RSS
امروز دوشنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
آخرین اخبار

بهره‌برداری از پایگاه داده‌های مشتری بیمه کوثر

امکان استعلام خدمات خودرویی با نرم افزار فام موسسه ملل

"ایبیس" هتل برتر سال ۱۳۹۹ انتخاب شد

پرداخت تسهیلات به بخش های مولد توسط بانک سپه

برندگان «همراهی٢» صاپ یک میلیارد ریال جایزه گرفتند

چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟

معاملات الگوریتمی آزاد شد

اتباع خارجی بالای ۱۸ سال کارت بانکی می‌گیرند

عملیات بازار باز با هدف ثبات نرخ سود در بازار بین بانکی

جداول قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت ابلاغ شد + سند

قیمت طلای جهانی بالا رفت

دسترسی تمام سهامداران به ۵ مظنه برتر

ریپو ابزاری اطمینان بخش در بازار سرمایه

مشتری مداری از اولویت‌های اصلی ‌بیمه تجارت‌نو

خودروسازان مکلف به عرضه خودرو در بورس کالاشدند

جزییات توافق آزادسازی دلارهای ایران در عراق

روز سیاه رمزارزها

ردپای سیاست‌های پولی در روند منفی بورس

خروج سود سپرده از مدار نرخ‌گذار

ویپاد؛ بانکی تمام دیجیتال

بازار اجاره دستگاه کارتخوان داغ شد

بانک رفاه به بازنشستگان وام مسکن پرداخت می کند

طرح ویژه بانک سامان برای حمایت از صنایع بسته‌بندی کشور

۱۶ نکته مهم درباره کارت اعتباری سهام عدالت

سرنوشت بورس بعد از توافق جدید

رییس سازمان مدیریت استان تهران عنوان کرد

افزایش تورم نقطه‌ای استان تهران در مهرماه ۹۹

۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۸/۱۶کد خبر: 313719
ایستانیوز:خانوار‌های استان تهران به طور میانگین ۴۱.۲ درصد بیشتر از مهر ۱۳۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند این درحالی است که نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور در مهر ماه ۱۳۹۹ عدد ۴۱.۴ اعلام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رییس سازمان مدیریت استان تهران از افزایش تورم نقطه به نقطه استان تهران در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: نرخ تورم نقطه‌ای تهران در مهر ماه سال ۱۳۹۹ به عدد ۴۱.۲ درصد رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
 
مسعود شفیعی در گفتگو با ایسنا، در تشریح افزایش تورم نقطه‌ای استان تهران در مهرماه سال جاری، گفت: نرخ تورم نقطه‌ای مهر ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه قبل ۳.۸ واحد درصد افزایش یافته است به این ترتیب نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۶.۸ واحد درصدی به ۳۶.۳ درصد و گروه «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۸ واحد درصدی به ۴۲.۶ درصد رسیده است.
 
وی افزود: منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است، به عبارت دیگر خانوار‌های استان تهران به طور میانگین ۴۱.۲ درصد بیشتر از مهر ۱۳۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند این درحالی است که نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور در مهر ماه ۱۳۹۹ عدد ۴۱.۴ اعلام شده است.
 
وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوار‌های شهری ۴۱.۳ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۳.۸ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۳۸.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴.۰ واحد درصد افزایش داشته است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است، افزود: نرخ تورم ماهانه مهر ۱۳۹۹ در استان تهران به ۶.۱ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۲.۸ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۴.۳ درصد و ۶.۶ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری ۶.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل، ۲.۸ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۵.۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۴ واحد درصد کاهش داشته است.
 
شفیعی با تاکید بر افزایش نرخ تورم سالانه خانوار‌های استان تهران گفت: نرخ تورم سالانه مهر ماه ۱۳۹۹ برای خانوار‌های استان تهران به ۳۰.۰ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۱.۰ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است، این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری ۳۰.۱ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۱.۱ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۲۹.۷ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۷ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره تغییرات قیمت‌ها در ماه جاری نیز گفت: در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «روغن وچربی ها»، (کره پاستوریزه، حیوانی و روغن جامد)، گروه «ماهی و صدف داران» (ماهی قزل آلا و کنسرو ماهی تن)، گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی ها» (انواع نوشابه و آبمیوه) و گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (خامه، پنیر پاستوریزه، شیر پاستوریزه و ماست پاستوریزه) است. همچنین در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع اتومبیل سواری)، گروه «بهداشت و درمان»، گروه «تفریح و فرهنگ» (لپ تاپ، تجهیزات رایانه، دوربین عکاسی و دوچرخه بچه گانه) و گروه «هتل و رستوران» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *