RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
آخرین اخبار

تقدیر از برترین‌های رازمان اکوسیستم همراز بیمه رازی

آگهی دعوت به مجمع عمومی بیمه سینا

مرکز ارتباط نهادهای مالی راه‌اندازی شد

دارایی ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران عدالت

رشد ۱۰۵ درصدی فروش شرکت‌های معدنی بورس

بیت‌ کوین بر قله ۶۴هزار دلاری

قیمت دلار ۲۵ فروردین ماه۱۴۰۰

افزایش قیمت ۳.۶۴ دلاری نفت خام سنگین ایران در ماه مارس

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت بیمه کرونا توسط بیمه سامان

راه اندازی نخستین بورس مبتنی بر ارز‌های دیجیتالی

قاچاق چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟

اعتبار ویژه بانک مسکن برای در سیستان و بلوچستان

نظام تک نرخی ارز به مهار تورم کمک می‌کند

ارسال لایحه درصد سهامداری بانک مشترک ایران و ونزوئلا به مجلس

آشتی حقیقی‌ها با بورس

یارانه رمضان امشب واریز می‌شود

شیوه جالب بانک آینده برای جذب سپرده!

سه دیدگاه مختلف در مورد کاهش نرخ بهره در اقتصاد

نرخ رسمی ۱۵ ارز کاهش یافت

بهبود وضعیت بورس به یک عامل وابسته نیست

۵سناریو برای همسان‌سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان

با تخفیفات بیمه‌ای طرح ماه رحمت تا عید سعید فطر

«محیا» راهگشای بنگاه‌های کوچک و آسیب دیده

همراه بانک ملت؛ ارائه دهنده خدمات سامانه صیاد از طریق تلفن همراه

دلار جهانی نزولی شد

مدیر عامل بیمه آسیا:

تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد

۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸کد خبر: 317506
ایستانیوز:هدف از تبلیغات بیمه‌ای، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تاثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مسعود بادین،نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به تبلیغات اخیر یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بیمه‌نامه که با واکنش نهاد ناظر هم مواجه شده است، گفت: ضرورت دارد تا یک سازوکاری شفاف در ارتباط با اجرای فصل دوم آیین‌نامه 71 بیمه مصوب شورای عالی بیمه تدوین و به اجرا گذاشته شود؛ چرا که هدف سیاست‌گذاران صنعت بیمه از آیین‌نامه یادشده، حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنهاست.
 
مدیر عامل بیمه آسیا با تصریح این موضوع که در فصل دوم آیین‌نامه 71 بیمه، محورهای و جهت‌گیری اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات بیمه‌ای مشخص شده، اظهار داشت: هدف از تبلیغات بیمه‌ای چه توسط شرکت‌های بیمه‌گر، کارگزاران رسمی و نمایندگان بیمه، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تاثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است.
 
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا چالش اصلی این موضوع را این دانست که عرضه‌کنندگان بیمه و به طور خاص استارتاپ‌ها یا شرکت‌هایی که به نحوی غیرمستقیم، اقدام به فروش بیمه‌نامه در قالب اپلیکیشن یا یا سایت به صورت آنلاین می‌کنند، در تبلیغات خود نباید به گونه‌ای اقدام کنند که موجب گمراهی مردم و بیمه‌گذاران شود.
 
وی افزود: از این منظر اگر به ماجرای تبلیغات اخیر نگاه کنیم، این مساله روشن است که این تبلیغات نه با هدف معرفی خدمات بیمه‌ای که بر اساس یک شیوه تبلیغاتی و استفاده از نام و برند شرکت‌ها صورت گرفته که جای تامل و نقد جدی دارد.
 
مدیر عامل بیمه آسیا با تاکید بر اهمیت برند شرکت های بیمه ای، بیان داشت: واقعیت این است که نام و نشان تجاری شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌تواند و نباید ملاک و دستمایه تبلیغات عرضه‌کنندگان بیمه قرار گیرد؛ چرا که مخدوش کننده حقوق صاحبان سهام شرکت‌های بیمه‌گر است و باعث سردرگمی بیمه‌گذاران برای انتخاب دقیق محصول مورد نیازشان می‌شود.
 
مسعود بادین با استناد به آیین‌نامه71، گفت: این آیین نامه به صراحت تاکید دارد که عرضه‌کنندگان بیمه باید از تبلیغات گمراه‌کننده پرهیز کنند. تبلیغات گمراه‌کننده یعنی اینکه باعث ابهام در تشخیص محصولات بیمه‌ای شود، وعده‌هایی خارج از پوشش‌های بیمه‌نامه یا افزون بر عملکرد و تعهدات بیمه‌گر به بیمه‌گذار داده شود، با شرایط حاکم بر بیمه‌نامه همخوانی نداشته و منطبق با قوانین و مقررات بیمه‌ای و عرف حاکم بر بیمه نباشد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بهتر است برای اینکه دیگر شاهد تبلیغاتی که ممکن است با شفافیت و رقابت سالم در صنعت بیمه همخوانی نداشته باشد، یک وحدت رویه‌ای با مشارکت شرکت‌های بیمه از کانال روابط‌عمومی شرکت ها، سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی به عنوان ناظر ایجاد شود. در خصوص موضوع اخیر هم آیین‌نامه 71 اختیار و تکلیف را بر عهده نهاد ناظر گذاشته و موسسات بیمه‌ای در قبال تبلیغات خود و یا شبکه نمایندگان مسئولیت دارند.
 
مدیر عامل بیمه آسیا در پایان ماده 7 آیین‌نامه 71 مصوب شورای عالی بیمه را مورد تاکید قرار داد که اذعان می دارد در مواردی که بیمه مرکزی تبلیغ بیمه را مغایر با قوانین و مقررات تشخیص دهد،‌ حق دارد دستور تغییر یا اصلاح تبلیغ مطابق نظر بیمه مرکزی و انتشار مجدد آن از طریق همان رسانه‌ای که تبلیغ اولیه از آن طریق منتشر شده را بدهد یا اینکه از انتشار تبلیغ جلوگیری کند و یا اینکه اقدام دیگری انجام دهد که نتیجه آن حفظ منافع عمومی باشد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *