RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

جهش جدید کرونا در انگلیس و احتمالاً اروپا، بازار نفت را تهدید می‌کند

ریزش قیمت نفت با کرونای جدید

۱۲:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳کد خبر: 315040
ایستانیوز:به گفته تحلیلگران این وضعیت و اقدامات وحشت‌زده دولت‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که خطر تعطیلی‌های سراسری و محدودیت‌های سفر به‌طور گسترده تا سال جدید ادامه خواهد داشت. از طرفی هم دیگر نیازی به گفتن نیست که این امر باعث کاهش سرعت تقاضای جهانی نفت می‌شود و بر قیمت نفت سنگینی می‌کند. از طرفی دلار قوی‌تر، باعث کاهش جذابیت نفت شده است، چراکه نفت باقیمت دلار سنجیده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در میان انتظارات مبنی بر اینکه ویروس کرونای جدید، محدودیت‌های مربوط به مسافرت و مصرف سوخت جهانی را تحت‌فشار قرار می‌دهد، قیمت نفت کاهش یافت و به کمترین میزان در یک هفته گذشته رسید. بلومبرگ گزارشی از وضعیت بازار نفت با توجه به انتشار ویروس جدید کرونا منتشر کرد.
 
طبق این گزارش، معاملات آتی روز سه‌شنبه در نیویورک 2 درصد افت کرد. جهش جدید کووید 19 در انگلیس ظهور کرده اما به گفته مقامات مختلف احتمالاً در آلمان، فرانسه و سوئیس هم دیده خواهد شد.
 
بیش از 40 کشور پروازها را محدود کرده‌اند به‌طور قابل‌توجهی انگلیس منزوی‌شده است. در امریکا، ویروس تقریباً دو برابر بیشتر از مردم را در بیمارستان بستری کرده است. چراکه تزریق همه‌گیر واکسن برای بیشتر مردم ماه‌ها زمان می‌برد.
 
به گفته تحلیلگران این وضعیت و اقدامات وحشت‌زده دولت‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که خطر تعطیلی‌های سراسری و محدودیت‌های سفر به‌طور گسترده تا سال جدید ادامه خواهد داشت. از طرفی هم دیگر نیازی به گفتن نیست که این امر باعث کاهش سرعت تقاضای جهانی نفت می‌شود و بر قیمت نفت سنگینی می‌کند. از طرفی دلار قوی‌تر، باعث کاهش جذابیت نفت شده است، چراکه نفت باقیمت دلار سنجیده می‌شود.
 
*جهش جدید کرونا بازار نفت را تهدید می‌کند
 
تهدید تقاضا و محدودیت‌ رفت‌و‌آمد و ماندن در خانه بازار نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نفت برنت برای تحویل سریع با تخفیف در برابر تحویل‌های بعدی با کاهش مواجه شد. وضعیتی که الگوی نزولی معروف کنتانگو را به نمایش می‌گذارد.
 
الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت Gazprom Neft گفت: تقاضای جهانی نفتی قرار است تا اوایل یا اواسط سال 2022 به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.
 
سرمایه‌گذاران همچنین توجه خود را به موجودی انبارهای ایالات‌متحده معطوف کرده‌اند. موسسه پترولیوم امریکن گزارش داده است که هفته گذشته ذخایر نفتی ایالات‌متحده 2.7 میلیون بشکه افزایش‌یافته است.
 
*قیمت‌ها
 
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بورس کالای نیویورک برای تحویل ماه فوریه 95 سنت کاهش یافت و به قیمت 47.02 دلار در هر بشکه رسید. قیمت این نفت ساعت 4 و 30 دقیقه عصر به‌وقت نیویورک بازهم کاهش یافت و به 46.71 دلار در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت برنت برای ماه فوریه 83 سنت کاهش را تجربه کرد و در بورس اروپا به قیمت 50.08 دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، کنگره امریکا دومین بسته بزرگ نجات اقتصادی در تاریخ امریکا را به‌عنوان بخشی از لایحه عظیم هزینه‌های پایان سال تصویب کرد.
 
*بازارهای مرتبط
 
قیمت نفت ممکن است افزایش و مصرف سوخت آسیا بهبود یابد. اما برای پالایشگرهای منطقه چشم‌انداز کوتاه‌مدت همچنان ناخوشایند است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *