RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
آخرین اخبار

پانصد و نود و دومین شرکت وارد بورس تهران شد

آینده ارزهای دیجیتال در ایران

اولین رمزارز بانکی ایران معرفی شد

ارائه چک موردی در بانک‌ها آغاز شد

رشد۷۳ درصدی وام ودیعه مسکن در موسسه ملل

چند سال طول می‌کشد یک ایرانی خانه‌دار شود؟

اکتشاف موتور محرک طرح های توسعه چادرملو

 داود قاسم‌پور دیزجی مدیرعامل جدید بیمه ملت شد

نخستین گام بانک ملی برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه

فدرال رزرو بازارهای جهانی را به لرزه در آورد

سقوط طلا؛ صعود دلار و کاهش قیمت در تمام فلزات گرانبها

نفت در برابر جنگ

چالش تامین گندم در ماه های آینده

تغییر نگاه سنتی، پیش شرط جهش صنعت بیمه

بیشتر شرکت های بیمه ای آیین نامه حاکمیت شرکتی را اجرایی کرده اند

ترجیح بیمه مرکزی بر برگزاری مصاحبه متقاضیان کارگزاری بصورت آنلاین است

قدردانی مدیرعامل بیمه سامان از فعالیت های «پمپیران»

رویکردهای ارتباطی جدید ، پایه و اساس روابط عمومی در عصر دیجیتال است

پیام تبریک سرپرست بانک سینا به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

پیام تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

انتقال آنی وجه به شبا در بانک مشترک ایران و ونزوئلا

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک منصوب شد

مزایای طرح "اوج" بانک رفاه کارگران افزایش یافت

شستا، سیمان آبیک را در بورس عرضه می‌کند

معامله غیرمجاز ارز مشمول مالیات شد

اقدامات بیمه دانا برای افزایش ضریب نفوذ بیمه

۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶کد خبر: 330595
ایستانیوز:از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ُ از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.
 
در ایران اکثر شرکت‌های بیمه، زیان‌های روحی، روانی، اجتماعی و بطور کلی خسارات غیرقابل جبران نظیر خسارات ناشی از جنگ و شورش، انفجار‌های هسته ای، یا خسارات عمدی را جبران نمی‌کنند. بر این اساس شرکت بیمه صرفا زیان‌های قابل تبدیل به پول، قابل اندازه گیری برحسب ریال و غیرعمد را جبران می‌کند.
 
صنعت بیمه به عنوان پشتوانه‌ای برای کشور و مردم جامعه فعالیت می‌کند و باعث می‌شود در شرایط بحرانی مردم کمتر دچار خسران شوند. با این حال بخشی از مردم اعتقادی به صنعت بیمه ندارند و خود را در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی بیمه نمی‌کنند.
 
در کشور ما جز بیمه شخص ثالث که اجباری محسوب می‌شود بسیاری از مردم حتی رشته‌های دیگری از این صنعت را نمی‌شناسند و شاید هم مشکل اصلی آن ریشه در اقتصاد و میزان درآمد‌های مردم دارد، اما با این حال مردم، شناخت و توانایی خرید بیمه نامه جدیدی را در کشور ندارند و همین موضوع باعث می‌شود از کشور‌های دیگر عقب مانده و ضریب نفوذ بیمه در کشور تغییری نکند.
 
ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به کشور‌های شاخص و حتی متوسط جهانی در صنعت بیمه، رقم قابل توجهی است. ضریب نفوذ بیمه در هلند به جز سال ۲۰۱۷ که به رقم ۹.۶ درصد رسیده است، پیوسته بیش از ۱۰ درصد بوده و این ضریب در آمریکا نیز در مرز ۸ درصد در نوسان است.
 
همچنین متوسط ضریب نفوذ بیمه در جهان نیز در سال‌های اخیر در حدود ۷ درصد بوده است، اما ضریب نفوذ بیمه در ایران طی سال‌های مورد بررسی اگرچه با افزایش ۲ برابری مواجه شده، اما همچنان پایین است.
 
پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران عوامل مختلفی دارد از فرهنگ عامه مردم و عدم اعتقادشان به بیمه گرفته تا ضعف شرکت‌های بیمه در افزایش این ضریب.
 
یکی از ضعف‌های شرکت‌های بیمه به عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری آن‌ها در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات و خدماتشان است. آمار‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه کمتر از دو درصد درآمد‌های خود را به بحث تبلیغات اختصاص داده‌اند و این مسئله حاکی از آن است که مدیران صنعت بیمه اعتقادی به تبلیغات ندارند و هزینه‌های مربوط به آن را هزینه می‌دانند تا فایده.
 
در همین رابطه دکتر ابراهیم کاردگر مدیرامل بیمه دانا در همایش آموزشی "جان دانا" در شهر کرج و در اجتماع بزرگ نمایندگان و شبکه فروش استان‌های البرز و قزوین در تحلیل و ارزیابی وضعیت صنعت بیمه کشور، نسبت و ضریب خسارت بالای دو رشته اصلی ثالث و درمان را به عنوان پاشنه آشیل بازار بیمه کشور عنوان و به اهمیت توسعه و افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه تأکید کرد.
 
مدیرعامل بیمه دانا، فاصله گرفتن از پرتفوی‌های زیان‌ده بویژه در حوزه درمان را از سیاست‌های اصولی این شرکت عنوان و تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش مضاعف تمامی همکاران، مسیر تازه حرکت شرکت به سمت بیمه‌های زندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده یا حداکثر در سال ۱۴۰۲ جزو معدود شرکت‌هایی خواهیم بود که کمترین دغدغه را در صنعت بیمه داشته باشیم، زیرا با تولید محصولات جدید در حوزه بیمه‌های زندگی، سهم خود را در صنعت بیمه افزایش خواهیم داد.
 
وی در پایان صحبت‌های خود در این همایش که برخی از مدیران ارشد ستادی، سرپرست منطقه ۹، روسای شعب هفت تیر و غدیر کرج، قزوین و نیز مهدی ربیعی، طراح و مبتکر جان دانا حضور داشتند، برخی از ویژگی‌های "جان دانا"، محصول جدید بیمه دانا در حوزه بیمه‌های زندگی را برشمرد که برای اولین بار درصنعت بیمه ارائه می‌شود.
 
وی اظهار داشت: این محصول در چارچوب بیمه نامه عمر زمانی، منافع حیات فرد بیمه شده را تحت پوشش قرار داده و ضمانت تمدید تا سن ۸۵ سالگی را دارد. متناسب‌سازی تعهدات بیمه‌نامه با تورم سالانه از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول می‌باشد. "جان دانا" یک بیمه نامه دیجیتالی است که تمام فرآیند بیمه‌گری آن به طور هوشمند ساماندهی می‌شود.
 
دکتر مهدی احراری، مدیر آموزش و پژوهش و توسعه نیز در این همایش آموزشی، اهمیت آموزش را در توسعه و در این بیمه‌نامه عنوان کرد و اظهار داشت: سرفصل‌های آموزش مقدماتی محصول "جان دانا" شامل: معرفی محصول، معرفی نرم‌افزار و در نهایت روش‌های فروش و بازاریابی است.
 
وی در پایان یادآوری کرد، امیدواریم شبکه فروش با جدیت آموزش مقدماتی محصول جان دانا را از طریق همایش‌های آموزشی حضوری، آنلاین و آفلاین (محتوا‌های آموزشی) در سامانه جام، گذرانده تا آمادگی لازم را برای آزمون‌های خاص"جان دانا" که انشاله از اواخر دی ماه جاری آغاز خواهد شد، داشته باشند چرا که ادامه صدور و فروش محصول"جان دانا"، منوط و مشروط به قبولی در آزمون‌های مذکور خواهد بود.
 
در ادامه همایش، عزت اله حقیقتی مدیر بیمه‌های عمر و پس انداز بیمه دانا طی سخنانی با برشمردن ویژگی‌های خاص جان دانا و تشریح جزییات آن، به پرسش‌های مختلف نمایندگان و شبکه فروش در باره این بیمه نامه پاسخ داد.
 
در پایان مراسم نیز مهدی ربیعی طراح و مبتکر طرح جان دانا به تفصیل در باره این بیمه نامه و نحوه فروش آن توضیحات کاملی ارائه و بر تمرکز شبکه فروش برای عرضه این محصول جدید در بازار تاکید کرد.
گفتنی است: در حاشیه این همایش از نمایندگان برتر شعب استان‌های البرز و قزوین تقدیر به عمل آمد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *