RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

واردات کالا از محل صادرات کالا آزاد شد

۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۸/۱۲کد خبر: 313631
ایستانیوز:وزیر صمت گفت: براساس مصوبه جدید دولت، صادرکنندگان می‌توانند برای رفع تعهدات خود با یک واردکننده یا یک تامین کننده کالا تهاتر و برای واردات کالا اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رزم حسینی پس از نشست هماهنگی با مسئولان بانک مرکزی و گمرک برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالاهای انباشت شده در گمرک افزود: امکان واردات کالا از محل ارز متقاضی نیز مهیا شد.
 
وی با اعلام اینکه همه گمرکات کشور موظف شدند از صبح دوشنبه به ترخیص کالاهای وارداتی از محل ارز متقاضی یا ارزهای صادراتی اقدام کنند گفت: به جز متقاضیان دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، امکان ترخیص کالا از همه گمرک‌های کشور برای واردکنندگانی که خودشان می‌تواند ارز مورد نیازشان را تامین کنند مهیا شد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پیگیری کالاهای ترخیص شده و رسیدن آن‌ها به دست مصرف کننده نهایی نیز افزود: سامانه‌هایی همچون بازارگاه با این هدف راه اندازی شده اند و چنانچه مشکلی در این باره است باید مسئولان وزرات کشاوزی پاسخگو باشند و ما فقط تامین کننده کالا هستیم.
 
وی گفت: اجرای این مصوبه بسیاری از مشکلات فعلی، همچون انباشت کالاهای اساسی مانند روغن و برنج در گمرکات کشور را رفع می‌کند و سرعت صادرات را افزایش می‌دهد.
 
رئیس کل گمرک ایران نیز از انباشت ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه منتظر تخلیه هستند. میراشرفی پس از نشست هماهنگی با مسئولان بانک مرکزی و گمرک افزود: با مصوبه اخیر دولت، کالاهای انباشت شده در گمرک‌های کشور می‌تواند به سرعت ترخیص و روانه بازار شود.
 
میراشرفی با تاکید بر اینکه گمرکات کشور موظف شدند، از امروز دوشنبه همه کالاها، به خصوص کالاهای اساسی و موارد اولیه تولید را از محل ارز متقاضی و وردات در مقابل صادرات بدون دریافت کد رهگیری ترخیص کنند گفت: فرق اصلی این مصوبه با مصوبه‌های قبلی در حذف الزام گمرک به دریافت کد رهگیری برای ترخیص کالاهاست.
 
وی افزود: این موضوع می‌تواند به شدت رسوب کالا در گمرک را کاهش و سرعت مبادلات تجاری کشور را افزایش دهد و اگر این مصوبه همچون برخی مصوبات قبلی در اجرا دچار تغییرات نشود، حجم بالایی از کالاهای رسوب شده در گمرک، سریع ترخیص خواهند شد.
 
میراشرفی با اعلام اینکه مدت زمان ترخیص کالا از زمانی که مجوزهای لازم به گمرک تحول می‌شود کمتر از ۳ روز است، درباره فاسد شدن برخی کالاهای خوراکی به علت ماندگاری در گمرکات کشور هم گفت: هیچ کالایی بدون اخذ مجوزهای بهداشتی و استاندارد از گمرک ترخیص نخواهد شد.
 
رئیس کل گمرک کشور همچنین افزود: مصوبه جدید دولت درباره آزاد شدن واردات از محل صادرت کمک می‌کند کالاهای خوراکی و فاسد شدنی بتوانند قبل از انقضاء مجوزهای اخذ شده از نهادهای مسئول همچون وزرات بهداشت و سازمان استاندارد، ترخیص شوند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *