RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

صندوق‌های بازارگردانی اختصاصی ضرورت روز ذینفعان سهام عدالت

۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۶کد خبر: 331013
ایستانیوز:مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش به ضرورت راه‌اندازی صندوق بازارگردانی اختصاصی برای سهام عدالت اشاره کرده بود. با توجه به اهمیت این موضوع به منظور تحقق حکمرانی بازار سرمایه و حفظ حقوق منصفانه و شفاف تمام سرمایه‌گذاران به‌خصوص سهامداران سهام عدالت و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس، لازم است اداره امور دارایی این گروه از سهامداران زیر نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام پذیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فردین آقا بزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه ، در مورد اثرات تأسیس صندوق اختصاصی بازرگردانی سهام عدالت، اظهار کرد: برخی از قوانین و مقررات پایه و مرتبط با بازار سرمایه و صندوق‌های بازارگردانی باید اصلاح شود، زیرا در زمان تصویب قانون بازار درسال 1384 تنها نهاد مالی فعال در بازار سرمایه کارگزاران رسمی بورس اوراق بهادار بودند بنابراین دیدگاه بسیاری از فعالان فعلی بازار در قوانین و مقرارات دیده نشده و در برخی ابعاد با فضای کنونی اقتصاد و بازار سرمایه کشور تطابق ندارد.
 
او بیان کرد: طی یک دهه گذشته با توجه به افزایش فعالان بازار، نهادهای مالی و صندوقهای سرمایه گذاری در دوسال اخیر سهامداران سهام عدالت نیز به جرگه ذینفعان و سهامداران بورس افزوده شدند، اکنون این گروه از اشخاص منابع قابل توجهی به میزان تقریبی 80 درصد از بودجه عمومی دولت در سال 1401 که معادل 1100 هزار میلیارد تومان است را در اختیار دارند .
 
این کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: به همین منظور و در راستای تحقق حکمرانی بازار سرمایه و حفظ حقوق منصفانه و شفاف تمام سرمایه گذاران به‌خصوص سهامداران سهام عدالت و بخش خصوصی، اداره امور دارایی این گروه از سرمایه گذاران لازم است به ترتیبی باشد که براساس قوانین و ضوابط خاص در قالب صندوقهای سرمایه گذاری قرار گیرد .
 
آقا بزرگی بیان کرد: برای ایجاد ثبات در بازار و همچنین پیشگیری از ایجاد هیجانات فروش سهام لازم است صندوق‌هایی با موضوعیت بازارگردانی، پرتفوی این گروه از سهامداران را اداره کنند. از سوی دیگر نیز ساز و کارهای قانونی و هدفمندی که از سال 99 نیاز به آن به‌شدت مورد توجه مسئولین قرار گرفت و وظیفه افزایش نقدشوندگی پرتفوی سهامداران بر عهده داشت مورد بررسی قرار گیرد.
 
این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان به سنا گفت: دارندگان سهام عدالت با تاسیس صندوق بازارگردانی سهام عدالت آسودگی خیال بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت زیرا چنانچه به هر دلیل بورس دچار رکود و یا کاهش تقاضای خرید شود، برای حفظ ثبات در بازار و کاهش بخشی از ریسک‌های بازار این صندوق‌ها به‌طور سیستماتیک بازارگردانی خواهند کرد که این امر موجب افزایش ضریب تثبیت بازار می‌شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *