RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

نرم افزاری برای ارزیابی خسارت‌های بیمه درمان تکمیلی

۱۴:۷ - ۱۴۰۰/۴/۲کد خبر: 320580
ایستانیوز: یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی نرم افزاری تمام اتوماتیک برای ارزیابی خسارت‌های بیمه درمان تکمیلی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مهندس محمود نادری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد محصولات این شرکت گفت: تولید نرم افزارهای مربوط به صنعت بیمه از اهداف این شرکت است. طی سه سال اخیر رویکرد شرکت تغییر کرده است، به طوری که از ارائه صرف نرم‌افزار برای شرکت‌های بیمه‌گر خارج شدیم و به حوزه استارت‌آپی پیوستیم.
وی در مورد تفاوت میان شرکت‌های استارت‌آپی و شرکت‌های معمولی بیان‌ کرد: تفاوت در این است که شرکت‌های نرم‌افزاری محصولاتی را تولید می‌کنند و در اختیار یکسری شرکت‌های دیگر قرار می‌دهند و دخالتی در فرایندها و انجام کارهای مشتریان ندارند، اما در مورد شرکت‌های استارت‌آپی، یک استارت‌آپ، نرم افزاری را برای خود به عنوان ابزار تولید می‌کند و به صورت فناوری خلاقانه کار را انجام می‌دهد. به طور مثال اسنپ یک استارت‌آپی ایجاد کرد که با استفاده از فناوری‌ اطلاعات کار را انجام می‌دهد و هیچ‌گونه دخالتی ندارند.
 
مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات در ادامه به محصول فناورانه «ارزیابی خسارت‌های بیمه درمان تکمیلی» که در این شرکت طراحی و تولید شده است، اشاره ‌کرد و گفت: هر شرکت بیمه‌گر دو خدمت اصلی صدور بیمه نامه‌ها و پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران را انجام می‌دهد که این پرداخت خسارت می‌تواند مهمترین خدمتی باشد که توسط هر شرکت بیمه‌گر صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: ما در استارت‌آپ ارزیاب، به شرکت‌های بیمه‌گر کمک می‌کنیم که پروسه ارزیابی خسارت را به روش‌های مدرن انجام دهند. طی چند سال اخیر تفاوتی که ایجاد شده، این است که بیمه مرکزی ارزیابان خسارت را از شرکت‌های بیمه بیرون آورده و به آنها مجوز مستقل ارائه کرده است که دلیل این کار این بود که این ارزیابان خسارت به صورت فردی و حقوقی ماهیت مستقل داشته باشند تا بتوانند منافع بیمه‌گذار و بیمه‌گر را به صورت عادلانه رعایت کنند. 
 
نادری با بیان اینکه در گذشته ارزیابان خسارت از کارمندان شرکت بیمه بودند و در حال حاضر خسارت‌ها به صورت آنلاین و بدون دخالت نیروی انسانی پرداخت می‌شود، افزود: این روش موجب سرعت بالا و خطای ضریب کمتر و دقت زیادی شده است، چرا که این پروسه ارزیابی خسارت جزو پروسه‌های پیچیده است.
 
وی بازار هدف این محصول را شرکت‌های بیمه‌گر عنوان کرد و گفت: ما در حوزه درمان بیش از ۵۵۰۰ خدمت درمانی داریم که وزارت بهداشت در کتابی با عنوان «ارزش نسبی خدمات درمانی» اعلام کرده است. تعدادی دارو با قیمت‌های متفاوت و خدمت دندانپزشکی داریم که تعرفه‌های مشخصی دارد و نرم‌افزار ارزیابی خسارت‌های بیمه درمان تکمیلی همه این کارها را به طور اتوماتیک انجام می‌دهد. 
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه از راه‌اندازی استارت‌آپ دیگری در زمینه فروش آنلاین بیمه درمان انفرادی خبر داد و گفت: دلیل راه‌اندازی این استارت‌آپ این است که در فضای کرونا و پساکرونا در کشور، خدمات به سمت آنلاین شدن می‌رود و شرکت‌هایی که در این زمینه بتوانند محصول و خدمات به مشتریان ارائه دهند، در آینده نیز می‌توانند کار خود را توسعه دهند. 
 
نادری، مشکل اصلی شرکت‌های استارت‌آپی را علیرغم اینکه افراد خلاق هستند و دانش فنی خوبی دارند، عدم یادگیری اقتصاد، مارکتینگ و روش‌های تبلیغات و عدم آگاهی از مدیریت شرکت و منابع انسانی دانست.
 
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در پایان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان تقدیر کرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *