RSS
امروز شنبه ، ۷ خرداد ۱۴۰۱
آخرین اخبار

حرکت دسته‌جمعی بازارهای سرمایه جهان روی خط نزولی

توسعه اقتصادی تنها از طریق بورس اتفاق می‌افتد

سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

برنامه‌های بانک سینا برای تأمین مالی طرح‌های فناورانه جدید و دانش‌بنیان

قیمت منصفانه "بیت‌کوین"

انتشار اوراق ارزی برای نخستین بار

سیگنال مثبت برای افزایش قیمت سکه

با شعب حضوری خداحافظی کنید

افزایش ۷ درصدی ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی

«لبخند با امام رئوف» با بیمه تعاون

استفاده از معافیت مالیاتی تنها در صورت تسلیم اظهارنامه تا پایان خرداد

بانک‌ها کی می‌خواهند گوشه چشمی به نهضت مسکن نشان دهند؟

آغاز مسدودسازی وجوه حساب صادرکننده چک برگشتی

جزئیات نرخ کالاهای اساسی سبد خانوار

افزایش بی سابقه تورم جهانی

آینده بدون برجام برای ایران چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی وضعیت بورس در تابستان

ضربه جنگ به کل جهان

برنامه بانک دی برای کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی

حضور فولاد صنعت بناب در نمایشگاه صنعت ساختمان اربیل

شرکت های بیمه در استان خوزستان آماده همکاری در حادثه ساختمان متروپل هستند

ایران در رتبه ۴۳ واردات محصولات کشاورزی

تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

اصلاحات ۱۶ ماده‌ای قانون جدید بازار سرمایه راهی بهارستان شد

سرعت بالای تورم در مناطق شهری

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

صادرات پیشران توسعه کشور است

۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸کد خبر: 330849
ایستانیوز:کلید موفقیت و توسعه صادرات در تعاملات با دیگر کشورها نهفته است، هرچقدر دیپلماسی کشورها قوی تر باشد، درآمدهای صادراتی بیشتری خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می گوید کشورها براساس میزان ارتباطی که با دیگر کشورها دارند از جایگاه بهتر اقتصادی  در جهان برخوردارند. عباس آرگون می گوید:« قدرت اقتصادی کشورها ارتباط مستقیم با میزان تعاملات بین المللی آن ها دارد و این موضوع کلید توسعه صادرات است. توسعه صادرات الزاماتی دارد مثل حضور در پیمان های منطقه ای، حضور در پیمان های جهانی و بین المللی مانند سازمان تجارت پجهانی که هنوز کشور ما عضو آن نیست و می تواند خیلی به توسعه تجارت و صادرات کمک کند. دیپلماسی فعال اقتصادی کمک می کند که کشورها در صادرات موفق تر عمل کنند و ما هم باید دیپلماسی اقتصادی خود را توسعه دهیم.»
 
او با اشاره به اینکه در بعد داخلی هم باید در کشور روی مزیت های اصلی سرمایه گذاری کرد، ادامه می دهد:« باید با نگاه صادراتی کالاها را تولید کرد، اینکه با هدف بازار داخلی کالایی را تولید کنید و بعد به فکر صادرات آن باشید یا بخواهید بخش مازاد آن را صادرکنید، حتما موفق نخواهید بود. باید برای بازارهای هدف صادراتی برنامه ریزی دقیق داشت، ذائقه و نیازهای بازار هدف را سنجید و باید توجه داشت که آیا شما درباره آن کالا مزیت خاص (مزیت نسبی و رقابتی) دارید یا خیر؟ با بررسی این موارد و برنامه ریزی دقیق، کشوری می تواند در صادرات موفق باشد.»
 
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه صادرات باتوجه به شرایط کشور ما امری واجب و ضروری است، می گوید:« در شرایط تحریم ها و کاهش شدید درآمدهای نفتی بحث صادرات غیرنفتی برای تامین نیازهای ارزی به کشور کمک های بسیاری کرد و دولت با حمایت از صادرکنندگان و برداشتن موانع پیش روی صادرکنندگان می توانست شرایط بهتری را فراهم و فرصت های بیشتری را ایجاد کند.»
 
آرگون می گوید:« صادرات می تواند محرک باشد برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری جدید و در این بین مهم ترین مشکلاتی که صادرکنندگان با ان ها رو به رو هستند، شامل بی ثباتی در قوانین و مقررات، پیش بینی پذیر نبودن اقتصاد ایران و ضعف در دیپلماسی اقتصادی و فعال است.»
 
او به ضرورت ایجاد شرکت های مدیریت صادرات هم اشاره می کند و می گوید:« متاسفانه ما شاهدیم مزیت های اقتصادی کشور را تا جایی خرد کرده ایم که حتی شرکت های ایرانی در بازارهای هدف با هم دیگر رقابت می کنند و این باعث افت توان رقابت صادراتی کشور شده است.»
 
این عضور هیات نمایندگان اتاق تهران به تحریم ها هم اشاره می کند و می گوید:« بحث دیگر که برای همه روشن و واضح است، موضوع تحریم هاست که باعث شده صادرکنندگان ایرانی نتوانند در روال عادی تجارت کنند و با محدودیت های شدید رو به رو باشند، نتوانند از ال سی و... استفاده کنند.»
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *