RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

تلاش برای بورسی شدن استارت آپ ها

نخستین استارت آپ در فرابورس

۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۹/۱کد خبر: 314131
ایستانیوز:تپسی به عنوان اولین استارت آپ وارد فرابورس شد و به زودی نمادش در تابلو فرابورس جای می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در میانه مشکلات بسیار زیاد استارت آپ ها و کسب و کارهای کرونا زده، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران در توئیتر خود خبری خوش را اعلام کرد:« پس از چند ماه مذاکره از سوی اتاق تهران، با تسهیلگری وزارت اقتصاد و سازمان #بورس یکی از استارت آپ های پیشرو کشور در فرابورس پذیرفته شد. «# تپسی» نخستین شرکت از چهار استارت آپی است که برای ورودشان به بازار سهام تلاش کردیم و به زودی نمادش در تابلوی فرابورس جای می گیرد.»
 
چهار شرکتی که رئیس اتاق تهران در توئیت خود به آن ها اشاره کرده و حالا تابلو یکی از آن ها در فرابورس روشن خواهد شد، شامل دی جی کالا، شیپور، کافه بازار و تپسی می شوند. حمایت از کسب و کارهای نوین در چهار سال گذشته همیشه از اولویت های اتاق تهران بوده است و رئیس اتاق تهران همیشه بر فراهم کردن فضایی برای رشد استارت آپ ها و جذب سرمایه گذاری از سوی آن ها تاکید کرده است. نیمه های تیرماه بود که رئیس اتاق تهران مسعود خوانساری در توئتی نوشت:« یک دهه از حضور شرکت های استارت آپی در اقتصاد ایران می گذرد و حالا امکان حضور چهارشرکت بزرگ استارت آپی در بازار سرمایه فراهم شده است. طی سال های گذشته شرکت های استارت آپی به قطب های موثری در اقتصاد ایران تبدیل شده اند. به خصوص در دوران شیوع کرونا این شرکت ها بیش از گذشته در شبکه توزیع، حمل و نقل و حتی خلق سرگرمی برای مردم نقش موثر پیدا کرده اند.» او همچنین با اشاره به نشستی که با حضور وزیر اقتصاد برای ورود شرکت های دانش بنیان به بورس برگزار شده است، نوشت:« از مدتی قبل مذاکرات برای حضور چهار شرکت بزرگ استارت آپی در بورس تهران را آغاز کردیم. نشیتی هم با حضور آقای دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد. امیدوارم با تسهیل گری که توسط وزارت اقتصاد و سازمان بورس صورت می گیرد، از مردادماه عرضه چهار شرکت دی جی کالا، تپسی، شپور و کافه بازار در بورس شروع شود.»
 
بعد از اعلام خبر بورسی شدن تپسی از سوی رئیس اتاق تهران  امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات هم در توئیتر خود نوشت:« ورود تپسی به بازار سرمایه نشانه ‌ای خوب برای سرمایه‌گذاران، خصوصا صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه است که می‌تواند آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی کشور تشویق کند.
 
بورس و رفع مشکلات اقتصادی استارتاپ‌ها
 
گمانه زنی ها برای حضور و ورود استارت آپ ها به بازار سهام بعد از رشد سریع شاخص ها در بورس و فرابورس کلید خورد و تقریبا از اوایل امسال بود که گمانه زنی ها برای این موضوع جدی شد. اواخر بهار امسال وزیر ارتباطات درباره حضور استارتاپ‌ها در بورس صحبت کرد. «محمدجواد آذری جهرمی» با اشاره به این مساله که حضور شرکت‌های استارتاپی می‌تواند مشکلات اقتصادی بخش را مرتفع کند، گفت: « در بازار بورس دو مدل شرکت داریم. یکی شرکت‌های حوزه تلکام که مشکل خاصی برای حضور در بورس ندارند، مانند شرکت ملی مخابرات و همراه اول که در حال حاضر در بورس فعال هستند. شرکت‌هایی مانند آسیاتک و شاتل نیز در حال تلاش برای ورود به بازار بورس هستند، در حوزه فناوری اطلاعات شرکت‌های استارتاپی مانند اسنپ و تپسی که بزرگ شده‌اند و اکنون پیشران این حوزه هستند برای حضور در بورس علاقه ‌مند هستند چرا که این کار شفافیت نظام ارزش‌گذاری و تامین منابع مالی آن‌ها را مشخص می‌کند، اما از آن‌جا که مشکلاتی در شناسایی ارزش دارایی‌های آن‌ها وجود دارد، ورودشان به بورس با تاخیر همراه شده است. پرونده‌های آن‌ها آماده و حمایت خوبی نیز صورت گرفته است.»

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:استارت آپ، فرابورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *