RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

فروش ۱۷۰ هزار میلیارد ریال بیمه دی در ۱۴۰۳

اصلاح اساسنامه بیمه ملت به تصویب سهامداران رسید

عملکرد بانک ها در بخش مسکن فاجعه‌بار است!

سهام آبی و قرمزها عرضه می‌شود

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از بیمه دی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

اقتصاد ایران چشم به راه نتیجه نهایی برجام است

۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۲/۴کد خبر: 333535
ایستانیوز:« مهم ترین اتفاق و نیاز اقتصادی کشور هم اکنون به نتیجه رسیدن برجام و امضا توافق است. برجام و فشار تحریم ها در همه مسائل اقتصادی ما از تورم گرفته تا نقدینگی، تجارت بین الملل و... دخیل است. هم اکنون فعالان اقتصادی و مردم منتظر نتیجه نهایی برجام هستند.»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مهراد عباد معتقد است برای شروع گردش چرخ های اقتصادی کسب و کارها باید رویه های غلط اقتصادی که در بخش های مختلف وجود دارد و به نوعی دست و پای فعالان اقتصادی را بسته است، اصلاح شوند. او می گوید:« یکی از خواسته های اصلی فعالان بخش خصوصی اصلاح رویه های اشتباه و بخشنامه های دست و پا گیری است که در سال های قبل ابلاغ شده است و خیلی از این ها مخل کسب و کارها هستند و باید حذف شوند. مثلا الان در موضوع سیاست های ارزی فعالان کسب و کار چالش های جدی دارند به خصوص در زمینه هایی مانند بازگرداندن ارز.»
 
او ادامه می دهد:« به نظرم تمام قوانینی که در حوزه واردات و صادرات وجود دارد نیازمند اصلاحات اساسی است ما شاهدیم که بسیاری از رویه های کنونی در این حوزه، در زمان خروج آمریکا و ترامپ از برجام گذاشته شده اند حال آنکه هم اکنون شرایط با 4 سال پیش تغییر کرده است بنابراین باید رویه ها هم که مخل کسب و کار شده و روند صادرات و واردات را بسیار کند کرده اصلاح شوند.»
 
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می گوید:« تورم یکی دیگر از بزرگترین چالش های کنونی کشور است که متاسفانه نگرانی های زیادی هم نسبت به روند افزایشی آن در ماه های پیش رو وجود دارد؛ از سوی دیگر آمارهایی که چند روز پیش منتشر شده نشان می دهد که نقدینگی هم رکورد زده است؛ حتما دولت و بانک مرکزی باید سیاست های انقباضی در پیش بگیرند. با این رویه که هم اکنون وجود دارد و چاپ پول نه تنها تورم کاهش پیدا نمی کند که با اوج گیری تورم و افزایش چالش های معیشتی مردم رو به رو خواهیم شد.»
 
او در ادامه مهم ترین گامی که برای بهبود شرایط اقتصادی لازم است را به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام دانست و گفت:« مهم ترین اتفاق و نیاز اقتصادی کشور هم اکنون به نتیجه رسیدن برجام و امضا توافق است. برجام و فشار تحریم ها در همه مسائل اقتصادی ما از تورم گرفته تا نقدینگی، تجارت بین الملل و... دخیل است. هم اکنون فعالان اقتصادی و مردم منتظر نتیجه نهایی برجام هستند.»
 
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به موضوع فشار دولت برای کنترل قیمت ها هم اشاره کرد و گفت:« اقتصاد دستوری جواب نمی دهد و در این سال ها شاهد بوده ایم هر کالایی قیمت گذاری شده است وضعیت بدتری پیدا کرده است؛ شما به قیمت خودرو یا دلار توجه کنید. دیدیم که در 10 سال گذشته دولت ها قیمت دلار را پایین نگه داشتند و بعد به یکباره فنر آن باز شد و با جهش قیمت رو به رو شدیم. دولت به صورت کلی روی هر کالایی قیمت گذاری کرده است شاهد افزایش مشکلات بوده ایم و برای بهبود معیشت و قیمت ها باید کارهای بنیادی صورت بگیرد و وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند و هرگز با دستور و کارهای یک شب نمی توان وضعیت اقتصادی را سامان داد.»
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *