RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

با توجه به بیمه گری مناسب بیمه نوین

آینده روشن نماد نوین در بازار بورس

۱۷:۷ - ۱۳۹۹/۶/۱۵کد خبر: 310104
ایستانیوز:حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه نوین درباره آخرین وضعیت این شرکت به گفت: خوشبختانه بیمه نوین در شرایط خوبی قرار دارد و بر اساس گزارشاتی که منتشر شده شاهد رشد ۳۵ درصدی پرتفوی بیمه ای شرکت در مدت مشابه سال قبل و کاهش ۸.۷ درصدی خسارت بودیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت های بیمه ای به واسطه اینکه با هدف پوشش ریسک ایجاد شده اند و مدیریت ریسک را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کنند می توانند سرمایه گذاری کم ریسکی هم باشند.
 
این شرکت ها در سال مالی ۹۸ و ۹۹ به واسطه شیوع بیماری کرونا با کاهش خسارت روبرو بودند و شاهد بودیم در اسفند و فروردین که خسارت های جاده ای به اوج می رسد در سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا کمتر بود و در حوزه درمان نیز مراجعات به مراکز درمانی با کاهش روبرو است و طبعا پرداخت خسارت در این حوزه نیز کاهش داشته است.
 
یکی از شرکت های بیمه ای که از کاهش خسارت بیمه ثالث بهره می برد و با کاهش نسبی خسارت پرداختی روبرو می شود بیمه نوین است. شرکت بیمه ای که توانسته با اصلاح عملیات و توسعه پرتفوی بیمه ای زیان سال های گذشته را به سود تبدیل کند و شاهد بهبود شرایط باشد. جالب است که نماد این شرکت امروز و در شرایطی که اکثر سهم ها صف فروش هستند، در قیمت های مثبت معامله می شود و حتی تا نزدیکی صف خرید هم پیشروی کرد.
 
حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه نوین درباره آخرین وضعیت این شرکت به بورس ۲۴ گفت: خوشبختانه بیمه نوین در شرایط خوبی قرار دارد و بر اساس گزارشاتی که منتشر شده شاهد رشد ۳۵ درصدی پرتفوی بیمه ای شرکت در مدت مشابه سال قبل و کاهش ۸.۷ درصدی خسارت بودیم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که در راستای تنوع دهی به سرمایه گذاری ها عملیاتی شد بر اساس آنچه تا کنون افشا کردیم موفق شدیم تا در حدود ۲۲۰میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری شناسایی کنیم.
 
گفتنی است در برخی تحلیل ها و گزارشاتی که در فضای مجازی منتشر شده بود بازدهی بیمه نوین با افت محسوسی روبرو بود که شماخی در این باره این طور گفت: بیمه نوین اخیرا افزایش سرمایه ۱۰۶ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر محل ها را تصویب کرد که در مرحله اول افزایش سرمایه ۷۴ درصدی از محل تجدید ارزیابی عملیاتی شد.
 
وی گفت: بر این اساس قیمت سهام کاهش و به میزان حدود ۷۵ درصد به تعداد سهام سرمایه گذاران اضافه خواهد شد. بدیهی است تا زمان ثبت و تبدیل شدن سهام به دارایی ارزش سهام بیمه نوین در پرتفوی سرمایه گذاری سهامداران کاهش پیدا می کند و پس از اعمال افزایش سرمایه در پرتفوی سرمایه گذاران تعداد سهام افزایش و ارزش پرتفوی نیز اصلاح خواهد شد. بنابراین برای محاسبه بازدهی سهام باید افزایش سرمایه نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه گفت: مرحله دوم افزایش سرمایه نیز که از محل آورده نقدی و اندوخته بوده است به زودی در هیات مدیره مطرح و مورد تصویب قرار خواهد گرفت و سرمایه بیمه نوین در مجموع ۱۰۶ درصد افزایش خواهد داشت.
 
شماخی گفت: افزایش سرمایه ما از محل تجدید ارزیابی در حال طی روند ثبت و فرآیند های قانونی است و به زودی در پرتفوی سرمایه گذاران اعمال خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: بدیهی است این افزایش سرمایه منجر به بهبود سطح توانگری و توسعه کسب و کار بیمه نوین خواهد بود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه نوین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *