطمینان نسبت به بازار رو به رو کرد. این عدم اطمینان باعث شد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از بازار کوچ کنند.
 
باید این موضوع را متذکر شد که سرمایه‌گذاران با بازار پدرکشتگی ندارند، سرمایه‌گذاران دنبال سود هستند همین بازار که از آن می‌ترسند و نسبت به آن بی‌اطمینان هستند، اگر اطمینان پیدا کنند که بازار سود می‌دهد، همه به بازار باز می‌گردند. به همین جهت در حال حاضر در این یک ماه که بازار مقداری نسبت به قبل بهتر شده و بعضی از سهم‌ها واقعا زیان‌هایشان را تا حد قابل قبولی جبران کرده‌اند، فرصت خوبی ایجاد شده است که عدم اطمینان سرمایه‌گذاران برطرف شود.
 
به نظر می‌رسد با حمایت از بازار، عدم دخالت در بازار توسط نهادهای ناظر و تصمیمات خلق‌الساعه که سال‌های گذشته انجام دادند، با انجام ندادن این کارها می‌توان دوباره سرمایه‌گذاران را به سمت بازار جذب کرد. در روزهای گذشته هم دیدیم که رقم قابل توجهی پول بخش حقیقی در حال ورود به بازار است که اگر یک ماه دیگر بازار خوب بماند، پول‌های جدید زیادی به بازار می‌آید و سرمایه‌گذارانی که الان به بازار بدبین هستند، دوباره با بازار آشتی کرده و بازار وضعیت بهتری پیدا می‌کند و حداقل تا پایان فصل مجامع که تا تیرماه است، می‌توان از بازار حمایت و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کرد.
 
پس از آن هم اگر بازار با ورود پول مواجه شود و با شیوه‌ای ملایم پیش رود می تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد. همچنین نهادهای ناظر باید مراقب باشند تا اشتباهاتی که در سال‌های قبل روی داد، تکرار نشود و سرمایه‌گذاران را به سمت سبدگردان‌ها و صندوق‌ها راهنمایی کنند. سرمایه‌گذاران را باید از سرمایه‌گذاری مستقیم دور کرد. سرمایه‌گذاری مستقیم، آفت بزرگی است که آثار آن را در سال ۹۹ همه دیدند. سبدگردان‌ها و صندوق‌ها حاشیه ایمنی بهتری را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند و سرمایه‌گذاری کارشناسی‌تری توسط این نهادها می‌توان ارائه کرد. بهترین کاری که می‌توان کرد، تشویق سرمایه‌گذاران به استفاده از خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و استفاده از سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است.
 
به نظر می‌رسد باید قانونی را سازمان بورس در بازار سرمایه تصویب کند که سرمایه‌گذارانی که تازه کد سهامداری می‌گیرند تا مدتی اصلا اجازه سرمایه‌گذاری مستقیم نداشته باشند و ملزم شوند به سمت سبدگردان‌ها و صندوق‌ها و مشاوران سرمایه‌گذاری بروند که به نفع خودشان نیز می باشد. زمانی که سرمایه‌گذاران دریابند که سبدگردان‌ها خدمات بهتری ارائه می‌کنند، همان جا می‌مانند و این باعث می‌شود که سرمایه‌گذار همیشه در بازار بماند و نوسانات ورود و خروج سرمایه‌گذار را نداشته باشیم و بازار هم طبیعتا توسعه بیشتری پیدا کند.
 
 



برچسب‌ها:سرمایه‌گذاران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *