RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

اما و اگرهای بیت کوین در ایران

دلیل استقبال مردم از ارزهای دیجیتال چیست؟

۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۹/۲۱کد خبر: 314701
ایستانیوز:این تحلیلگر بازار پول اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال، میزان علاقه و استقبال مردم است که به این سمت رو می‌آورند البته کارکرد ارز‌های دیجیتال هرگز نمی‌تواند جایگزین پول ملی آن کشور باشد، زیرا پول ملی کارکرد‌هایی را دارد که ارز‌های دیجیتال این خصوصیت را نداشته و بیشتر ارز‌های دیجیتال در دنیا رایج هستند که حکم طلای جهان مجازی و سرمایه گذاری را دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، «فرصت‌ها و تهدید‌های بیت کوین» کدامند؟ این سوالی است که امروز با رایج شدن ارز دیجیتال و استخراج آن در کشور، بسیار پرسیده است.
 
کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال به یک سیستم انتقال وجه الکترونیک گفته می‌شود که برای تایید تراکنش‌ها و تشکیل واحد‌های جدید، متکی به بانک‌های مرکزی نبوده و نیازی به شخص ثالث ندارند. در عوض در سیستم ارز‌های دیجیتال، تراکنش‌ها در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ثبت و رمزنگاری می‌شوند و این موضوع امکان پرداخت‌های مستقیم و همتا به همتا را فراهم می‌کند.
 
در همین رابطه جواد نقوی کارشناس بازار ارز در رابطه با ارز دیجیتال یا همان بیت کوین گفت: ارز‌های دیجیتال در چند سال اخیر بسیار بین مردم دنیا رایج شده است و هر شخصی در حد توانش به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و اگر هم شود کسب سود از این فناوری است.
 
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شاسی نظام اقتصادی دنیا در حال تغییر است، بیان کرد: ارز‌های دیجیتال در آینده، پول رایج در دنیا خواهند بود و این یک امر گریز ناپذیر است که دلیل افزایش قیمت بیت کوین در کمتر از یک دهه از پایه ۶ سنت به بیش از ۱۰ هزار دلار می‌رسد و با توجه به استقبال مردم از ارز دیجیتال، باید شاهد رشد آن باشیم.
 
بیشتر بخوانید: در کشور ما دانش، شناخت و توانمندی برای رتبه بندی بانک‌ها وجود ندارد
وی افزود: دلیل افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال، میزان علاقه و استقبال مردم است که به این سمت رو می‌آورند البته کارکرد ارز‌های دیجیتال هرگز نمی‌تواند جایگزین پول ملی آن کشور باشد، زیرا پول ملی کارکرد‌هایی را دارد که ارز‌های دیجیتال این خصوصیت را نداشته و بیشتر ارز‌های دیجیتال در دنیا رایج هستند که حکم طلای جهان مجازی و سرمایه گذاری را دارند.
 
نقوی با بیان اینکه بانک مرکزی در اغلب کشور‌های دنیا نظارت کافی بر ارز دیجیتال را ندارد، افزود: علی رغم اینکه بانک مرکزی نظارت کافی بر ارز دیجیتال را ندارد، اما از آن استقبال می‌شود و جهت حفظ پایه پولی کشور، خود سیستم تبدیل ارز دیجیتال به واحد پولی خود و یا ارز‌های معتبر را از طریق بانک یا صرافی‌ها و برخی فروشگاه‌ها و عابر بانک‌ها پذیرفته است.
 
این کارشناس بازار ارز بیان کرد: بیت کوین و یا ارز‌های دیجیتال معتبر برای کشور با شرایطی ارز آوری نیز دارد و بنابر پیشنهاد برخی از صاحب نظران به بانک مرکزی ایران درخواست شد تا بخشی از حساب ذخیره ارزی خود را به ارز دیجیتال تبدیل کند. همچنین دولتمردان کشور به اهمیت این موضوع پی برده اند و این دغدغه وجود دارد و دولت درصدد تدوین آیین‌نامه مربوط به کسب‌وکار ماینینگ و تولید ارز‌های دیجیتال است که به زودی ابلاغ می‌شود و «ققنوس» به‌عنوان پلت‌فرم اقتصاد دیجیتال با کمک بانک‌های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات این بانک‌ها تولید شده است و زمینه عرضه توکن به صورت گسترده برای انواع دارایی‌ها را فراهم می‌کند که این خود نوید بسیار خوبی از رویکرد دولت به این بازار ارز دیجیتال است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *