RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کاهش ۸۵ درصدی فیشینگ با رمز پویا

۱۵:۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹کد خبر: 331311
ایستانیوز: مدیرعامل شاپرک گفت: نرخ اسکناس و مسکوک به کل پول از حدود ۲.۶ درصد به ۱.۷ درصد رسیده است و این نشان می دهد که شبکه پرداخت توانسته است مردم را از تبادل پول نقد بی نیاز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، سید کاظم دهقان مدیرعامل شاپرک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایبِنا در خصوص موضوع مهم فیشینگ گفت: اصولا فیشینگ صفحه ای جعلی است و در مدل های جدید، تقلبی صورت می گیرد که کاربر با فریب، به صفحات یا اپلیکیش هایی منتقل می شود که حساب ها و اطلاعات آن را در اختیار مجرم قرار می دهد. وی ادامه داد: این پروسه ای است که در سال های گذشته و در هر سال، چند ده هزار از این صفحات فیشینگ قبل از اینکه بخواهند اقدامی انجام دهند، توسط واحد امنیت شاپرک شناسایی و مسدود می شوند و طبیعتا با ورود رمزپویا و دادن اطلاعات مربوط به پذیرنده و مبلغی که در هر تراکنش داریم، شاهد کاهش فیشینگ در این حوزه هستیم.
 
کاهش ۸۵ درصدی فیشینگ با رمزپویا
 
مدیرعامل شاپرک گفت: در ابتدای  شروع رمزپویا، تا ۸۵ درصد کاهش جرائم در این حوزه را داشتیم. طبیعتا نامه های مراجع قضایی به شاپرک موید کاهش قابل ملاحظه ای در این حوزه بود. این در حالی است که با توجه داشت که هر روز مدل های جدیدی از تخلف در حال شکل گیری است و آگاهی رسانی به مردم در این حوزه نقش مهمی دارد. بنابراین تا حدود زیادی این حوزه مدیریت شده است ولی هنوز راه زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب وجود دارد و با همراهی پلیس به عنوان ضابط قضایی و قوه قضاییه انشالله شاهد کمتر شدن تخلفات در این حوزه باشیم.
 
برنامه شبکه پرداخت برای پساکرونا
 
دهقان در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شیوع کرونا در یکی دو سال اخیر باعث شد مردم تمایل بیشتری به استفاده از خدمات غیرحضوری در شبکه پرداخت داشته باشند، حال برنامه شاپرک برای دوران پساکرونا و توسعه بیشتر خدمات پرداخت غیرحضوری چیست؟ گفت: با توجه به بیماری کووید ۱۹ و چالش های قرنطینه افراد و محدودیت هایی که در زمان فعالیت کسب و کارها داشتیم، یکی از عناصری که فوق العاده مهم توانست نقش خودش را ایفا کند، شبکه پرداخت بود. تقریبا مردم را به این اعتماد رساند که نیازی به پول نقد در جیب و کیف پولشان ندارند. تقریبا ما شکایتی که بگوید شبکه پرداخت نتوانسته باشد به نیاز مردم پاسخ دهد را نمی بینیم. همچنین تعدد و تنوع در شرکت ها و سرویس های این حوزه، همه و همه باعث شد تا شبکه پرداخت بتواند نقش خودش را داشته باشد تا مردم از پول نقد کمتر استفاده کنند و مردم با خیال راحت از این خدمات استفاده کنند. به علاوه در این مسیر انواع و اقسام سرویس ها را به مجموعه هایی همچون وزارت بهداشت ارائه کردیم از جمله شناسایی محل تردد کسانی که گرفتار بیماری می شوند تا حوزه های اعتبارسنجی برای کسانی که از این بیماری در خصوص کسب و کار خود آسیبب دیده اند. همچنین در خصوص تبعات اقتصادی کرونا بر کسب و کارهای مختلف حضوری و غیرحضوری، گزارش های مفصلی را به حاکمیت و جامعه و مردم ارائه دادیم.
 
تمایل مردم به اسکناس کمتر شد
 
وی در خصوص اینکه بعد از کرونا چه اتفاقی می افتد اظهار داشت: طبیعتا نرخ اسکناس و مسکوک به کل پول از حدود ۲.۶ درصد به ۱.۷ درصد رسیده است و این نشان می دهد که شبکه پرداخت توانسته است مردم را از تبادل پول نقد بی نیاز کند. قطعا این مسیر می تواند ادامه پیدا کند و آموزش و تجربیات کاربری خاصی برای مردم درست شده است که می تواند در دوران پس از کرونا نیز استفاده شود و ما شاهد باشیم که مردم نیازی به پول نقد کمتری داشته باشند.
 
پرداخت با موبایل در چه مرحله است؟
 
دهقان در پایان این گفتگو به موضوع دیگری اشاره داشت و افزود: از سال ها قبل در خصوص پرداخت هایی که مبتنی بر کارت در داخل موبایل است، برنامه ریزی های متعددی انجام شده بود که خوشبختانه با تلاشی که مجموعه های بانک مرکزی و شرکت های زیرمجموعه شاپرک داشتند، پروژه ای تحت عنوان کهربا عملیاتی شده است و برخی از شرکت ها تست های خود را گرفته اند و مردم می توانند با استفاده از ظرفیت هایی بدون تماس با ابزار پذیرش و با استفاده از موبایل خریدهای خود را انجام بدهند. وی افزود: مراحل نهایی استقرار این سیستم و توسعه ظرفیت شرکت های پرداخت در حال پیگیری است و انشالله تجربه کاربری خوبی را بتوانیم برای مردم در این حوزه داشته باشیم.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:فیشینگ، رمز پویا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *