RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
آخرین اخبار

تقدیر از برترین‌های رازمان اکوسیستم همراز بیمه رازی

آگهی دعوت به مجمع عمومی بیمه سینا

مرکز ارتباط نهادهای مالی راه‌اندازی شد

دارایی ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران عدالت

رشد ۱۰۵ درصدی فروش شرکت‌های معدنی بورس

بیت‌ کوین بر قله ۶۴هزار دلاری

قیمت دلار ۲۵ فروردین ماه۱۴۰۰

افزایش قیمت ۳.۶۴ دلاری نفت خام سنگین ایران در ماه مارس

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت بیمه کرونا توسط بیمه سامان

راه اندازی نخستین بورس مبتنی بر ارز‌های دیجیتالی

قاچاق چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟

اعتبار ویژه بانک مسکن برای در سیستان و بلوچستان

نظام تک نرخی ارز به مهار تورم کمک می‌کند

ارسال لایحه درصد سهامداری بانک مشترک ایران و ونزوئلا به مجلس

آشتی حقیقی‌ها با بورس

یارانه رمضان امشب واریز می‌شود

شیوه جالب بانک آینده برای جذب سپرده!

سه دیدگاه مختلف در مورد کاهش نرخ بهره در اقتصاد

نرخ رسمی ۱۵ ارز کاهش یافت

بهبود وضعیت بورس به یک عامل وابسته نیست

۵سناریو برای همسان‌سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان

با تخفیفات بیمه‌ای طرح ماه رحمت تا عید سعید فطر

«محیا» راهگشای بنگاه‌های کوچک و آسیب دیده

همراه بانک ملت؛ ارائه دهنده خدمات سامانه صیاد از طریق تلفن همراه

دلار جهانی نزولی شد

ضرب‌الاجل به سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها

۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲کد خبر: 317884
ایستانیوز:نمایندگان مجلس، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که ظرف دوماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذمالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحورازمحل تبلیغات را تهیه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،  با پیشنهاد محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات برای الحاق یک بند به ردیف (۱۸) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
 
بحرینی در توضیح این پیشنهاد گفت: یک پیشنهاد در بخش درآمدی با حمایت نمایندگان مصوب مجلس شد و آن این بود که صفحات مجازی که تعداد کاربرانشان بالای ۵۰۰ هزار نفر است و تبلیغات می گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات باشد.
 
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این موضوع جزو مصوبات بسیار خوب مجلس بوده است و یک پایه اخذ مالیاتی جدید ایجاد شده است و اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند یک عدالت مالیاتی در این موضوع تأمین کند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلسی که وجود دارد این است که ما نگران هستیم دولت این موضوع را اجرا نکند به خصوص وقتی که این موضوع مطرح شد نماینده دولت با آن مخالفت کرد. در ادامه این پیشنهاد در بخش هزینه‌ای آن پیش‌بینی شده است که باید ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه شود و وزیر اقتصاد آن را ابلاغ کند.
 
رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: تقاضای ما این است که برای اینکه بسته تقنینی ما کامل شود و حالا که بخش درآمدی آن مورد توجه و قبول مجلس قرار گرفته است، بخش دوم آن که حکم است و باید در مدت دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه و ابلاغ شود؛ یعنی عملاً وارد مدار اجرا قرار گیرد از نمایندگان خواهش می‌کنم که به قسمت دوم آن هم رای بدهند برای اینکه بتوانیم در همین سال ۱۴۰۰ هم این مصوبه را اجرایی کنیم و از صفحات مجازی پُرکاربر از محل درآمد ناشی از تبلیغات آنها مالیات بگیریم، بخشی از خلاء مالیاتی را تکمیل کنیم.
 
بحرینی تاکید کرد: پیشنهاد بسیار روشن است و ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی باید به وسیله سازمان امور مالیاتی تهیه و توسط وزیر امور اداری و اقتصادی ابلاغ شود. در این بند پیشنهادی آمده است: درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود.
 
سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تایید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند، سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.
 
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *