RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

کرونای ترامپ، بازار بورس جهانی را زمین زد

اقتصاد به کرونا وابسته شده است

۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۷/۱۲کد خبر: 310886
ایستانیوز:افزایش خطر ابتلا به کرونا و افزایش موارد، مردم عقب می‌کشند. حتی اگر قرنطینه و تعطیلی کلی اتفاق نیفتد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،روز جمعه بعد از تشخیص کرونای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، بازار سهام سقوط کرد، اما با توضیحات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و صحبت‌هایی درباره پیشرفت مذاکرات کمک‌های مالی کرونا، کمی بهبود یافت. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، بعدازاینکه ترامپ اعلام کرد که تست ویروس کرونایش مثبت شده است، میانگین صنعتی داوجونز بیش از 400 واحد سقوط کرد.
 
جنی هرینگتون، مدیرعامل شرکت Gilman Hill Asset Management گفت: تشخیص کرونای مثبت ترامپ روی چشم‌اندازها تأثیر می‌گذارد. البته من فکر نمی‌کنم که این ماجرا در واقعیت تغییر کند. ازنظر آماری ما امروز در همان مسیری قرار داریم که دیروز قرار داشتیم. طبق آنچه دکتر گوتلیپ عنوان کرده است، احتمال مرگ‌ومیر براثر کرونا 3.4 درصد است. این به این معنی است که 96 درصد احتمال خوب شدن رئیس‌جمهور ترامپ وجود دارد. من فکر می‌کنم که ما به یک نفر وابسته نیستیم. به اعتقاد هرینگتون آنچه اتفاق می‌افتد این است که اقتصاد به‌پیش می‌رود.
 
جیم ایوریو، مدیر TJM Institutional Services هم گفت: بازارها از عدم اطمینان متنفر هستند، این همان چیزی است که این روزها بیشتر شاهد آن هستیم. اما نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره‌کنم این است که واکنش به این عدم اطمینان به‌طورکلی با موقعیت بازار و نگرش مردم نسبت به ریسک کردن، تقویت می‌شود. شاخص VIX هنوز در حدود 30 واحد قرار دارد. به همین دلیل هم من پیشنهاد می‌کنم که مردم بدانند خطرات پیش رو همچنان وجود دارد.
 
سرت ستی، یکی از مدیران شرکت Douglas C. Lane & Associates هم معتقد است که باید انتظار هرگونه ضعف را داشت. این وضعیت تنها باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در بازاری می‌شود که از قبل نامطمئن شده بود. بازار و اقتصاد امریکا در حال حاضر وضعیت شکننده‌ای دارد. البته ما فکر می‌کنیم که بازار از ماه مارس روند بهبودی را طی کند.
 
همچنین دایان سوونک، اقتصاددان ارشد در Grant Thornton گفت که افزایش ریسک می‌تواند به رفتار مصرف‌کننده و جمعیتی بزرگ و دیگران تأثیر بگذارد. او ادامه داد: من فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله این است که ویروس روند اقتصاد را تعیین می‌کند.
 
به گفته او با افزایش خطر ابتلا به کرونا و افزایش موارد، مردم عقب می‌کشند. حتی اگر قرنطینه و تعطیلی کلی اتفاق نیفتد. این ویروس برای حفظ حرکت اقتصاد ایالات‌متحده باید نابود شود.
 
دیوید کلی، استراتژیست ارشد J.P. Morgan هم گفته است که اقتصاد به کنترل ویروس کرونا وابسته است. رئیس‌جمهوری امریکا مسن است و در گروه با ریسک بالاتر کرونا قرار دارد. اما همچنان به نظر انتخابات طبق برنامه انجام می‌شود. او تاکید کرد: تا زمانی که ویروس را کنترل نکنیم به حالت عادی برنخواهیم گشت. آنچه ما نیاز داریم کمپین اتحاد ملی برای استفاده از ماسک برای کاهش شیوع کروناست. صنایع مختلف همچنان مشکل‌دارند. به‌طور مثال صنعت هواپیمایی هنوز ازنظر مسافر 70 درصد کمتر از سطح قبل از کرونا قرار دارد.



برچسب‌ها:اقتصاد، کرونا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *