RSS
امروز سه شنبه ، ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آخرین اخبار

عزم چادرملو برای اشتغال ۲۰ هزار نفر

بانک کارآفرین ۳۱۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد

ابزارهای متعدد بانک ملت برای تامین مالی صنعت پتروشیمی

نظارت الکترونیک بر بانک‌ها

مقابله با‌ خلق پول و تورم ‌با کاهش ناترازی بانک‌ها‌

رها‌شدگی سهام عدالت‌ در بازار سرمایه

ادامه بورسی شدن استارت‌آپ‌ها

پیش‌بینی‌ها از عملکرد موسسه ملل تا ۱۴۰۴

حرکت به سوی فرآیندهای دیجیتالی و مدل‌های نوآورانه کسب و کار در صنعت بیمه یک ضرورت است

موفقیت سازمان در گرو فعالیت های تیمی است

اهالی بازار؛ دوستدار حذف محدودیت‌های دامنه نوسان قیمت

خبر خوش دولت به واحدهای تولید؛ ۵ درصد معافیت مالیاتی

خوراک فقرا و ثروتمندان ایرانی

چاپ پول متوقف نشده است

چرا اقتصاد ایران رانتی شده است؟

تمدید اجرای قانون حذف سود مرکب

کدام خوراکی‌ها قیمت بیشتری از گوشت دارند؟

«اومیکرون» و بازی با آتش...

واردات خودرو در ازای صادرات کارایی دارد؟

قانون حداقل دستمزد اصلاح می‌شود؟

رویکرد بانک سینا کمک به توسعه پایدار و کاهش محرومیت در مناطق محروم است

توجه به "مشتری مداری" از راهکارهای توسعه اخلاق حرفه ای است

ابعاد نوگرایی در صنعت بیمه

لزوم تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

خبرنگار "ترقی اقتصادی" برگزیده جشنواره بیمه در رسانه شد

دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت خارجه اعلام کرد

معرفی امن‌ترین مسیر صادراتی ایران به اردن

۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۶/۱۳کد خبر: 325603
ایستانیوز:بنا بر اعلام دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، در حال حاضر ایمن‌ترین مسیر صادراتی ایران به کشور اردن، از طریق بندر جبل‌علی و مسیر ترانزیتی استانبول به عقبه در اردن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازاراهی مالی(ایستانیوز)،دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با اعلام اینکه تجار و بازرگانان ایرانی به شایعات مربوط به باز بودن مسیر زمینی ترانزیت کالا از کشور عراق به اردن، اعتنا نکنند، امن‌ترین مسیر صادراتی به اردن را از طریق بندر جبل‌علی امارات و مسیر استانبول به عقبه اردن، اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در متن اطلاعیه این دفتر با اعلام اینکه مدت زمان حمل کالا از ایران از مسیر صادراتی جبل‌علی-عقبه به مدت 14 روز و از مسیر استانبول- عقبه نیز 12 روز است، آمده‌است: « در سایه همکاری‌ها میان امان و بغداد، زمزمه‌هایی در ارتباط با امکان انتقال کالاهای ایرانی از مسیر عراق و بالعکس منتشر شده که این امر توسط مراجع رسمی تایید نشده و مسیر عراق-اردن به دلیل عدم اجرای توافق TIR همچنان مسدود است.
همچنین دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که مسیر ترانزیتی سوریه نیز از امنیت کافی برای ترانزیت کالاهای صادراتی ایران برخوردار نیست و اگرچه مواردی از انتقال برخی محصولات ایرانی از جنوب سوریه به استان‌های شمالی اردن گزارش شده، اما این مسیر به دلیل مشکلات امنیتی و محدودیت ورود تریلرهای سوری به خاک اردن، توصیه نمی‌شود.
در اطلاعیه این دفتر آمده است که «مسیر هوایی سوریه نیز اگرچه در گذشته برای محموله‌های با حجم اندک به ویژه به هنگام برگزاری نمایشگاه‌های سالانه، مورد اقبال بود اما پس از بحران کرونا و افزایش قیمت خطوط هوایی، این مسیر به‌رغم ایمنی و سرعت بالای تحویل، از دستورکار تجار ایرانی خارج شده‌است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *