RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کاهش ۳۱ هزار و ۶۳۲ واحدی شاخص بورس تهران

۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۹/۲۴کد خبر: 314790
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز گرچه با کاهش ۳۱ هزار و ۶۳۲ واحد روبرو شد، اما در عین حال ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس به بیش از ۲۱ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران پس از رشدی که هفته قبل داشت، امروز روند رو به کاهش و اصلاح شاخص را در پیش گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با کاهش 31 هزار و 632 واحد به رقم یک میلیون و 484 هزار و 126 واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 4331 واحد به رقم 451 هزار و 921 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 5 میلیون و 888 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 14.7 میلیارد ورقه سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 645 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
اگر ارزش معاملات فرابورس را که امروز به بیش از 6503 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز بیش از 21 هزار و 149 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بوده که حکایت از کاهش شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2 درصد کاهش یافت.
 
همچنین شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با  معیار هم وزن هر کدام 95 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.69 درصد کاهش یافت. شاخص اول بازار بورس 2.2 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.8 درصد کاهش یافت.
 
امروز نمادهای مهم بازار که در روزهای قبل شاخص‌ساز بودند، همگی در افت شاخص مؤثر شدند به گونه‌ای که نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر و مخابرات ایران، به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
 
همچنین نمادهای پرتراکنش که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفت شامل بانک تجارت، شستا، ایران خودرو، بانک پارسیان، پالیش نفت اصفهان، دارویی برکت و ملی مس ایران بودند.
 
امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات، 274 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 493 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 330 هزار میلیارد تومان رسید.
 
 
امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 3.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 940 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 503 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نماد سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و در سمت دیگر نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، صبا تأمین، صنعتی مینو و ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.
 
نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، دامپروری ملارد شیر، صنایع لاستیک یزد و کشت و صنعت دشت خرمدره بوده‌اند.
 
 با توجه به این که بورس محل افت و خیز و نوسان است، سرمایه‌گذاران حتماً قبل از خرید و فروش سهام مطالعه، تحلیل و تحقیق کنند و از افراد مورد اعتماد و متخصص مشورت بگیرند و همچنین پرتفوی انتخاب شده سهام حتماً متنوع و از صنایع مختلف مانند بانکی، فولادی، پتروشیمی، پالایشی، دارویی، غذایی و سایر سهام متنوع باشد تا دچار کمترین زیان شوند.
 
همچنین سهامداران حقیقی سعی کنند سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌هایی که خود در شرکت‌های مختلف سهام دارند را خریداری کنند تا کمتر دچار زیان شوند و از طرفی به قول رئیس سازمان بورس تجربه نشان داده کسانی که در بازار صبر کردند و استراتژی بلندمدت داشتند، پاسخ خود را در قالب سود سهام و افزایش قیمت سهام گرفته‌اند.
 
همچنین مسؤولان سازمان بورس و همچنین شرکت بورس اوراق بهادار باید پاسخ مناسبی برای اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس را با عرضه سهام شرکت‌های جدید و نیز مراقبت از سرمایه آنها انجام دهند و اجازه ندهند، عده‌ای سودجو با سیگنال‌فروشی و یا سیگنال‌دهی و رفتارهای خلاف قانون سرمایه مردم را از بین ببرند.
 
حضور مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس نوید خوبی برای افزایش پس انداز ملی و سرمایه‌گذاری ملی قلمداد می‌شود، اما دولت و مسؤولان مختلف باید به حضور مردم در بورس قدر نهاده و سعی کنند پاسخ مناسبی به حضور مردم در بورس بدهند. در غیر این صورت سرمایه‌های مردم از بورس خارج شده و سراغ بازارهای دیگر مانند سکه و طلا و یا مسکن سرازیر می‌شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *