RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران اعلام کرد:

اقتصاد ایران درگیر مشکلات ساختاری است که باید حل شود

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۸/۲۷کد خبر: 314038
ایستانیوز:با توجه به اتفاقی که در آمریکا افتاد از این فرصت هم برای بهبود روابطمان با سایر کشورها استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سی و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران صبح امروز به دلیل شیوع و گسترش کرونا در شهر تهران و وضعیت قرمز پایتخت، امروز به‌صورت مجازی با حضور اعضا برگزار شد. در ابتدای جلسه مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران اعلام کرد:« متأسفانه به دلیل کرونا نتوانستیم جلسه حضوری برگزار کنیم ولی امیدواریم این بحث هرچه زودتر حل شود و توفیق دیدار دوستان را داشته باشیم. حتماً جلسات حضوری می‌تواند مفیدتر و کاراتر باشد اما آمارهای این روزهای کرونا و تعداد زیاد جان‌باختگان و ضرورت رعایت پروتکل‌ها باعث شد که جلسه به‌صورت آنلاین برگزار شود. آمارهای رسمی جان‌باختگان کرونا در حال حاضر حدود 500 نفر است ولی خود مسئولان اعلام می‌کنند که این آمارها باید ضرب‌در دو شود که شرایط بسیار غم‌انگیز است و به همین دلیل ترجیح ما این بود که جلسات غیرحضوری برگزار شود.»
 
رئیس اتاق تهران در ادامه به بررسی مسائل روز اقتصادی کشور پرداخت و تدوین لایحه بودجه نخستین موضوعی بود که به آن اشاره کرد. «خواهش ما از دولت در ارتباط با بودجه این است که امسال حداقل با توجه به مشکلاتی که سال‌های گذشته داشته‌ایم، بودجه متوازنی داده شود؛ درآمدها و هزینه‌ها در آن دیده شود زیرا ام‌المصائبی که کشور ما با آن درگیر هست بحث بودجه است. کشور هرسال با کسری بودجه مواجه است و همین کسری باعث می‌شود تورم‌های بالایی را اقتصاد کشور داشته باشد در 40 سال گذشته به‌طور متوسط تورم 20 تا 22 درصدی را هرسال ما شاهد بوده‌ایم و همین باعث کاهش ارزش پول و فشار روی معیشت مردم به‌خصوص طبقات محروم بشود و قدرت خرید این‌ها سال‌به‌سال کمتر بشود و حجم نقدینگی سال‌به‌سال افزایش پیدا کند. تمام مسائلی که گریبان گیر اقتصاد کشور هست، شروعش از بودجه هست و انتظار داریم امسال با توجه به اینکه بحث نفت هم به‌اندازه زیادی در بودجه کم اثرتر بوده امسال دولت بتواند بودجه‌ای را تنظیم کند که حداقل کسری در آن وجود داشته باشد.»
 
خوانساری در ادامه به انتخابات آمریکا و رای نیاوردن ترامپ اشاره کرد و گفت:« بحث‌های زیادی بود که آیا رفتن یا ماندن ترامپ اثری دارد یا ندارد؟ حتماً مؤثر می‌بود هم در خود آمریکا و هم در کشورهای دیگر ازجمله ایران؛ در بازارهای ما حتماً اثر می‌داشت ولی باید قبول کنیم که این اثرات کوتاه‌مدت است و اگر ما مشکلات خودمان را در داخل حل نکنیم ممکن است انتخابات آمریکا در کوتاه‌مدت اثراتی دربازارهای مختلف ما داشته باشد ولی حتماً مجدد همه‌چیز به وضعیت قبلی بازمی‌گردد. همان‌طور که در بحث بودجه همه اشاره کردم ایران درگیر مشکلات ساختاری اقتصادی است که قطعاً باید به آن‌ها روزی رسیدگی کنیم و امروز شاید بهترین زمان باشد. با توجه به اتفاقی که در آمریکا افتاد از این فرصت هم برای بهبود روابطمان با سایر کشورها استفاده کنیم و همین‌که بتوانیم در داخل اصلاحاتی را انجام بدهیم. یک نگرانی هم این هست که شاید با مستقر شدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا بازارهای ما مقداری کاهشی بشود به‌خصوص در مورد قیمت ارز؛ این‌رو باید مواظب باشیم که جو گیر نشویم و فکر کنیم که این ادامه دار خواهد بود و بخواهیم برآن اساس تصمیم گیری کنیم و همان اتفاقی که برای ارز 4200 تومانی افتاد این بار هم تکرار نشود؛ اگر نسنجیده برخورد کنیم حتماً هم صادرات و هم تولید خسارت‌های بسیاری خواهند دید.»
 
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع بسته صادرات و استفاده از ارز صادراتی پرداخت و گفت:« در دو سال گذشته اتاق بازرگانی ایران و تهران در این زمینه بحث‌های بسیاری مطرح کرد. در خصوص بازگشت ارز صادراتی گرفتاری‌هایی بسیاری را شاهد بودیم و بخشنامه‌های متعددی که توسط بانک مرکزی صادر می‌شد اختلالاتی را در صادرات ایجاد کرد و صادرکننده‌های خوش‌نام از میدان به دررفتند و صادرات آن رشدی که باید می‌داشت، نداشت. اما خوشبختانه با طرح مشکلات در ستاد جهش تولید و بعد در سران تااندازه‌ای پیشنهادهایی که اتاق‌ها برای حل موضوع داشتند پذیرفته شد؛ لازم است که من از وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌خصوص آقای صادقی که در تهیه این بسته سهم بسیاری داشتند. از آقای لاهوتی باید تشکر کنیم که در طول این دو سال مشکلات صادرات را همه پیگیری کردند و خوشبختانه امروز بعد از کلی گرفتاری‌ها قسمت زیادی از مشکلات امیدوارم با تصمیمات گرفته‌شده، حل شود.»
 
مسعود خوانساری به استقرار ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود و سهامی خاص که به پنجره واحد در اتاق بازرگانی اضافه شد هم اشاره کرد و گفت:« سه ماه پیش فقط شرکت‌ها با مسئولیت محدود به پنجره واحد سپرده شدند ولی در هفته‌های پیش شرکت‌های با سهامی خاص هم به این مجموعه اضافه شد؛ ما امیدوار هستیم با تأسیس این شرکت‌ها ارتباط با اتاق‌ها افزایش پیدا کند و افرادی که مراجعه می‌کنند با اتاق آشنایی بیشتری پیدا کنند و از همان ابتدا عضو اتاق شوند و از مزایایی که اتاق در اختیار آن‌ها می‌گذارد استفاده کنند.»
 
رئیس اتاق تهران همچنین گزارشی درباره بازسازی بیمارستان بازرگانان از سوی اتاق تهران ارائه داد و گفت:« در دو ماه گذشته بخش‌های جدیدی در بیمارستان بازرگانان افتتاح شد به‌خصوص بخش قلب، آنژیوگرافی، اتاق عمل قلب. به‌جرئت می‌توانم بگویم بیمارستان بازرگانان  امروز به‌عنوان یک بیمارستان جنرال که همه قسمت‌های تخصصی را دارد آماده خدمات‌دهی به مردم هست. متأسفانه به دلیل کرونا با نتوانستیم مراسم افتتاح برگزار کنیم ولی امیدواریم به‌زودی این امکان فراهم شود که اگر هم امکان افتتاح فراهم نشد حداقل بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که هیات نمایندگان بازدیدی را از قسمت‌های مختلف بیمارستان و بازسازی داشته باشند. بیمارستانی که ازنظر هتلینگ، خدمات، تجهیزات و... در حد عالی است و امیدواریم با کمک شما بتوانیم هر روز در شرایط بهتری این بیمارستان را اداره کنیم.»

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *