RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در گام آخر

۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۸/۲۶کد خبر: 314015
ایستانیوز:معاون اول رئیس‌جمهوری از ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر همراهی و همکاری در اجرای طرح بزرگ ادغام بانک‌ها قدردانی کرد و افزود: ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه کاری بزرگ و بی‌سابقه در کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازرهای مالی(ایستانیوز)،  آخرین جلسه از سلسله جلسات ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد و برنامه ادغام این بانک‌ها و موسسات اعتباری به مرحله اجرا درآمد.
 
اسحاق جهانگیری در این جلسه از ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه به‌عنوان کاری بزرگ و پراهمیت یاد کرد و گفت: اجرای طرح ادغام با این وسعت از نظر نیروی انسانی و میزان سپرده و دارایی در کشور بی‌سابقه است.
 
معاون اول رئیس‌جمهوری با قدردانی از دست‌اندرکاران انجام کار بزرگ خاطرنشان کرد: انصافا مدیریت بسیار خوبی در اجرای برنامه ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه انجام شد و امیدوارم با حمایت‌های بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک سپه پس از این ادغام بتواند عملکرد موفقی داشته باشد.
 
جهانگیری همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح بخاطر همراهی و همکاری در ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه قدردانی کرد و افزود: همراهی و همکاری نیروهای مسلح با این ادغام قابل تقدیر است و پس از موافقت فرمانده کل قوا، فرآیند اجرای این برنامه مهم به نحو مطلوبی انجام شد.
 
معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه بانک سپه باید خدمات مطلوبی به نیروهای مسلح ارائه دهد، تصریح کرد: نیروهای مسلح نباید احساس کنند که با ادغام بانک‌ها و موسسات وابسته آنها در بانک سپه، نقصان و کاستی در ارائه خدمات به آنها ایجاد شده و لازم است ارائه خدمات به‌گونه‌ای باشد که کارکنان نیروهای مسلح از این کار پراهمیت رضایت داشته باشند. در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک سپه و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت بانک قوامین، بانک انصار و موسسه اعتباری کوثر ارائه شد و نماینده بانک مرکزی در خصوص آثار مالی ناشی از این ادغام و نحوه تسویه با سهامداران به ارائه توضیحاتی پرداخت. در این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر درباره جزییات مرتبط با فرآیند ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، مقرر شد مجامع عمومی فوق‌العاده ادغام بانک‌های قوامین، انصار و موسسه اعتباری کوثر در ماه آینده برگزار شود و بدین ترتیب پرونده بزرگ‌ترین پروژه اصلاح ساختار نظام بانکی در کشور بسته خواهد شد.
 
مراحل پایانی پروژه ادغام
 
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از مراحل پایانی پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه خبرداد.
 
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: روز سه‌شنبه در جلسه کمیته راهبردی ادغام ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری آخرین تصمیمات لازم درباره ادغام ۳ بانک و مؤسسه باقیمانده یعنی بانک‌های انصار و قوامین و موسسه اعتباری کوثر اتخاذ و مقررشد، مجامع ادغام نهایی آنها طی یک ماه آینده برگزار شود. مجموعه بانک سپه، با در برداشتن۵بانک وابسته به نیروهای مسلح، فعالیت‌های بانکی و خدمت‌رسانی به مردم و فعالان اقتصادی را با قدرت و توان ۶ بانک تداوم خواهد داد.
 
پروژه ادغام این ۶ بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم در حوزه نظارت بانک مرکزی و همراهی صمیمانه وخوب بانک‌های ادغامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک سپه در طول ۲/۵ سال به سرانجام می‌رسد. انجام این پروژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بودکه با تدبیر رهبر معظم انقلاب با جدیت آغاز و با یک کار فشرده، به یاری خدا به نتیجه می‌رسد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *