RSS
امروز پنج شنبه ، ۱ آبان ۱۳۹۹
آخرین اخبار

رشد ۶۵ درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک ایران زمین در ۶ ماهه

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شد

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

۱۰۰۰ میلیارد تومان در راه بورس

افزایش نقدشوندگی در برخی سهم‌های بورسی

احراز هویت سجام از طریق بانک مسکن به زودی

مسابقه فروش بیمه های حوادث انفرادی دربیمه دانا

سود ۳۰ درصدی بیمه‌های عمر بیمه سینا پرداخت شد

توسعه همکاری های بیمه سرمد و بانک صادرات

واریز سود مشارکت در منافع بیمه های عمر بیمه آرمان

افتتاح مرکز داده بانک ایران زمین

پیاده سازی استانداردهای IFRS در بیمه آسیا

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

معرفی توانمندی‌های مالی تجارت‌نو

پاسخ بیمه سامان به دغدغه خریداران بیمه عمر

ارائه خدمات و محصولات جدید بیمه‌ای در بیمه ملت

زمان اعلام نتایج مسابقه طراحی پوشش سازمانی بانک کارآفرین مشخص شد

تجلیل از بانک ملت در همایش ملی نفت

آیین رونمایی از کارت هواداری باشگاه پرسپولیس

درج نماد ۱۵ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس

۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان متوسط هزینه بستری هر بیمارکرونا

کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت

لغو دستورالعمل قیمت گذاری دستوری فولاد

چالش‌های واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس

کاهش تورم ایران در پیش خواهد بود

هزینه‌های خرید و فروش خودرو برای مردم بالا رفته است

حذف قیمت خودرو، حذف صورت مساله

۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۷/۲۱کد خبر: 311127
ایستانیوز:پس‌اندازش به مرز ۴۰ میلیون تومان رسیده و تصمیم گرفته زندگی را برای خودش آسان کند. هر روز باید از شهرک اقماری حاشیه پایتخت که خانه‌ای در آن خریده، دستکم بیش از ۲۰ کیلومتر را تا تهران طی کند و به محل کار برسد و همین مسیر را با تحمل ترافیک درون‌شهری بپیماید و به خانه بازگردد. فامیل و آشنا توصیه می‌کنند «ماشین صفر بخر!»، اما از موجودی حسابش خبر ندارند. ارزان‌ترین خودروی صفر در بازار بیش از ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین خودروی او نه در کارخانه بلکه جایی در شهر و دست صاحب دیگری است و باید برای پیدا کردنش بازار خودرو‌های دست‌دوم را زیر و رو کند؛ اما چطور؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پنج صبح هر روز از خانه بیرون می‌زند و غروب به خانه بازمی‌گردد. روی ساعت‌های حضور در محل کارش حساب کرده است. شاید وقتی کارش کمتر شد بتواند با چرخی در سایت‌های خریدوفروش اینترنتی از بازه قیمت باخبر شود و خودروی مورد نظر را پیدا کند، اما خبری از قیمت‌ها در سایت‌ها نیست. قیمت خودرو و مسکن با دستور قضایی از سایت‌های خریدوفروش اینترنتی حذف شده است تا دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود. در این شرایط او مجبور است به صاحب هر آگهی زنگ بزند. با خودش فکر می‌کند حالا با حذف قیمت، دلال نمی‌تواند از پشت تلفن قیمتی فضایی بگوید و انتظار مردم از قیمت‌ها و روند بازار را تغییر دهد! به چند آگهی‌دهنده سر می‌زند و بعد از شنیدن قیمت‌های عجیب‌وغریب و دور از انتظار از خرید خودرو ناامید می‌شود.
 
حذف قیمت از سایت‌های خریدوفروش هزینه‌هایی جست‌وجو را برای او و صد‌ها نفر دیگر بالا برده است. برای مراجعه فیزیکی به بازار خودرو‌های دست‌دوم مجبور است از کارش بزند و بخشی از درآمدش را از دست بدهد و ریسک کرونا را هم به جان بخرد. تصمیمی که قرار بوده به نفعش عمل کند، در عمل به مانع و سدی برای «ماشین‌دار» شدن او و صد‌ها نفری تبدیل‌شده که توان خرید خودرو از کارخانه‌ها را ندارند.
 
حذف قیمت خودرو، حذف صورت مساله
 
گرفتاری حذف قیمت تنها دامن خریداران و متقاضیان خودرو را نگرفته است. حذف قیمت به چالشی جدی برای مردمی تبدیل‌شده که می‌خواهند خودروی خود را به هر دلیلی بفروشند یا به خودروی بهتری ارتقا دهند. مهدی یکی از آن‌هاست که مجبور شده به خاطر حذف قیمت‌ها به نمایشگاه خودروی محل برود و خودروی خود را برای فروش به آن‌ها بسپارد. مهدی می‌گوید: «یکی از نمایشگاهی‌ها گفت باید ماشین را مدتی بدهی دست ما، اما برای من ممکن نیست، چون این ماشین عصای دست من است هر روز بچه‌ها و خانمم را به مدرسه و محل کارشان می‌رسانم». مهدی تصمیم داشته ماشینش را برای فروش در سایت‌های خریدوفروش آگهی کند، اما اعلام قیمت هم در این سایت‌ها حذف‌شده است. می‌گوید: «وقتی رفتم نمایشگاه گفتند ماشین تو را بیش از این نمی‌خرند در حالی‌که فکر می‌کنم قیمتش بیشتر است. رفتم در سایت‌های خریدوفروش اینترنتی آگهی بدهم، اما دیدم اعلام قیمت حذف‌شده و باید قیمت را توافقی بزنم. اما نمی‌دانم چطور باید با خریدار توافق کنم در حالی‌که هیچ جایی نیست که بازه قیمت را ببینم. کار من طوری نیست که هر ساعتی جواب تلفنم را بدهم. کاش می‌شد قیمت را می‌نوشتم که هر کس واقعا ماشین را می‌خواست تماس بگیرد».
 
مهدی قصد دارد خودروی خود را بفروشد و به ماشین بهتری تبدیل کند، اما علاوه بر اینکه نمی‌تواند به ارزیابی درستی از قیمت آن برسد، امکان بررسی قیمت خودرو‌های دیگر را هم ندارد. حذف قیمت‌ها به بلاتکلیفی او دامن زده است. می‌گوید: «من نه بچه مریض دارم و نه کارم گیر پول ماشین است وگرنه از حذف قیمت بیشتر صدمه می‌دیدم. بعضی نمایشگاه‌ها خودشان می‌گویند می‌خرند و یک قیمتی هم می‌گویند، اما وقتی نمی‌شود قیمت را از جای دیگری دید چطور درست تصمیم بگیریم. نگرانم که قیمت‌ها ناگهان بالا برود و من ماشین را بفروشم و بی‌ماشین بمانم. اگر از جایی می‌توانستم قیمت‌ها را رصد کنم، کار من این‌قدر سخت نمی‌شد».

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *