RSS
امروز سه شنبه ، ۲۷ مهر ۱۴۰۰
آخرین اخبار

سود حاصل از سرمایه صندوق تامین خسارت‌های بدنی به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید

با بیمه موبایل سامان، همیشه خیالتان راحت است

دورکاری ادارات لغو شد

دو راهکار برای کاهش تورم ۱۴۰۱

هفت ماه گذشت؛ بانکها به روی خودشان نیاوردند!

ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران بررسی شد

تعداد چک‌های برگشتی کم شد، مبلغ‌ها زیاد

رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه

از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا افزایش سودآوری

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

ارائه متنوع ترین خدمات «کارتی» از سوی بانک ملی

گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین

موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث

تعلیق نماد معاملاتی بیمه سرمد در فرابورس

انتقال سامانه بانکداری حکمت ایرانیان و مهراقتصاد به بانک سپه

مجمع روز چهارشنبه بانک دی لغو شد

اینشورتاک به فینال نزدیک می شود

مدیرعامل شرکت بیمه "ما" عضو هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران شد

سهم مناطق آزاد از تولید ناخالص داخلی کشور ۰.۸ درصد است

قاچاق، یک‌پنجم تجارت رسمی کشور را شامل می شود

ساینا واحد نمونه استاندارد شناخته شد

پیش‌بینی بانک جهانی از اقتصاد ایران

نامه نمایندگان به رئیس کل بانک مرکزی

سود ۱۶۴۱ میلیارد تومانی کارگزاری مفید

مالیات اینفلوئنسرها چگونه محاسبه می‌شود؟

۱۲:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۹کد خبر: 327114
ایستانیوز:با توجه به اینکه طبق تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درآمد اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات در این فضا مشمول مالیات می‌شود، معاون سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره نحوه محاسبه مالیات این افراد ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را مشمول مالیات بر درآمد کردند.
 
دستورالعمل اجرای این مالیات نیز مرداد سالجاری ابلاغ شد که طبق آن در سالجاری سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن‌ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد. 
 
علاوه براین، مودیان مالیاتی باید از طریق خوداظهاری نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌ مالیاتی مربوط به فعالیت خود در مواعد مقرر و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند. 
 
همچنین، براساس دستورالعمل مربوطه هزینه‌های تولید محتوا و گزارش آگهی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد و چنانچه مابه‌ازای ارائه خدمات تبلیغاتی در صفحه‌های شخصی در رسانه‌های کاربر محور برای دیگران، تحصیل یا تملک کالا یا دریافت خدمت باشد ارزش منصفانه مابه ازای دریافتی درآمد محسوب شده و مشمول مالیات می‌شود. 
 
در این زمینه، محمود علیزاده_معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه محاسبه درآمد اینفلوئنسرها اظهار کرد: به موجب قانون مالیات‌های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته است، درآمد واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور نیز براساس بررسی صورت‌حساب‌ها و  حساب‌های بانکی و استناد به مدارک و اسناد مشخص و به عنوان ماخذ محاسبه مالیات تعیین می‌شود. 
 
وی افزود: اینفلوئنسرها و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی به عنوان شاغل و شغل محسوب می‌شود که همانند سایر شاغلین، درآمد آن‌ها طبق ضوابط مالیات بر درآمد مشمول این مالیات خواهد شد. 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *