RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۸/۱۷کد خبر: 313752
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۲۸ هزار و ۹۳ واحد روبه‌رو شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس ۷.۷ هزار میلیارد تومان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت‌تأثیر کاهش نرخ دلار و نیز بلاتکلیفی در نتیجه انتخابات آمریکا در دور ریزش قرار دارد، امروز هم در پایان معاملات، شاخص کل با کاهش 28 هزار و 93 واحد به رقم یک‌میلیون و 262 هزار و 478 واحد رسید. 
 
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 3 هزار و 364 واحد به رقم 371 هزار و 520 واحد رسید. 
 
ارزش روز در بازار بورس به بیش از 4 میلیون و 798 هزار میلیارد تومان رسید. 
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 431 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 944 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
 
اگر ارزش معاملات فرابورس ایران که 3 هزار و 860 میلیارد تومان بود را درنظر بگیریم، مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از 7 هزار و 804 میلیارد تومان رسید. 
 
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند که حکایت از کاهش همه شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام 2.18 درصد کاهش یافتند. 
 
شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت سهام با معیار هم‌وزن هرکدام 9 دهم درصد کاهش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور 2.1 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 2.7 درصد عقب نشست و شاخص بازار دوم بورس 1.4 درصد کاهش یافت.
 
امروز نمادهای مهم بورسی که قبلاً شاخص‌ساز بودند همگی در افت شاخص بورس اثرگذار بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی در شاخص را نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل گهر، چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب داشتند. 
 
نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل ایران‌ خودرو، سایپا، بانک صادرات، بانک ملت، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، تأمین سرمایه امین و لیزینگ پارسیان بوده‌اند. 
 
امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 273 واحد افت کرده و به رقم 15 هزار و 891 واحد رسید. 
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 80 هزار دلار میلیارد تومان رسید. 
 
امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 968 میلیون فقره اوراق بهادار در قالب 206 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 860 میلیارد تومان دادو ستد کردند. 
 
امروز نماد صنعتی مینو که به تازگی وارد فرابورس شده بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشت و برعکس، نمادهای پتروشیمی مارون، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ذوب آهن و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند. 
 
نمادهای پربیننده و پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا، بانک دی، پلیمر آریا ساسول و شیر پاستوریزه پگاه گیلان بوده‌اند.
 
 بورس تهران گرچه تحت‌تأثیر کاهش نرخ ارز و نیز انتخابات آمریکا قرار گرفته، اما کارشناسان به اتفاق می‌گویند بسیاری از سهام موجود در بازار و از جمله سهام موجود در ترکیب سهام عدالت ارزنده است و سهامداران در شرایط ریزش بازار حتی‌الامکان از فروش سهام ارزنده خودداری کنند و این امر مستلزم این است که اولاً سرمایه‌گذاری در بورس از محل پس‌انداز باشد و ثانیاً در رفتار خرید و یا فروش سهام از کانال‌های تلگرامی و سیگنال‌فروش‌ها پیروی نشود، بلکه یک استراتژی بلندمدت برای حضور در بازار سرمایه درنظر بگیرند و به بازدهی بلندمدت در بازار فکر کنند که با توجه به محاسبات، معمولاً بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس طی یک دوره بلندمدت حداقل یکساله از سایر بازارهای رقیب بیشتر است. 
 
از طرفی مسئولان سازمان بورس به این نکته توجه کنند که ماهیت بازار سرمایه از یک بازار کوچک و سنتی تغییر پیدا کرده و به یک بازار با مشارکت حداقل 30 درصد مردم تبدیل شده است، بنابراین باید قوانین بازار سرمایه در راستای منافع سرمایه‌گذاری خُرد تغییر پیدا کند تا مردم با  خیال راحت سرمایه‌های خُرد و پراکنده خود را به بازار سرمایه منتقل کنند. 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *