RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

دوئل سیگنال‌های مثبت و منفی برای دلار

۱۱:۶ - ۱۴۰۰/۶/۲۷کد خبر: 327020
ایستانیوز:قیمت دلار اولین روز هفته با چند سیگنال متفاوت برای ادامه راه روبرو شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت دلار دقیقا از ۲۰ روز قبل در کانال ۲۷ هزار تومان نوسان داشته و امروز شنبه بیست و هفتم شهریور با چند پالس سیاسی و هیجانی مواجه شده است. پالس‌هایی که ساز مخالفی می‌زنند و پیش‌بینی روند امروز بازار را دشوار کرده‌اند. باید ببینیم دلاری که همیشه چشم‌انتظار رسیدن سیگنال جدیدی برای ادامه راه است، چه واکنشی به آن‌ها نشان می‌دهد.
 
به گزارش فرارو؛ شاید زور این سیگنال‌ها به یکدیگر نرسد و امروز هم خبری از تغییر کانال دلار نباشد اما بالا و پایین شدن‌های ۳۰۰، ۴۰۰ تومانی قیمت این اسکناس در یک روز، برای معامله‌گران بازار ارز غنیمتی محسوب می‌شود و آن‌ها برخلاف من و شما روی همین نوسان‌های محدود حساب باز می‌کنند.
 
یک| قیمت دلار امروز با جوسازی برخی دلال‌ها پیرامون تحریم جدید آمریکا علیه ایران ممکن است گران شود. روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا طبق معمول چند شخصیت ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد. در بیانیه روز جمعه آمریکایی‌ها نام شش، هفت ایرانی وجود داشت و همین خبر خیلی زود در کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران دست به دست شد. اگر جوسازی این دوستان بابت تحریم چند ایرانی جواب بدهد، دلار می‌تواند از محدوده فعلی‌اش یعنی نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عبور کند و گران شود.
 
دو| قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز جمعه روند افزایشی داشت. معاملات پشت خطی، معاملات عمده‌ای است که بین معامله‌گران بازار ارز در جریان است و معمولا از رفتار روز آینده دلار تا حدود زیادی پرده‌برداری می‌کند. قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه تقریبا ۲۰۰ تومان از آخرین نرخ هفته قبل در بازار آزاد (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) بالاتر رفت. ممکن است در همان خرید و فروش‌های ابتدایی روز شنبه، اسکناس آمریکایی افزایش قیمت داشته باشد؛ وگرنه دوستانی که جمعه شب دلار فردایی را ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله کردند، متحمل ضرر خواهند شد.
 
سه| قیمت دلار اختلاف زیادی با بیشترین سطح خود در سال جاری ندارد. دقیقا سه هفته پیش، روز ششم شهریور دلار موفق شد رقم ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان را تجربه کند. قبل از شروع معاملات امروز، فاصله قیمت دلار با این رقم حدود ۷۰۰ تومان بود. با این وجود بسیاری از معامله‌گران بازار روز‌های گذشته دست به عصا شده‌اند و ریسک نمی‌کنند. دلیل این کار پالس‌های نصف و نیمه و مثبت برجامی است و این موضوع باعث شده تا امیدواری‌ها به احیای برجام بیشتر شود. اخیرا سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده جو بایدن اعتقاد دارد مسیر دیپلماسی با ایران بهترین گزینه موجود است و جمعه شب وزارت خارجه آمریکا، بازگشت به برجام را در راستای منافع ملی این کشور ارزیابی کرده است. همین خبر‌ها، در اولین روز هفته مثل یک دست‌انداز در راه گران شدن دلار ظاهر شده‌اند و مقابل سیگنال‌های منفی قرار گرفته‌اند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *