RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

توصیه مهم به سرمایه گذارن طلا و سکه در بورس کالا

۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۷/۲۴کد خبر: 327696
ایستانیوز: خشیار دادمنش کارشناس بورس کالا گفت: خرید سپرده یا سرمایه گذاری در صندوق‌های طلای بورس کالا، دو انتخاب امن‌تر نسبت به خرید فیزیکی طلا و سکه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، خشیار دادمنش کارشناس بورس کالا در رابطه با صندوق سپرده گذاری طلا و سکه در بورس کالا گفت: یکی از بازار‌های بورس کالای ایران بازار مالی است که در این بازار، علاوه بر گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد، صندوق‌های سرمایه گذاری کالایی نیز معامله می‌شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی موجود در بورس کالای ایران، صندوق‌های کالایی طلا و سکه نام دارند که در حال حاضر ۴ صندوق از این نوع مشغول به فعالیت هستند.
 
او در ادامه تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری مبتنی بر کالا ملزم به سرمایه گذاری حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود در انواع سپرده‌ها (در صندوق‌های طلا و سکه ملزم به سرمایه‌گذاری در سپرده سکه) هستند. علاوه بر آن، صندوق‌های یاد شده مجاز به سرمایه گذاری در بخش معاملات آتی نیز هستند که البته در حال حاضر معاملات آتی در زمینه سکه وجود ندارد.
 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: برای خرید طلا (سکه) از بورس کالا دو پیشنهاد وجود دارد. اول اینکه واحدهای صندوق طلا خرید و دوم می‌توان سپرده سکه خریداری کرد که قیمت آن به اندازه یک سکه تمام است. یعنی حداقل سرمایه گذاری باید ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان باشد. اما در صندوق‌های طلا این ساختار خرد‌تر است و با مبلغ کمتری نیز می‌توان وارد شد و واحد صندوق را خریداری نمود.
 
دادامنش در رابطه با مزیت‌های خرید این صندوق‌ها نسبت به خرید مستقیم طلا و سکه از بازار فیزیکی بیان کرد: صندوق کالایی قابل معامله (ETC) به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری و مسائل امنیتی مربوط و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق‌ها را خریداری کنند.
 
او در ادامه افزود: اما در خرید از بورس کالا تنها یک هزینه انبارداری وجود دارد که این هزینه در سال بسیار ناچیز است.
 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریج کرد: یکی دیگر از مزیت‌های خرید این صندوق‌ها نسبت به خرید مستقیم از بازار، قابلیت معامله راحت‌تر آن‌ها است. برای فروش سکه باید به صرافی رفت و اقدامات لازم را انجام داد، در صورتی که واحد صندوق در کد بورسی افراد است و تمام فرآیند به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. در کل افراد متحمل هرینه‌های نگهداری سنگین صندوق‌های امانات نسیتند و همزمان می‌توانند از سود نوسان قیمت طلا و سکه بهرمند شوند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *