RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

نمایندگان شرکت های بیمه، بازوی کمک برای صنعت

تاثیر حذف فیزیکی بیمه نامه بر ضریب نفوذ بیمه چیست؟

۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۹/۱۹کد خبر: 314653
ایستانیوز:مدیرعامل بیمه دانا بیان کرد: حذف فیزیکی بیمه نامه هیچ ایرادی و یا مشکلی‌ برای بیمه گذاران ایجاد نکرده و بیمه مرکزی هم از قبل به فکر راحتی مردم بوده است و پس از چند سال این طرح به واقعیت پیوست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بیمه مرکزی ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در بخشنامه ای، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آن‌ها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خرداد ماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.
 
مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی بیمه مرکزی از حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث خبر داده و گفته است از ابتدای خرداد ماه دیگر نیازی به بیمه نامه به عنوان یک سند فیزیکی وجود ندارد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با ذی نفعان بیرونی صنعت بیمه مثل پلیس، قوه قضائیه، راهداری و وزارت کشور انجام شده است.
 
این موضوع حتی نمایندگان شرکت‌های بیمه را نیز به دردسر انداخته است به طوری که باید ساعت‌ها وقت خود را صرف توجیه بیمه گذاران کنند و به آنها توضیح دهند که این یک بخشنامه سراسری است و عدم ارائه فیزیکی بیمه نامه مشکلی را برای بیمه گذار ایجاد نمی‌کند.
 
اگرچه بسیاری از کارشناسان، حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث را اتفاقی می‌دانند که دیر یا زود باید اتفاق می‌افتاد اما در طرف مقابل برخی نیز نگران کار و کاسبی نمایندگان بیمه هستند که غالب آنها امروز صرفا مبادرت به صدور بیمه شخص ثالث می‌کنند و منبع درآمد دیگری غیر از این ندارند.
 
در همین رابطه ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا درباره حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث عنوان کرد: حذف فیزیکی بیمه نامه هیچ ایرادی و یا مشکلی‌ برای بیمه گذاران ایجاد نکرده و بیمه مرکزی هم از قبل به فکر راحتی مردم بوده است و پس از چند سال این طرح به واقعیت پیوست.
 
وی افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمام دنیا، صنعت بیمه هم نیازمند ایجاد تغییر و قدم گذاشتن در راه تکنولوژی بود که خوشبختانه بعد از گذشت سال‌ها این تکنولوژی به صنعت بیمه هم راه پیدا کرد و توانست بیمه نامه کاغذی شخص ثالث را حذف کند.
 
کاردگر عنوان کرد: حذف کاغذ در هر صنعتی موجب پیشرفت آن صنعت می‌شود. با حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث مردم می‌توانند با نرم افزار تلفن همراه خود بیمه نامه خریداری کنند و دیگر نمی‌خواهد وقت خود را برای خرید بیمه نامه در نمایندگی‌های بیمه تلف کنند. این کار باعث سهولت خدمات و جلوگیری از تلف شدن زمان برای خرید بیمه نامه می‌شود.
 
مدیرعامل بیمه دانا درباره تاثیر حذف فیزیکی بیمه نامه بر ضریب نفوذ بیمه عنوان کرد: از آنجایی که بیمه شخص ثالث در کشور اجباری است و مردم مجبورند که این بیمه نامه را خریداری کنند پس حذف فیزیکی بیمه نامه تاثیری بر ضریب نفوذ بیمه در کشور ندارد.
 
مدیرعامل بیمه دانا در پاسخ به این سوال که با حذف بیمه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، تکلیف نمایندگان چیست؟ اظهار کرد: با حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث قرار نیست که فروش این نوع بیمه نامه از نمایندگان بیمه گرفته شود، آنها می توانند بیمه نامه را بدون کاغذ هم بفروشند و مشکلی از این بابت برای نمایندگان بیمه ایجاد نمی شود.
 
ابراهیم کاردگر خاطرنشان کرد: نمایندگان شرکت های بیمه در کشور، بازوی آن شرکت بیمه و صنعت بیمه هستند؛ اگر نمایندگان بیمه حذف شوند، شرکت های بیمه تضعیف شده و در آخر از بین می روند.
 
به گزارش پول نیوز ، کاردگر خاطر نشان کرد: با حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص‌ ثالث در نمایندگی‌ها و شعب شرکت های بیمه دیگر نیازی به دریافت مدارک نیست و طبق هماهنگی‌های انجام شده با راهنمایی و رانندگی، بیمه‌نامه جدید نیازی به چاپ ندارد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *