RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رشد ۲۱ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص بورس تهران

۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۹/۲۲کد خبر: 314735
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۱ هزار و ۲۳۱ واحد روبرو شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران که بعد از سه ماه روند اصلاح شاخص در روند رو به رشد قرار گرفته، امروز هم در اولین روز معاملات با افزایش 21 هزار و 231 واحد به رقم یک میلیون و 527 هزار و 448 واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با افزایش 6293 واحد به رقم 457 هزار و 289 واحد رسید.
 
ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 6 میلیون و 60 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در بورس اورقا بهادار تهران بیش از 15.7 میلیارد سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 2.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 16 هزار و 647 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 7 هزار و 104 میلیارد تومان بود که معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 23 هزار و 700 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس سبزرنگ بوده که حمایت از رشد این شاخص‌ها دارد. به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل 1.4 درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 1.4 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.69 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فقط یک درصد رشد کرد.
 
امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل فولاد مبارکه، ملی مس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات ایران، گروه مپنا و توسعه  معادن و فلزات بودند.
 
نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا، ایران خودرو، بانک تجارت، ملی مس ایران، سایپا، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه بودند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 332 واحد به رقم 19 هزار و 764 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 348 هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروزو معامله گران بیش از 3.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 7104 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای میدکو، آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.
 
نمادهای پرتراکنش در فرابوسر ایران شامل برف و انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، توسعه مسیر برق گیلان، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، پلیمر آریا ساسول و سرمایه گذاری پویا بودند.
 
 با توجه به این که این روزها بازار رو به رشد بوده و هر روز ارزش معاملات در رقم‌های ارزنده و قابل قبول ثبت می‌شود، الان بهترین فرصت برای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ و نیز افزایش شناوری سهام شرکت‌های موجود در بورس است که اگر شرکت‌های ارائه شده به بورس در سال جاری میزان شناوری سهام خود را تا 20 درصد برسانند، از رسیدگی به صورت‌های مالی در سال‌های قبل معاف می‌شوند که این دستاورد مهمی برای شرکت‌های حاضر در بورس خواهد بود.
 
همان گونه هم که شریعتمداری وزیر کار قبلا در گفتگو با فارس قول داده بود، قرار است عرضه سهام شستا از زیر مجموعه‌های تأمین اجتماعی تا پایان سال به 20 درصد برسد تا به این وسیله شستا هم بتواند از معافیت رسیدگی به صورت‌های مالی سال‌های قبل برخوردار شود.
 
همچنین سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند حتماً باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت نام کنند تا بتوانند سهام خود را خرید و فروش کنند.
 
همچنین با توجه به این که کارشناسان مرتب می‌گویند سرمایه گذاری باید الزاما از محل پس انداز صورت بگیرد، درواقع حضور در بورس تمرینی برای افزایش پس انداز ملی و مشارکت مردم در آبادانی شرکت‌های حاضر در بورس است و اگر سرمایه‌گذاری در بورس همراه با یک استراتژی بلندمدت باشد در آینده می‌تواند ممر درآمدی از محل سود و عایدی این سرمایه گذاری برای خانوارهای ایرانی ایجاد شود.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *