RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

شکاف درآمد سالمندان ایرانی

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۷/۱۱کد خبر: 327433
ایستانیوز:گزارش وزارت کار می‌گوید: درآمد یک خانوار ایرانی دارای سالمند ساکن نقاط شهری در سال‌۹۹ نسبت به سال قبل آن ۳۶درصد رشد کرده و به بیش از ۷.۲میلیون تومان رسیده و در همین مدت متوسط درآمد سالانه یک خانوار بدون سرپرست ۳۸.۶درصد افزایش یافته و میانگین درآمد یک خانوار دارای سرپرست سالمند تنها ۹دهم برابر متوسط درآمد سالانه یک خانوار بدون سرپرست سالمند بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بیشترین سهم از درآمد یک خانوار دارای سرپرست سالمند یا بدون سرپرست سالمند در نقاط شهری ایران طی سال گذشته مربوط به سایر درآمدها ازجمله درآمد از محل اجاره‌بها و درآمد ناشی از مزد و حقوق بوده است.
 
این در شرایطی‌ است که متوسط درآمد یک خانوار روستایی ایرانی دارای سرپرست سالمند طی سال گذشته رشدی 40.6درصدی داشته و به 3.7میلیون تومان رسیده و میانگین درآمد یک سال خانوارهای بدون سرپرست سالمند هم با رشدی 41.4درصدی به 4میلیون و 470هزار تومان رسیده است.
 
به‌طور میانگین، ‌درآمد یک خانوار دارای سرپرست خانوار روستایی 7دهم برابر میانگین درآمد سالانه یک خانوار روستایی بدون سرپرست بوده اما میانگین درآمد یک سال خانوار دارای سرپرست سالمند از یک خانوار بدون سرپرست سالمند کمتر بوده است.
 
به‌گزارش وزارت کار، سال گذشته برای خانوار دارای سرپرست سالمند بیشترین سهم از درآمد مربوط به سایر درآمدها ازجمله درآمدهای ناشی از مشاغل کشاورزی بوده درحالی‌که بیشترین سهم از درآمد یک خانوار روستایی بدون سرپرست سالمند ناشی از درآمدهای مزدبگیری و حقوق‌بگیری بوده است.
 
جغرافیای سالمندی در خانواده‌ها
 
 تعداد خانوارهای دارای سالمند با 10.4درصد در سال99 نسبت به سال قبل رشد کرده است. طبق آمار، 4.8میلیون نفر از سالمندان ایرانی در خانواده‌ها زندگی می‌کنند و تعداد خانوارهای دارای سرپرست سالمند با رشدی 11.4درصدی به حدود 4.5میلیون نفر رسیده است.
 
این آمارها نشان می‌دهد 4.5میلیون سالمند وظیفه نان‌رسانی به خانواده‌های خود را بر‌عهده دارند که در آینده با پیر‌شدن آنها، خانواده‌هایشان بر اثر تورم بالا با مشکل معیشتی و سلامتی مواجه می‌شوند. در سال‌ گذشته نسبت خانوارهای دارای سالمند و سرپرست سالمند به کل خانوارهای ایرانی به‌ترتیب 24.1درصد و 22.2درصد رسیده که بیشترین درصد از خانوارهای دارای سالمند و سرپرست سالمند مربوط به دهک‌های اول فقیرترین و دهک دهم ثروتمندترین می‌شود.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *