RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

جدال ریال و دلار در بازار سهام

۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵کد خبر: 333005
ایستانیوز:عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۳۱ میلیارد تومانی بسته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 25 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 492 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 337 هزار و 268 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 221 واحد بالا آمد و در رقم 340 هزار و 177 واحد ایستاد. اما شاخص کل فرابورس 9 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 129 واحد رسید.
 
در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 266 نماد رشد قیمت و 227 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 45 درصد بازار افت قیمت داشتند.
 
روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ خوراک دام پارس (غدام)، شرکت پلاسکو کار (پلاسک) و شرکت فنرسازی زر (خزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
 
در بورس نمادهای بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب)، ساراب (شرکت سیمان داراب) و حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت صنعتی مینو (غصینو) و شرکت قند چهارمحال (قچار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 31 میلیارد تومانی بسته شد.
 
ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 2 درصد افزایش یافت و 61 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 2 درصد رشد کرد و در رقم 92 میلیارد تومان ایستاد.
 
روز سه‌شنبه نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و غدام (شرکت خوراک دام پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین عرضه‌ها
 
روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) و توسن (شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین) بیشترین صف فروش داشتند.
 
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران به سمت بالا نوسان کرد. روند تغییرات شاخص در یک هفته اخیر پرنوسان بوده است، در هفته قبل روز سه‌شنبه شاخص بیش از 6 هزار واحد نزول کرد و روز چهارشنبه 11 هزار واحد بالا آمد. روز شنبه دوباره نزول کرد و بیش از 15 هزار واحد پائین آمد. روز یکشنبه 2 هزار و 379 واحد رشد کرد، روز دوشنبه 595 واحد افت کرد و دیروز 2 هزار و 492 واحد رشد کرد. شاخص اگر به این روند ادامه بدهد در آخرین روز کاری هفته نوبت به نزول شاخص می‌رسد. اما آیا شاخص‌های عملکردی بازار حاکی از میل به نزول هستند؟ 
 
دیروز تعداد نمادهای سبززپوش بیشتر از قرمزها بود و شاخص هم وزن نیز بیش از هزار واحد صعود کرد. اغلب نمادهای بانکی و خودرویی رشد قیمت داشتند. پس از وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا، این دو نماد بزرگ بازار و دیگر نمادهای خودرویی رشد قیمت داشتند. وزیر صمت وعده داده 25 درصد از سهام خودرو و 40 درصد از سهام خساپا عرضه شود. نمادهای کگل، خودرو، وبملت، نوری، خساپا، فولاژ، وتجارت، خبهمن، مبین، خگستر و فملی بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 
 
روز سه‌شنبه روند خروج پول حقیقی ادامه یافت اما میزان آن کمتر شد و با کاهش 42 درصدی –نسبت به روز دوشنبه- به رقم 203 میلیارد تومان رسید. بخش عمده‌ای از خروج پول حقیقی نیز به نمادهای پالایشی اختصاص داشت. شتران، شپنا و شبندر بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند و پس از آن‌ها، فملی و آریان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. 
 
بنابراین دو سوی دلاری و ریالی بازار حرکتی متضاد داشتند. در بورس غلبه با نمادهای صعودی بود و در فرابورس غلبه با نمادهای نزولی بود و شاخص فرابورس افت کرد. به نظر می‌رسد معاملات امروز نیز صحنه جدال دو سمت ریالی و دلاری بازار باشد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *