RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

مدیرعامل سبدگردان داریک پارس در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه:

صندوق سهامی فراز داریک سود پایداری نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳کد خبر: 317625
ایستانیوز:فرابورس ایران روز جاری میزبان مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در یک‌صد و ششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه بود تا ابوالفضل شهرآبادی درباره ویژگی‌های صندوق سهامی فراز داریک که از امروز دوم اسفندماه در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود، توضیحاتی به خبرنگاران و سرمایه‌گذاران ارائه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از  فرابورس ایران، شهرآبادی در این نشست خبری با اشاره به اینکه از امروز تا ششم اسفندماه پذیره‌نویسی صندوق فراز داریک در فرابورس انجام می‌شود، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام به شمار می‌رود و خریداران می‌توانند از طریق کارگزاران و نیز سیستم آنلاین خود سفارش خرید واحدهای این صندوق را در دوره پذیره‌نویسی ثبت کنند.
 
به گفته شهرآبادی این صندوق از واحدهایی تشکیل شده که هر واحد آن ۱۰ هزار ریال است و هر سرمایه‌گذار می‌تواند از حداقل یک واحد تا هر تعداد واحد که تمایل داشت، خریداری کند.
 
مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس به زمان بازگشایی نماد این صندوق در بازار فرابورس اشاره کرد و افزود: هرچقدر که فرایند پذیره‌نویسی بهتر انجام شود دوره بازگشایی نماد صندوق در بازار فرابورس کوتاه‌تر خواهد بود اما به طور کلی پس از اتمام دوره پذیره‌نویسی نماد آن بسته می‌شود تا پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس نماد آن بازگشایی شود که این دوره معمولا بین یک تا سه هفته به طول می‌انجامد.
 
او درباره ارکان این صندوق نیز اشاره کرد: مدیر این صندوق سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان داریک پارس و بازارگردان آن صندوق اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا هستند.
 
به گفته شهرآبادی وظیفه مدیر صندوق اداره بهینه منابع جمع‌آوری‌شده در طی عمر صندوق و مسئولیت بازارگردان ایجاد نقدشوندگی در صندوق است و بازارگردان این صندوق حدود ۳۰ نماد در بازار سرمایه را بازارگردانی می‌کند.
 
او با بیان اینکه مدیر صندوق فراز داریک یعنی شرکت سبدگردان داریک پارس سبدهای متنوعی را مدیریت می‌کند، بیان کرد: سبدگردان داریک پارس پیش از این یک صندوق درآمد ثابت را راه‌اندازی کرده و یک صندوق بازارگردانی را نیز مدیریت می‌کند.
 
شهرآبادی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاران باید بدانند صندوق فراز داریک از نوع سهامی است، خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها یعنی از نوع سهامی باید حداقل ۷۰ درصد منابع جمع شده را در سهام قابل معامله در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری کنند و از این جهت این صندوق‌ها از تضمین سود برخوردار نیستند و صندوق فراز داریک، سود دوره‌ای نیز ندارد.
 
مدیرعامل سبدگردان داریک پارس با اشاره به اینکه صندوق فراز داریک از نوع صندوق زیادشونده است، ادامه داد: سودی که برای این صندوق ایجاد می‌شود قیمت واحد و ارزش خالص دارایی‌ (NAV) واحد آن را بالا می‌برد و همچنین مدیر صندوق تلاش می‌کند تا سود پایداری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.
 
به گفته شهرآبادی سودی که صندوق‌های سهامی در شرایط خوب بازار ایجاد می‌کنند باید بیشتر از نرخ بهره بدون ریسک باشد و به عنوان یک شاخص دیگر سود این صندوق‌ها باید حداقل به اندازه شاخص بازار سهام باشد و این نکته طبیعتا مورد توجه مدیر صندوق است و علاوه بر این سعی می‌کنیم تا سود پایداری را که از نوسانات زیادی برخوردار نیست نصیب سرمایه‌گذاران کنیم.
 
او با بیان اینکه برای این منظور تلاش می‌کنیم در سهم‌هایی وارد شویم که از بنیاد خوبی برخوردار باشند، افزود: گروه تحلیلی شرکت سبدگردان داریک پارس و همچنین مدیران سرمایه‌گذاری صندوق در سهم‌هایی وارد می‌شوند که در میان‌مدت و بلندمدت بتوانند درآمدزایی و سودسازی خوبی داشته باشند و به همین جهت تلاش می‌کنیم تا صندوق طی یک دوره از نوسانات بالا برخوردار نباشد بلکه از یک سود نسبی بهره‌مند باشد.
 
او ریسک‌هایی را که صندوق فراز داریک با آن‌ها روبرو است، همان ریسک‌های بازار سهام دانست و گفت: نرخ بهره بانکی و افزایش آن به عنوان یکی از ریسک‌های این صندوق است؛ چرا که با افزایش آن بخشی از نقدینگی به سمت سپرده‌های بانکی حرکت می‌کند، همچنین ریسک‌های سیستماتیک که بازار این روزها با آن‌ها مواجه است نیز صندوق‌های سهامی را نیز از خود متاثر می‌کند.
 
شهرآبادی یکی از مزیت‌های این صندوق را ورود غیرمستقیم سرمایه‌گذاران به بازار سهام عنوان کرد و افزود: ۳۰ درصد از منابع صندوق می‌تواند در اوراق بدهی و با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شود و این ریسک صندوق را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد، از آن گذشته این صندوق دارای بازارگردان است و این رکن صندوق وظیفه حفظ نقدشوندگی آن را به عهده دارد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *