RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

تأمین نیاز خریداران و فروشندگان کالاها از طریق مکانیزم اعتبار اسنادی داخلی بانک‌پاسارگاد

۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۶/۲۳کد خبر: 310324
ایستانیوز:با توسعه روزافزون مبادلات تجاری در سطح جهان، دایره شمول مقررات بین‌المللی در زمینه اعتبارات اسنادی و شرایط بازرگانی، از فعالیت‌های تجاری بین کشورها به کلیه فعالیت‌های بین‌المللی و مبادلات تجاری داخلی کشورها نیز گسترش یافت. اعتبار اسنادی به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی، در برگیرنده تعهد قطعی و برگشت ناپذیر بانک گشایش‌کننده مبنی بر پذیرش پرداخت در قبال ارائه اسناد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اعتبار اسنادی داخلی یکی از انواع اعتبار اسنادی است که به ریال ایران گشایش می‌شود و مقصـد کالا و یا خدمت، اقامتگاه بانک‌های مرتبط، متقاضی و ذی‌نفع آن، در داخل مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایـران واقع است.
از جمله مزایای اعتبار اسنادی داخلی برای فعالان اقتصادی شامل تسهیل و توسعه مبادلات بازرگانی با طرف‌های تجاری از طریق سیستم بانکی، کاهش ریسک خریدار و فروشنده در معاملات بازرگانی و احراز اطمینان از حسن انجام تعهدات طرف مقابل، کاهش هزینه‌های مالی در قراردادهای تجاری، کاهش نیاز واحدهای بازرگانی و تولیدی به نقدینگی، کاهش ریسک مالی فروشندگان و پیمانکاران و تسریع در وصول مطالبات آنان، افزایش اعتبار مشتری نزد سیستم بانکی، برخورداری از تسهیلات بانکی برای تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش و بهره‌مندی از خدمات تخصصی نظیر اعتبارات اتکایی، اعتبار انتقالی،‌یوزانس داخلی، تنزیل اعتباراسنادی و.. است. 
بانک پاسارگاد نیز با توجه به ایفای نقش خود در اقتصاد ملی و کمک به اشتغال و رونق تولید و با هدف کمک به رشد و شکوفایی صنایع داخلی و چرخه اقتصاد کشور، بسته حمایتی ویژه خدمات بانکی در زمینه گشایش اعتبار اسنادی، تسهیلات ارزان قیمت، صدور انواع ضمانت نامه بانکی و ارائه خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌است.
این بانک با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد،کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌کند. خریداران با استفاده از این خدمات می‌توانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط طرف مقابل برخوردار شوند. همچنین فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش اطمینان حاصل می‌کنند. 
گفتنی است درحال حاضر بیشترین میزان اعتبار اسنادی داخلی گشایش شده در بانک‌پاسارگاد، در حوزه صنایع فلزی، نفت و پتروشیمی متمرکز است. با این حال، با توجه به زیرساخت‌های این ابزار و انعطاف‌پذیری آن، قابلیت استفاده در تمامی صنایع تولیدی را دارد. مشتریان این بانک می‌توانند علاوه بر تسهیل مبادلات تجاری و اطمینان از پرداخت وجه و کیفیت کالای مورد معامله، از پرداخت کارمزد به مراتب کمتر نسبت به سود تسهیلات بهره برند. 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *