RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بازار سرمایه هفته را امیدوارانه شروع کرد

بورس در مدار صعود

۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۷/۱۲کد خبر: 310885
ایستانیوز:شاخص کل بازار سرمایه امروز باردیگر وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار شد و تا یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رشد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در شرایطی که بازارهای جهانی به خصوص بازارهای آمریکا به ابتلای ترامپ به کرونا واکنش منفی نشان داد و سقوط کرد، بازار سرمایه ایران روزی سبز و یک سره صعودی را به پایان رساند و شاخص کل بیش از 42 هزار واحد رشد را شاهد بود تا بعد از چند روز سقوط و ورود به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد دوباره به کانال یک میلیون 500 هزار واحد برگردد. این اتفاق در شرایطی می افتد که کارشناسان پیش بینی می کردن بورس با ورود به کانال یک میلیون 400 هزار واحد وارد شرایط سخت شده است و احتمال ادامه روند نزولی بازار سرمایه بسیار زیاد است اما به نظر می رسد که بیماری ترامپ و افزایش احتمال شکست او در انتخابات آمریکا، سرمایه گذاران را باردیگر در کشورمان امیدوار کرده است.  امروز شاخص کل بازار سرمایه ۴۲ هزار و ۷۱۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید. براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۱۰۵ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۴ واحد رشد به ۲۶۲ هزار و ۵۵۹ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۵۳۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد افزایش داشتند.
 
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۳۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۴۸۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۴۰۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۶۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۱۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۸۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۳۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۸۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۵۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۷۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۷۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷۹ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
 
طبق آمارهای رسمی بازار سرمایه امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. همچنین در فرابورس هم شاخص ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۵۴ واحد ثابت ماند. امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *