RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

در جلسه شورای مدیران روابط عمومی صورت گرفت

تبیین آیین نامه اجرایی نحوه انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث

۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴کد خبر: 318166
ایستانیوز:جزئیات انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث در جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه به میزبانی بیمه مابا حضور مدیر کل نظارت بر بیمه های غیر زندگی تشریح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این جلسه مدیر کل نظارت بر بیمه های غیر زندگی با بیان تاریخچه‌ای از تصویب و اصلاح قانون بیمه شخص ثالث و آیین نامه اجرایی آن راجع به انتقال تخفیفات عدم خسارت گفت: همانگونه که در آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۶ قانون و بخشنامه های بیمه مرکزی نیز آمده است، انتقال تخفیفات عدم خسارت توسط دارنده خودرو بر خلاف قانون سابق به مالک جدید منتقل نمی شود و دارنده خودرو می تواند این تخفیفات را به وسیله جدید خود و یا به یکی از اقارب نسبی و سببی خود ( همسر، پدر ،مادر و اولاد) منتقل کند.
 
عباس خسروجردی ادامه داد: این قانون پس از تصویب در هیات دولت در اواخر دی ماه سال ۱۳۹۷ برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ شده و اجرای آن همواره مورد تاکید بیمه مرکزی بوده است و با فراهم شدن زیر ساخت لازم جهت کنترل سیستمی در سنهاب، موضوع طی بخشنامه ای تاکیدی نیز در دی ماه گذشته به شرکت های بیمه ابلاغ گردید و شرکتها باید نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.
 
وی با اشاره به رصد شرکتهای بیمه از طریق شاخص های کنترلی فعال شده در سنهاب، گفت : براساس تاکید رئیس کل بیمه مرکزی لازم است که جزئیات و مزایای این قانون توسط روابط عمومی های شرکت های بیمه با هماهنگی روابط عمومی بیمه مرکزی از طریق ابزارها و امکانات در اختیار،برای بیمه گذاران و عموم‌مردم تبیین شود.
 
مدیر کل نظارت بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی اجرای این موضوع را در راستای رویکرد قانون جدید مبنی بر راننده محوری عنوان کرد و اضافه کرد؛تخفیف های عدم خسارت، بیانگر سابقه و ریسک رانندگی هر شخص است و لذا منطقا نیز نباید تخفیف عدم خسارت یک فرد کم ریسک به شخص پرریسک منتقل شود. بنابراین امکان قانون جدید که به مالک اجازه میدهد تخفیفات متعلق به خود را برای مدت نامحدود ذخیره کند باعث خواهد شد حق بیمه هر مالک خودرو بر اساس سابقه بیمه ای و تخفیفات عدم خسارت خود او محاسبه و دریافت شود که این امر باعث کنترل بهتر ریسک رانندگان و در نتیجه می تواند حتی باعث کاهش حق بیمه گردد.از اینرو در صورت اطلاع مردم از این مزایا با استقبال دارندگان خودروها بویژه افراد کم ریسک مواجه خواهد شد.
 
عباس خسروجردی در بخش دیگری از سخنان خود از تاکید مجددبر ارائه برخی از مشخصات رانندگان در هنگام صدور بیمه نامه در راستای راننده محور بودن بیمه شخص ثالث به عنوان یکی دیگر از بخشنامه های بیمه مرکزی یاد کرد و گفت ؛ در این مرحله این مشخصات برای حداقل یک راننده به ازای هر خودرو اخذ می شود و شامل موتورسیکلت ها نمی شود. این موضوع هم در راستای تهیه زیر ساخت های لازم جهت صدور و تعیین حق بیمه براساس ویژگی های راننده (راننده محوری) انجام می شود و لذا شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص اینکه این موضوع بر نحوه پرداخت خسارت تاثیر گذار است؛کاملا بی ربط و کذب بوده و خسارت مطابق قانون و کمافی السابق قابل پرداخت است.
 
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه باطرح پرسش های مرتبط در جریان آخرین تغییرات قانون قرار گرفتند .
 
در این بخش با اشاره به این نکته که برای تهیه بیمه شخص ثالث نیازی به تهیه الحاقیه با تبادل وجه نیست گفت : انتظار این است که تعامل بیشتر و بهتری بین بخش های فنی و روابط عمومی های صنعت بیمه کشور برقرار شود تا چالش های بین بیمه گذاران و بیمه گران کمتر شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *