RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

رشد بنیادی تا رشد ۷۰۰ درصد سود بیمه آسیا

۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۹/۹کد خبر: 314381
ایستانیوز: شرکت بیمه آسیا یکی از بنیادی ترین شرکت های بورس ایران است که قیمت سهام شرکت دردورانی که بازار سرمایه دوران اصلاح بزرگی را پشت سر می گذاشت، با رشدی معناداری نشان داد که به لحاظ بینادی دارای شرایطی به مراتب بهتر از دیگر شرکتهای بورسی و بیمه گری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ،  بزرگترین شرکت بیمه خصوصی ایران، بیمه آسیا، در حالی این وضعیت را پشت سر گذاشته بود که شورای عالی بورس طی ابلاغیه ای از شرکت های بورسی خواسته بود که باید بازارگردان تعیین کنند و با وجود این اقدام تقریبا تمامی شرکتهای بورسی نتوانستند با انتخاب بازارگردان نیز رشد قابل توجه ای را ثبت کنند و با این وجود تقریبا همه شرکتهای بورسی از کوچک تا غول‌های بورسی، اصلاح سنگینی را تجربه کردند، اما بیمه آسیا با انتخاب بازار گردان از 20 مهرماه 99 به عنوان بازارگردان حجم معامله سه درصدی را مدیریت کردند.
رشد بنیادی شرکت
رشد سهام بیمه آسیا بر اساس داده‌ها و خبرهای مثبت و تحلیل بنیادی و تحلیلی رخ داده است. بررسی عملکردی شرکت بیمه آسیا نشان می دهد که عملکرد 6 ماهه شرکت رشد 18 درصدی نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته دارد. عملکرد رشته درمان در بخش خسارت پرداختی در6 ماهه نخست سال 1399 نسبت به مبلغ خسارت های پرداخت شده در 6 ماهه نخست سال 1398 ، نشان‌دهنده‌ی کاهش 13 % در نسبت خسارت است این رخداد با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا جالب توجه و مهم است. و یکی دیگر از دلایل رشد بنیادی شرکت دارایی ارزی و ریالی شرکت است که با نرخ تسعیر می تواند ارزش زیادی را با خود به همراه آورد.
قراردادهای جدید شرکت
قراردادهای بیمه آسیا معمولا بزرگ و با بازدهی بالایی است و مانند بسیار یا از شرکت های بیمه گری که بر اساس رانت و با نفوذ سهامدار عمده رخ نمی دهد به همین دلیل قرار دادهای بیمه آسیا از سودی سهامداران به خوبی رصد شده و برای تحلیل گران هر قراداد بیمه آسیا با اهمیت تلقی می شود. یکی از خبرهایی که بسیاری از سهامداران بیمه آسیا را در ماه های اخیر ، مشعوف کرده است خبر قرار داد به شرکت بزرگ ماموت بزرگترین وارد کننده کشنده و تولید کننده تریلر در ایران است که نشان از وضعیت بنیادی شرکت بیمه آسیا و توانایی در پذیرش چنین مسئولیت هایی است.
رشد بیمه نامه های شرکت
از جمله عوامل نشان دهنده رشد کسب و کار در بازار بیمه ایی رشد تعداد بیمه نامه است. مقایسه پنج ساله گذشته برای تعداد بیمه نامه‌های صادره در نیمه اول هر سال که نشان از رشد میانگین 12 درصدی در سالهای اخیر را تنها در شش ماهه ابتدای هر سال نشان می دهد.
این نکته زمانی اهمیت زیادی دارد که بدانیم که افزایش نرخ رشد تولید بیمه های مهندسی طی شش ماهه اول سال 99 از جمله اهداف اصلی شرکت بیمه اسیا بوده و در این مساله توانست رشد خوبی را تجربه کند.
تحقق رشدی 700 درصدی تنها طی شش ماه نسبت به کل سال 98
از طرف دیگرسود تقسیمی شرکت در سالهای اخیر نیز قابل توجه است چرا که در چهار سال گذشته از 40 تومان کمتر نبوده است و از 53 تومان نیز افزایش نیافته است .
اما در شش ماهه نخست امسال این سود تحقق یافته در صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت به مبلغ نجومی 1482 ریال رسیده که نسبت به سال گذشته در همین دوره رشد 719 درصدی را تجربه کره که البته شایان ذکر است که نسبت به پایان سال 98 با سود 700 ریالی معادل 700 درصد رشد داشته است.
 
خوشنامی شرکت
همچنین درصد رشد نسبت به تمدید تعداد بیمه نامه های صادره به تعداد کل بیمه نامه های صادره که نشانه رضایتمندی و وفاداری مشتریان است نشان می دهد که 70 درصد از مشتریان قرارداد خود را با بیمه آسیا تمدید کردند. میانگین عملکرد زمان در پرداخت خسارت از زمان اعلام خسارت تا پرداخت خسارت، کاهش میانگین زمان، نشان دهنده پرداخت بموقع خسارت و رضایت مندی بیمه گذار، بیمه شده یا ذینفع است. در واقع میانگین پرداخت خسارت از 20روز در سال 95 به کمتر از 10روز در سال 1399 کاهش یافته)در خصوص خسارات پاراکلینیکی( که افزایش رضایت مندی را در بین بیمه گذاران موجب شده است. در خصوص خسارات بیمارستانی مراجع درمانی طرف قرارداد، شرکت بیمه آسیا به عنوان برترین شرکت در تسویه به روز خسارت ها با مراجع درمانی مطرح می باشد به گونه ای که در کمتر از 2 ماه پرونده های خود را با مراجع درمانی طرف قرارداد تسویه می نماید.
 
فاصله نجومی سرمایه بیمه آسیا با دیگر شرکتهای خصوصی بیمه
شرکت بیمه آسیا با افزایش سرمایه ده برابری، فاصله خود با دیگر شرکت های خصوصی را به مراتب بیشتر کرده و بالاترین سرمایه شرکت های بیمه خصوصی را دارا خواهد بود.
 
 خبرها حاکی است که مجوز این افزایش سرمایه هفته آینده صادر می شود از مبلغ 2300 میلیارد ریال با جهش حدود 11 برابری از محل تجدید ارزیابی دارایی به مبلغ 25 هزار و 415 میلیارد ریال می رسد که به منظور اصلاح ساختار مالی در جهت توسعه پرتفوی حق بیمه و افزایش سهم بازار و تقویت توان مالی شرکت انجام می گیرد. این افزایش سرمایه در تاریخ 1399/03/11 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده‌است. این وضعیت سرمایه نسبت توانگری شرکت را افزایش می دهد و از نسبت 145 درصد بالاتر می برد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *