RSS
امروز دوشنبه ، ۶ تیر ۱۴۰۱
آخرین اخبار

مشاور سرمایه‌گذار آرمان آتی سوم شد

رشد درآمد و افزایش بهره‌وری برای رسیدن به سودآوری پایدار

امکان معامله قرارداد اختیار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخصی

سرمایه‌گذار حرفه‌ای؛ حلقه گمشده SMEها

دانش بنیان ها در اولویت دریافت خدمات ارزی بانک کارآفرین

مراقب پیامک‌های جعلی مالیاتی باشید

خدمات بیمه ای شرکت بیمه سامان درعراق گسترش می یابد

کارنامه بهاره خودروسازان

دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد

دریافت وام فرزندآوری چه مدارکی نیاز دارد؟

قیمت سکه ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

نرخ تورم دهک‌ها در خردادماه اعلام شد

قدم بزرگ بیمه ملت در بیمه بدنه موتور سیکلت

فرشتگان استقلالی همراه با بیمه تعاون

تعامل حداکثری میان سرمد و بانک صادرات ایران

پرداخت غرامت بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه دی

شفاف‌سازی بانک دی درباره شایعه اختلاس

اعطای بیش از ۴۱۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزند‌آوری از سوی بانک سینا

فصل جدید همکاری اتکایی ایران‌معین و دانشگاه علمی کاربردی سبا کلید خورد

سهم ۲۰ درصدی سفته بازها در گرانی مسکن

کاهش نرخ دلار تا کجا؟

شخصی سازی سرویس در بانکداری ایران زمین

افزایش خدمات فام موسسه اعتباری ملل

آغاز عملیات بازارگردانی بر دو نماد بورسی

نظرسنجی در خصوص ورود خودرو به بورس کالا

یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد

شرط کاهش التهاب در بازار خودرو

۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۳/۴کد خبر: 336143
ایستانیوز:یک کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: التهاب بازارخودرو فقط با عرضه مداوم محصولات تولیدی در بورس کالا به آرامش خواهد رسید و در غیر این صورت اثر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فردین آقابزرگی ، در مورد مزایای عرضه خودرو در بورس کالا، توضیح داد: تاکنون مشابه عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به شرایط رقابتی که در بازار این صنعت وجود دارد در بازارسرمایه سایر کشورها  رخ نداده است.
 
وی با بیان اینکه اغلب اطلاعات قیمتی که دفاتر فروش خودرو در سامانه کدال منتشر می‌کنند، به طور قابل توجهی با قیمت خودرو در بازار آزاد تفاوت دارد گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا اختلاف قیمتی در صنعت خودرو که یکی از موارد قیمت‌گذاری دستوری به حساب می‌آید کاهش خواهد یافت.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت فروش دو شرکت خودروساز یعنی سایپا و ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ بر اساس میزان تولیدات، نرخ ثبتی در دفاتر و  نرخ معاملات در بازار آزاد بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ با نرخ انتشار اوراق از سوی دولت در سال گذشته به طور تقریبی برابر است. بنابراین کشف قیمت با عرضه خودرو در بورس کالا به نوعی که موضوع اصلی رفع موانع در حوزه سفته‌بازی، دلالی در بازار آزاد محصولات خودرو ساز در دستور کار باشد می‌تواند تاثیر به  سزایی در این صنعت بگذارد.
 
به گزارش ایسنا ، اقابزرگی با تاکید بر اینکه وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سایر مسئولان مربوط باید خود را موظف بدانند و به نوعی عمل کنند تا با عرضه خودرو در بورس کالا موضوع سفته بازی کاهش یابد، عنوان کرد:التهاب بازارخودرو تنها با عرضه مداوم محصولات تولیدی مربوط در بورس کالا به آرامش خواهد رسید در غیر این صورت اثر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *