RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

محصولات ساخت چین با مشکلات لجستیکی جدیدی مواجه شده‌اند

تجارت جهانی زیر تیغ

۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۵/۱۳کد خبر: 323794
ایستانیوز:از ترافیک کانال سوئز در ماه مارس تا ظهور مجدد مبتلایان کووید در اطراف مرکز اصلی صادرات چین در گوانگژو در ماه ژوئن، اختلالات لجستیکی تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شرکت‌های چینی که می‌خواهند جهانی شوند با مشکلات حمل‌ونقلی مواجه شده‌اند. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
دسترسی به تولیدات ارزان‌قیمت در خانه به کسب‌وکارهای چینی در خارج از کشور مزیت می‌دهد. اما اکنون این مزیت به تهدید تبدیل شده است، چرا که همه‌گیری و تنش‌های تجاری کانال‌های عرضه بین‌المللی را مختل کرده است.
 
فنگ شیوئو، معاون بازاریابی بین‌المللی و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شرکت لوازم‌خانگی Hisense می‌گوید: بسیاری از کالاها قابل‌حمل نیستند. او ماه گذشته در مصاحبه‌ای به زبان ماندارین گفت: هزینه حمل‌ونقل کانتینرها پنج برابر شده و از حدود 3 هزار دلار به حدود 15 هزار دلار افزایش‌یافته است.
 
از ترافیک کانال سوئز در ماه مارس تا ظهور مجدد مبتلایان کووید در اطراف مرکز اصلی صادرات چین در گوانگژو در ماه ژوئن، اختلالات لجستیکی تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.
 
الکساندر کلوز، معاون اجرای عملیات خارج از کشور استارت‌آپ خودرو برقی Aiways گفت: آنچه در اروپا و در سراسر جهان در حال وقوع است را هرج‌ومرج نمی‌دانم، اما اختلالات زیادی در سیستم لجستیک وجود دارد؛ بنابراین ما مجبور شدیم نوبت‌ها را دوباره رزرو کنیم. همچنین مجبور شدیم شیفت‌ها را به تأخیر بیندازیم، چرا که هیچ کشتی و کانتینری در دسترس نبود. این مسئله حتماً روی کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد.
 
به گفته کلوز، برای این شرکت که خودروهای خود را در چین می‌سازد و به اروپا می‌فروشد، اختلالات باعث شده برخی از صادرات دو تا سه ماه به تأخیر افتد، چرا که خودروها در بندر مانده و حمل نشده‌اند.
 
آمار شرکت‌ها و همچنین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تقاضای خارجی برای محصولات چینی همچنان قوی است. گمرک در نیمه اول سال گفت: صادرات به اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته 35.9 درصد افزایش‌یافته و به 233 میلیارد دلار رسیده است. درحالی‌که تعداد محموله‌هایی که به ایالات متحده رفته است 42.6 درصد افزایش‌یافته و به 252.86 میلیارد دلار رسیده است.
 
شرکت لوازم‌خانگی Hisense که همچنان مشتاق به توسعه کسب‌وکارش در خارج از چین است، سال گذشته در طول همه‌گیری 7.93 میلیارد دلار از بازارهای بین‌المللی درآمد کسب کرد. این شرکت می‌گوید هدفش این است که تا سال 2025، سهمش در بازارهای خارج از کشور را سه برابر کند و به درآمد 23.5 میلیارد دلاری برساند.
 
اما تأخیر در حمل‌ونقل آخرین چالشی است که شرکت‌های چینی در تلاش برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی با آن روبه‌رو هستند.
 
جیمز روت از شرکت مشاوره مدیریت Bain می‌گوید: از حدود 3400 شرکت چینی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، تنها 200 شرکت توانسته‌اند بیش از یک میلیارد دلار در خارج از کشور درآمد کسب کنند.
 
روت با اشاره به سه برند مشهور بین‌المللی در سطح بین‌المللی، لنووو، هایرز و هواوی گفت: وقتی تحقیقات انجام می‌شود به نظر می‌رسد این سه شرکت بیشتر شبیه استثنائات واقعی هستند تا شرکتی پیشرو.
 
چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تا چند سال آینده، چین از ایالات متحده پیشی می‌گیرد و به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.
 
ممنوعیت آمازون، مالیات و سایر ریسک‌ها در مشاغل چینی که در خارج از کشور فعالیت دارند، اخیراً با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. علاوه بر این تجار چینی ممکن است با هزینه‌های بیشتری از اجرای سیاست مالیاتی جدید اتحادیه اروپا برای کالاهای صادر شده به منطقه مواجه شوند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تجارت جهانی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *