RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه صادرات برگزار شد

۱۳:۰ - ۱۴۰۰/۵/۱۶کد خبر: 323857
ایستانیوز: مجمع عمومی سال ۹۹ بانک توسعه صادرات ایران برگزار و صورت‌های مالی این بانک به تصویب رسید.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ،  مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه صادرات ایران با حضور دکتر عباس معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد، نمایندگان وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حسابرسی و هیات مدیره این بانک برگزار شد.
 
اعطای ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی/ افزایش ۶۷ درصدی درآمدهای بانک توسعه صادرات در سال ۹۹
 
علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران دراین جلسه اعلام کرد که این بانک در سال گذشته ۱۳۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت کرده است که رشدی ۵۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته است.
 
وی گفت: از ۱۳۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی، ۱۰۷ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۲۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال تسهیلات ارزی بوده است. صالح‌آبادی در تشریح جزییات تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال ۹۹ نیز گفت: از مجموع ۱۳۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات، ۱۷ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی(با ۳۶ درصد رشد)، ۵ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش استخراج و معدن ( با ۷ درصد رشد)، ۱۰۱ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال به بخش صنعت ( با ۸۰ درصد رشد) و ۴۸۸ میلیارد ریال به بخش بازرگانی داخلی و خدمات (۱۷ درصد رشد) پرداخت شده است.
 
افزایش ۶۸ درصدی جمع کل سپرده‌ها در سال ۹۹
 
وی جمع کل سپرده‌های بانک در سال گذشته را ۳۷۱ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن ۶۸ درصد رشد را به ثبت رسانده است. مدیرعامل بانک توسعه صادرات رقم قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی فعال با صندوق توسعه ملی در سال گذشته را هم ۳۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که مشابه سال ۱۳۸۸ بوده است.
 
صالح‌آبادی از رشد ۵۳ درصدی تسهیلات اعطایی ارزی و ریالی در سال گذشته توسط بانک توسعه صادرات خبر داد و رقم آن را هم ۱۳۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد. این مقام مسئول ادامه داد: بانک توسعه صادرات در سال ۹۹ به میزان ۲ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کرده است که رشدی ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.
 
وی همچنین تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های کوچک و متوسط را هم ۱۶ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حالی که در سال ۹۸ تنها ۸۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به SME ها داده بودیم، در سال ۹۹ این رقم با ۱۰۷ درصد افزایش به یک هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران رقم بدهی‌های این بانک در سال ۹۹ را هم ۷۴۷ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان دارایی‌های اگزیم‌بانک نیز در سال گذشته به ۹۰۹ هزار و ۴۸ میلیارد ریال رسید.
 
جزییات رقم سپرده‌های نزد بانک توسعه صادرات
 
وی در ادامه با اشاره به رقم ۳۷۱ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریالی جمع کل سپرده‌های بانک توسعه صادرات در پایان سال ۱۳۹۹ گفت: از این رقم ۶۳ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال سپرده‌های دیداری و مشابه (با سهم ۱۷ درصدی)، ۲۰ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال سپرده‌های پس‌انداز و مشابه (با سهم ۶ درصدی)، ۹ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت (با سهم ۳ درصدی)، ۱۶۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت (با سهم ۴۶ درصدی) بوده‌اند.
 
افزایش ۶۷ درصدی درآمدهای بانک توسعه صادرات در سال ۹۹
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین در خصوص درآمدهای این بانک در سال گذشته اظهار داشت: جمع میزان درآمدهای بانک در سال گذشته برابر با ۲۶ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال در سال قبل از آن، رشدی ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی در خصوص جزییات این درآمدها نیز اظهار داشت: در سال گذشته میزان سود تسهیلات اعطایی ارزی از یک هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال رسید که رشدی ۸۷ درصدی یافته است.
 
وی همچنین میزان سود حاصل از کارمزد دریافتی را هم ۴ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان سود حاصل از کارمزدهای دریافتی در سال ۹۹ رقمی معادل ۲۷۶ درصد از سال قبل از آن بیشتر بوده است.
 
وی افزود: در حالی که در سال ۹۸ سود حاصل از سرمایه‌گذاری برابر با یک هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال بود این رقم با ۹۹ درصد رشد در سال گذشته به ۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال رسید.
 
۵ طرح عمده در حال اجرای بانک توسعه صادرات
 
صالح‌آبادی پنج طرح عمده در حال اجرای این بانک را احداث واحد تولید پروپیلن پتروشیمی سلمان فارسی با مبلغ مصوب ۱۰۴ میلیون یورو، پروژه خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان با مبلغ مصوب ۸۷ میلیون یورو، طرح توسعه تولیدات بلوکات گازی صنایع خاک چینی ایران با مبلغ مصوب ۹ میلیون یورو و ۲۵۰ میلیارد ریال، طرح احداث و توسعه پست برق ۲۳۰ کیلوواتی شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور برای افزایش ظرفیت صادرات برق به کشور عراق با مبلغ مصوب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و طرح اجرای خطوط انتقال برق جهت افزایش ظرفیت صادرات برق به پاکستان با یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
 
وی توضیح داد: پروژه خط سوم انتقال برق از ارمنستان در حقیقت صادرات گاز به این کشور و واردات برق مابه‌ازای آن است که شرکت توانیر و بانک توسعه صادرات هر دو پیگیری اجرایی شدن هرچه سریعتر آن هستند.
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین به پنج طرح عمده اجرا شده توسط این بانک در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با تسهیلات اعطایی بانک، یک مجتمع پتروشیمی شامل (شیرین سازی گاز، بازیافت اتان، تولید متانول و اتیلن) به مبلغ ۱۲.۷ میلیارد یوان ۰معادل ۱.۶۳ میلیارد یورو) در مجتمع پتروشیمی بوشهر اجرایی شد.
 
وی طرح دوم را طرح توسعه بندر شهید رجایی چابهار به ارزش ۴۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: همچنین ۸۴ میلیون دلار تسهیلات به پتروشیمی گچساران برای طرح احداث کارخانه تولید اتیلن به ظرفیت یک میلیون تن پرداخت شد.
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: طرح دیگری که در سال گذشته اجرا شد، مربوط به احداث یک واحد تولید ۷۰۰ هزار تنی شمش برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به مبلغ ۵۲ میلیون یورو بود.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *