RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رئیس هیئت موسس کانون صرافان :

چرا نرخ دلار روز به روز در حال افزایش است؟

۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۷/۲کد خبر: 310614
ایستانیوز:رئیس هیئت موسس کانون صرافان بیان کرد: دلیل اصلی آنکه قیمت دلار روز به روز رو به افزایش است تفاوت معنی داری است که میان نرخ تورم در کشور ما و کشور‌های حوزه دلار مشاهده می‌شود و همانطور که می‌دانید، افزایش حجم نقدینگی به طور فاحش از دیگر عوامل افزایش قیمت دلار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی اصغر سمیعی زفرقندی رئیس هیئت موسس کانون صرافان در خصوص حال و روز بازار ارز گفت: وقتی از حال روز بازار سوال می‌کنید، ظرف شربتی را در نظر بگیرید که به طور منظم به آن آب اضافه میشود، وقتی آمار‌ها حکایت از رشد ۳۱ درصدی نقدینگی در سال ۹۸ دارد و برای سال جاری هم رشد حدود ۳۳ درصدی نقدینگی پیش بینی میشود، چه انتظاری از واکنش بازار داریم؟
 
وی افزود: شربت ما با این وضعیت هر لحظه رقیق‌تر می‌شود، یعنی پول ملی ما با این روش لحظه به لحظه ضعیف‌تر می‌شود و ضعیف شدن پول ملی به معنی گران شدن کالا‌های مقابل آن از جمله ارز است.
 
زفرقندی عنوان کرد: مکانیزم ماشه و هر نوع تحریم دیگری برای اقتصادی اثرگذار است که پویا و رو به رشد باشد. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اثر تحریم‌ها بیشتر جنبه روانی داشته باشد.
 
رئیس هیئت موسس کانون صرافان اظهار کرد: دلیل اصلی آنکه قیمت دلار رو به افزایش است تفاوت معنی داری است که میان نرخ تورم در کشور ما و کشور‌های حوزه دلار مشاهده می‌شود و همانطور که می‌دانید، افزایش حجم نقدینگی به طور فاحش از دیگر عوامل افزایش قیمت دلار است.
 
وی مطرح کرد: دلایل دیگری هم می‌توان برای بی ثباتی در بازار ذکر کرد، از جمله چند نرخی بودن ارز که خودش باعث رانت و فساد در بازار ارز است و وجود محدودیت‌هایی که برای صرافی‌های بخش خصوصی اعمال می‌شود، متاسفانه سیاست‌های بانک مرکزی باعث شده صرافی‌های بانکی و برخی از صرافی‌های بزرگ در بخش خصوصی از رانت‌ها و امتیازاتی برخوردار باشند، که صرافی‌های کوچک نه‌تن‌ها از آن بی بهره اند، بلکه از فعالیت‌های عادی خود هم منع شده‌اند و محدودیت‌های زیادی از اول سال ۹۷ روی آن‌ها اعمال می‌شود.
 
به گزارش پول نیوز، سمیعی زفرقندی ابراز کرد: در حال حاضر که اعمال تحریم‌های ظالمانه و استکباری، باعث شده مردم از خدمات بانک‌های کشور در مورد خدمات ارزی و انجام حوالجات ارز، محروم باشند بانک مرکزی هم متاسفانه با دادن بخشنامه‌های جدید و وضع مقررات عجیب و تحمیل هزینه‌های تازه، مشکلات یساری را برای صرافان به وجود آورده و زیان‌های زیادی در این راستا به مردم و صرافان وارد میشود و البته نفع این کار‌ها از یک طرف به جیب رانت خواران و از طرف دیگر به جیب صرافان غیررسمی میرود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت دلار
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *