RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آخرین اخبار

مسابقه اینستاگرامی بیمه آسیا : "از بیمه بگو- برنده باش"

جشنواره زمستانه فروش "بیمه ما"

آغاز فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری در بانک رفاه

پذیره نویسی اوراق اجاره سهام شستان

جهش ۳.۸ میلیارد دلاری ارزش معدنی‌های بورس

تشریح جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰

افت ارزش دلار در سال آینده ادامه خواهد داشت

ابلاغ ۴۲۰ مصوبه ستاد مقابله با کرونا به ۳۵ دستگاه

رشد حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا

سهام عدالتی ها فریب نخورند!

اولین بانک دیجیتال کشور خواهیم شد

انتقال وجه ازمبدا کارت بانک‌ ملت به سایرکارت‌ها درنرم افزارفام

اهمیت ارائه آموزش های پایه ای اقتصادی به نوجوانان

افزایش ١٧٣ درصدی مراجعه به درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک صادرات

خطر تبدیل‌شدن قانون تجارت به دستاویزی برای کلاه‌برداران

چرا تورم تابستان با افزایش بیشتر همراه بود؟

گم‏شده‌ای به نام اقتصاد توسعه

آیا تجارت جهانی دارد با سرعت بیشتر بازمی‌گردد؟

خیز دوباره برای فروش اوراق سلف نفتی

پیام مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت روز بیمه

طلا وارز در حباب، بازار سرمایه رو به رشد

بانک سینا استخدام می کند

چادرملو در ایفای مسئولیت های اجتماعی و رشد اقتصادی استان شرکتی پیشرو است

هفتمین موفقیت بین المللی بانک آینده با دریافت تندیس بنکر٢٠٢٠

افزایش سقف انتقال وجه کارت‌های بانک کارآفرین

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

فرهنگ‌سازی بورس در تلویزیون

۱۳:۲ - ۱۳۹۹/۷/۲۸کد خبر: 311301
ایستانیوز:نهاد ناظر بازارهای سرمایه در دنیا وظایف متعددی را برعهده دارد. نظارت و وضع مقررات جهت ایجاد بازاری شفاف و نقدشونده و کارا شاید مهم ترین وظیفه نهاد ناظر بازارهای سهام در دنیا تعبیر شود. اما در کنار آن Investor protection یا حفظ سرمایه گذاران یکی دیگر از دغدغه های ناظرین بورس ها است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از سنا؛ سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اظهار نظر در این خصوص اعلام داشت:  محافظت از سرمایه گذاران یکی از مهم ترین سرفصل های نهاد ناظر در بازارهای سرمایه در دنیا قلمداد می شود. چرا که همه سرمایه گذاران در بازارها با دانش کافی معامله نمی کنند و امکان معامله در قیمت های بالا و به اصطلاح over value همواره برای آن ها به شکل بالقوه وجود دارد.
 
وی در این خصوص ادامه داد: این نقش حمایتی می تواند با توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقای سطح سواد مالی در جامعه به درستی ایفا شود.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: یکی از مسیرها و ابزارهای توسعه دانش مالی، استفاده از قابلیت های صدا و سیما است. اکنون حتی با توسعه شبکه اینترنت، دربرگیری هیچ رسانه ای به اندازه صدا و سیما نیست. به همین منظور سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه آموزشی بورسانه را با شعار "رسانه اختصاصی بازار سرمایه" در شبکه آموزش در روزهای زوج منتشر می کند.
 
وکیلی در این خصوص اشاره داشت: این برنامه در ۴۰ قسمت پخش خواهد شد و هدف نهایی آن آموزش صحیح بازار سرمایه و مفاهیم آن به سرمایه گذاران است؛ سرمایه گذارانی که اکنون ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و تشنه دریافت اطلاعات صحیح از کارشناسان خبره هستند.
 
وی در خصوص اهمیت فرهنگ سازی برای مخاطبان علاقه مند به بازار سرمایه گفت: علاوه بر آموزش مستقیم به عموم مردم، فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه نیز بسیار حائز اهمیت است. فرهنگ سازی مفهوم گسترده تری دارد و می تواند حتی شامل مطالب آموزش مستقیم نباشد. به همین منظور از مدت ها پیش اختصاص شبکه ای با محوریت بازار سرمایه در دستور کار نهادهای بالا دستی قرار گرفت تا سهامداران بتوانند به دور از هیاهوهای رایج در فضای مجازی به شکل صحیح  بورس را یاد بگیرند و از اتفاقات پیرامون آن باخبر شوند.
 
این مقام مسئول در خصوص جزئیات این برنامه های آموزشی توضیحاتی ارائه و خاطرنشان کرد: اکنون در شبکه ایران کالا هر روز از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۵.۳۰ برنامه های متنوعی برای بازار سرمایه  تدارک دیده شده است.  در این برنامه ها از کارشناسان و خبرگان بازار سرمایه دعوت می شود تا هم سرمایه گذاران را از وضعیت بازار سرمایه آگاه کنند و هم مختصات درستی از وضعیت بورس به مخاطبین ارائه دهند و  تحلیل مبتنی بر منطق از آینده بورس ارائه دهند. در این خصوص می توان به برنامه "پیش گشایش" و "به وقت تحلیل" اشاره کرد که با هدف فرهنگ سازی عمومی در شبکه ایران کالا پخش می شود. این برنامه ها به صورت زنده نیز در شبکه های اجتماعی منتشر خواهند شد.​
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *