RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

ضرب‌الاجل به سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها

۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲کد خبر: 317884
ایستانیوز:نمایندگان مجلس، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که ظرف دوماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذمالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحورازمحل تبلیغات را تهیه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،  با پیشنهاد محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات برای الحاق یک بند به ردیف (۱۸) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
 
بحرینی در توضیح این پیشنهاد گفت: یک پیشنهاد در بخش درآمدی با حمایت نمایندگان مصوب مجلس شد و آن این بود که صفحات مجازی که تعداد کاربرانشان بالای ۵۰۰ هزار نفر است و تبلیغات می گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات باشد.
 
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این موضوع جزو مصوبات بسیار خوب مجلس بوده است و یک پایه اخذ مالیاتی جدید ایجاد شده است و اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند یک عدالت مالیاتی در این موضوع تأمین کند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلسی که وجود دارد این است که ما نگران هستیم دولت این موضوع را اجرا نکند به خصوص وقتی که این موضوع مطرح شد نماینده دولت با آن مخالفت کرد. در ادامه این پیشنهاد در بخش هزینه‌ای آن پیش‌بینی شده است که باید ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه شود و وزیر اقتصاد آن را ابلاغ کند.
 
رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: تقاضای ما این است که برای اینکه بسته تقنینی ما کامل شود و حالا که بخش درآمدی آن مورد توجه و قبول مجلس قرار گرفته است، بخش دوم آن که حکم است و باید در مدت دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه و ابلاغ شود؛ یعنی عملاً وارد مدار اجرا قرار گیرد از نمایندگان خواهش می‌کنم که به قسمت دوم آن هم رای بدهند برای اینکه بتوانیم در همین سال ۱۴۰۰ هم این مصوبه را اجرایی کنیم و از صفحات مجازی پُرکاربر از محل درآمد ناشی از تبلیغات آنها مالیات بگیریم، بخشی از خلاء مالیاتی را تکمیل کنیم.
 
بحرینی تاکید کرد: پیشنهاد بسیار روشن است و ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی باید به وسیله سازمان امور مالیاتی تهیه و توسط وزیر امور اداری و اقتصادی ابلاغ شود. در این بند پیشنهادی آمده است: درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود.
 
سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تایید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند، سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.
 
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *