RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

پذیرش بیش از ۲۷ هزار تن ضایعات باطری، فولادی و براده چدن؛

ایران خودرو دست پر به بورس کالا می‌آید

۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۵/۲۰کد خبر: 324051
ایستانیوز:مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۱۴ هزار تن ضایعات باطری، ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی و ۱۲۰۰ تن براده چدن شرکت ایران خودرو در بازار فرعی این بورس خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از کالاخبر؛ براساس این اطلاعیه ها، پذیرش محصولات مذکور این شرکت پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و پنجمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۸ مرداد ماه جاری مورد تصویب قرار گرفت.
 
بنابراین گزارش، گروه ایران خودرو همواره به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ایران و اولین خودروساز کشور مطرح بوده است. با دارا بودن حداقل ۱۰ شرکت زیرمجموعه مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شرکت های وابسته که هرکدام بخشی از عملیات تولیدی انواع خودرو و قطعات را بر عهده دارند، در تنظیم، شفافیت و ارائه صورت های مالی تلفیقی دارای پیچیدگی های زیادی بوده و این همواره از منظر سهامداران عام این شرکت مورد اهمیت تلقی شده است.
 
در این میان یکی از روش‌های قبلی “گروه ایران‌خودرو”، تهاتر انواع ضایعاتِ تولید با شرکت‌های زیر مجموعه و همکار بوده است؛ به این ترتیب که ضایعات با قیمت‌های پایین و گاهی رایگان به شرکت‌های ریخته‌گری و تولید قطعه واگذار شده و در قبال آن قطعات و تولیدات آن شرکت ها با قیمتی به همان نسبت پایین خریداری می‌شده است. این امر موجب عدم امکان محاسبه قیمت تمام شده واقعی و محاسبه نه چندان صحیح قیمت نهائی فروش و برآورد سود عملیاتی واقعی می‌شده است.
 
خوشبختانه این روند در سال گذشته با تغییراتی همراه شد که منجر به واقعی شدن قیمت ضایعات واگذارشده با نرخ مصوب و همچنین واقعی شدن نرخ خرید از قطعه‌ساز گردید اما امکان تعیین نرخ واقعی با توجه به نوسانات بازار معضل دیگری بود.
 
آغاز عرضه ها در بورس کالا
 
در این زمینه ایران‌خودرو در رویکردی جدید در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹ اقدام به اخذ پذیرش مقدار ۲۰ هزار تن ضایعات ورق پرسی روغنی در تابلوی فرعی بورس کالا کرد و از ۲۲ مهرماه ۹۹ نیز اقدام به عرضه‌های مرتب و متوالی هفتگی در بورس کالا کرده است.  
 
این معاملات و کشف نرخ واقعی صورت گرفته می‌تواند به عنوان مرجعیت قیمتی شرکت فروشنده برای تهاتر یا واگذاری احتمالی کالا با زیر مجموعه ها نیز قرار گیرد که استقبال خریداران و بهره‌مندی فروشندگان از مزایای معاملات بورس کالا، موجب توسعه و جلب توجه سایر شرکت‌های طرفدار شفافیت و متقاضی ورود به بورس کالا خواهد شد.
 
کارشناسان صنعت خودرو پیش بینی می کنند که به زودی شاهد ورود سایر شرکت های خودرویی و قطعه ساز به بورس کالا و رونق هرچه بیشتر این معاملات در راستای شفاف سازی و به وجود آمدن مرجع قیمت‌گذاری انواع ضایعات فلزی در بورس کالای ایران باشیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *