RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

چرا صنعت بیمه مانند بانک‌ها نقشی در اقتصاد کشور نداشته است؟

۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۷کد خبر: 313731
ایستانیوز:مدیرعامل سابق شرکت بیمه «ما» اظهار کرد: اضطراب کمبود سرمایه، یکی از دلایلی است که باعث شده صنعت بیمه در اقتصاد کشور ما نقشی نداشته باشد و یا نقش کمرنگ‌تری در اقتصاد ایران داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.
 
بیمه به عنوان یکی از ابزار‌های مالی مدیریت ریسک و تامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود. صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهاد‌ها را پشتیبانی می‌کند.
 
امروزه صنعت بیمه از عوامل مهم توسعه اقتصاد در کشور‌ها محسوب می‌شود و توسعه بیمه شاخصی برای توسعه اقتصادی کشور‌ها تلقی می‌شود. ماهیت بیمه، مشارکت در خسارت و جایگزین کردن اطمینان به جای عدم اطمینان است؛ بنابراین بیمه به عنوان یک روش مقابله با خطر، پاسخی به شرایط نامطمئن و پر مخاطره است.
 
پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران و عدم خرید بیمه نامه از چالش‌هایی است که سال‌هاست صنعت بیمه را درگیر خود کرده و هر بار هم که طرح و برنامه‌ای در این زمینه ارائه می‌شود بر آن اثرگذار نیست. این پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران عوامل مختلفی دارد که بسیاری آن را ریشه در مسائل اقتصادی و برخی نیز آن را ریشه در مسائل فرهنگی جامعه می‌دانند.
 
ضریب نفوذ بیمه که یکی از شاخص‌های مهم عملکرد صنعت بیمه است از تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی کشور به دست می‌آید. این شاخص نشان می‌دهد که چند درصد از کل تولید سالانه کشور مربوط به صنعت بیمه است.
 
چندی پیش غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفت که صنعت بیمه باید در معادلات کلان اقتصادی با قدرت بیشتری وارد شود و نقش آفرینی کند.
 
اما این سوال مطرح می‌شود که چرا تاکنون صنعت بیمه مانند بانک‌ها نقش زیادی در اقتصاد کشور نداشته است؟
 
در این رابطه مجید صفدری، مدیرعامل سابق شرکت بیمه «ما» و کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با پول نیوز اظهار کرد: اضطراب کمبود سرمایه، یکی از دلایلی است که باعث شده صنعت بیمه در اقتصاد کشور ما نقشی نداشته باشد و یا نقش کمرنگ‌تری در اقتصاد ایران داشته باشد و شرکت‌های بیمه نتوانند در معادلات اقتصادی کشور شرکت کنند.
 
وی افزود: نبود دانش جدید برای بازاریابی، فروش و مارکتینگ در این صنعت از دیگر عوامل موثر در فقدان تاثیرگذاری صنعت بیمه در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که بازاریابی در صنعت بیمه بسیار ضعیف عمل کرده است.
 
این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ نقدینگی در کشور ما به عدد ۳ هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که در حال حاضر ۵ هزار میلیارد تومان بیمه نامه عمر به مردم فروخته ایم این یعنی ما اصلا نتوانستیم نقدینگی را به سمت و سوی صنعت بیمه و بعد هم به سمت خرید بیمه نامه عمر هدایت دهیم.
 
وی در ادامه گفت: از نظر مردم بیمه‌های عمر ناشناخته است، حال آنکه بیمه‌های عمر دارای مزیت‌های بسیاری است و باید دید که این پول با چه امکاناتی باید وارد صنعت بیمه شود و سازوکار آن چیست.
 
صفدری عنوان کرد: متولیان صنعت بیمه باید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در این صنعت را اعلام کنند و بگویند با چه ابزار و امکاناتی و با چه تکنولوژی و با چه روش‌هایی قرار است ما به این جایگاه برسیم. به نظر می‌رسد مدیریت گفتار درمانی دیگر در کشور ما پاسخگو نیست و باید مدیریت اجرایی فراهم شود. با سخن گفتن و اعلام ارقام و نبود برنامه اجرایی عملیاتی مشکلی حل نمی‌شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *