RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آخرین اخبار

جزییات طرح ارائه بیمه‌نامه با وام ۱۰ میلیونی

چکش کاری قانون بورس شروع شد

حد بحرانی افزایش قیمت اقلام خوراکی کجاست؟

صیانت از سلامت کارکنان و بیمه‌شدگان با افزایش خدمات غیرحضوری

مالیات بر عایدی، هدایتگر نقدینگی تازه به بورس است

اقبال داخلی به پتروخوراک‌های بورس انرژی

کالای ۵ شرکت به بورس کالا راه یافت

کاهش ۲.۸ واحدی میانگین P/E

دلایل رشد دوباره قیمت طلا و سکه

عملکرد درخشان شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی

افزایش ۲۳۹ درصدی تسهیلات مرابحه بانک کارآفرین

کاتب: هشتمین سال فعالیت سرمد پربرکت خواهد بود

روز بیمه نماد انسجام اهالی صنعت بیمه است

سیاه‌چاله اقتصاد کلان ایران

افزایش سرمایه بیمه آسیا در انتظار رای سهامداران

بازدهی ۲۵۹درصدی سهام مس

نسخه صندوق بین‌المللی پول برای عبور اقتصادهای اروپایی از بحران کرونا

عوامل تاثیرگذار در روند صعودی بورس

دژپسند: از سه پروژه دولت الکترونیک رونمایی شد

پیش‌بینی بورس بعد از تزریق منابع جدید

ظهور بیت‌کوین‌های تقلبی با قیمت‌ کمتر

خروج خرس‌ها از بورس

بازگشت به سیاست «انبوه‌سازی رانتی» ‌مسکن

خطر پیش‌بینی خوش‌بینانه از منابع بودجه ۱۴۰۰

وابستگی اقتصاد به ارز نفتی باید کم شود

سالاری مطرح کرد: برای تعامل بیشتر

تشکیل کارگروه مشترک تامین اجتماعی و اتاق اصناف

۱۶:۶ - ۱۳۹۹/۷/۲۸کد خبر: 311309
ایستانیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعامل مستمر با شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: به همین منظور کار گروه مشترکی را به زودی فعال می‌کنیم و گروهی نیز در فضای مجازی تشکیل می‌شود که مدیران حوزه های مختلف سازمان و مدیران حوزه تعاون در آن حضور خواهند داشت و امکان گفتگوی مداوم و همفکری با نمایندگان شرکای اجتماعی فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران، اظهار داشت: تامین اجتماعی در این شرایط سخت اقتصادی ماهیانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌کند. شفافیت و پاسخگویی در اولویت این سازمان قرار دارد و ما با دریافت حق بیمه تعهداتی در قبال جامعه هدف برعهده می‌گیریم که باید تعهدات قانونی سازمان را به خوبی ایفا کنیم.
 
وی افزود: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان که به حدود 45 میلیون نفر می‌رسند، بایستی با اطمینان خاطر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشد و هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی رفع دغدغه و نگرانی نیروی کار است.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان را اولین و مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه‌ای که سال گذشته به بازنشستگان پرداخت می‌شد، در سال جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ما تلاش کرده‌ ایم که شرایط زندگی بازنشستگان را ارتقا دهیم و دغدغه بازنشستگان را برطرف کنیم.
 
سالاری پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را دومین وظیفه و تعهد قانونی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: تاخیر حدود ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات مراکز درمانی را جبران کردیم و امروز بدون هیچ تاخیری پرداخت‌ها مطابق با روال قانونی درحال انجام است.
 
وی شفافیت و تسهیل خدمت رسانی را از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه را با مشارکت فعال نمایندگان شرکای اجتماعی تنقیح کردیم و در نهایت با تکمیل این فرآیند 60 بخشنامه تنقیحی جایگزین 2000 بخشنامه قبلی می‌شود.
 
سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: با مدیریت دکتر سالاری بر سازمان تأمین اجتماعی شاهد تحول و نگاه متفاوت در حوزه اصناف هستیم و اطمینان داریم که ارتباط خوبی بین اصناف و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و اصناف از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: توقع ما این است که روحیه تعاملی و گفتگو با شرکای اجتماعی در همه مجموعه‌های سازمان گسترش یابد و امیدواریم سه جانبه گرایی در ساختار سازمان تامین اجتماعی تقویت شود.
 
ممبینی مقررات و همچنین روند اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان آور را نیازمند اصلاح ارزیابی کرد و گفت: درباره مشاغل سخت و زیان آور هم به کارفرمایان صدمه وارد می‌شود و هم شاهد نوعی فساد در فرآیندهای آن هستیم که باید جلوگیری شود.
 
مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تقویت تعامل با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و ما وظیفه داریم که تعهدات خود را به نحو مطلوب در قبال اصناف انجام دهیم.
 
وی افزود: اصناف در ارتباط با بیمه پردازی تعامل خوبی دارند و ۸۵ درصد آنان لیست خود را به صورت مرتب و ماهیانه پرداخت می‌کنند.
 
قریب تعامل سازنده و بهره گیری از نظرات شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی کاری با اهمیت و حساسیت بسیار بالا همچون اصلاح و تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت ذی‌نفعان و نمایندگان شرکای اجتماعی در حال انجام است و مشارکت شرکای اجتماعی در تنظیم بخشنامه‌ها از اقدامات بسیار مهم سازمان تامین اجتماعی است.
 
روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: نگاه عالمانه و مسئله محور اتاق تعاون موجب فراهم شدن امکان رفع مشکلات و برقراری تعامل سازنده برای بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به این مجموعه بزرگ شده است.
 
وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی تنها با هدف بیان دیدگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هدف نهایی رسیدن به فهم مشترک و انجام همفکری برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات به جامعه است. دکتر سالاری در سازمان تامین اجتماعی گفتگو و تعامل را با هدف حل مسئله در دستور کار قرار دارد.
 
عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد شفافیت حداکثری تمام بخشنامه‌های مربوط به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی در دسترس عموم مردم قرار گرفته و تامین اجتماعی اقدام شاخصی در این زمینه انجام داده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *