RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

حقیقی ها همچنان خریدارند

تحلیل هفتگی صنایع بورسی

۱۳:۷ - ۱۳۹۹/۵/۲۴کد خبر: 309557
ایستانیوز:بورس تهران پس از ۱۰ صعود متوالی، معاملات هفته گذشته را با افت ۲.۹ درصدی شاخص کل پشت گذاشت و از سوپرکانال ۲ میلیون واحدی عقب نشست. بازیگران حقیقی اما پا پس نکشیدند و برای یازدهمین هفته پیاپی زمین خرید سهام را به نام خود سند زدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نخستین روز هفته با خوش بینی نسبت به طرح گشایش اقتصادی دولت، سبز آغاز شد اما در ادامه بازار سهام به سبب اخبار و شنیده‌هایی در خصوص منتفی شدن واگذاری باقیمانده سهام دولتی پالایشگاه‌ها در قالب صندوق دارادوم با تشدید هیجانات منفی مواجه شد که ماحصل آن افت حدود ۵ درصدی شاخص سهام در سه روز پایانی هفته بود. در این میان از ۳۸ صنعت فعال بورسی، ۲۸ گروه با افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود مواجه شدند و تنها ۷ صنعت با صعود شاخص همراه شدند. در این میان گروه مخابرات با دو نماد «اخابر» و «همراه» در صدر صنایع پربازده بورس در هفته منتهی به ۲۲ مردادماه ایستاد. این گروه هفته گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی مخابرات ایران پس از وقفه ۲ ماهه بود. «اخابر» روز دوشنبه در میان سرخی حاکم بر تالار شیشه ای به گردونه معاملات بازگشت و رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد. ضمن آنکه با تاثیر ۲۰ هزار واحدی خود از رنگ قرمز شاخص کل کاست.
 
گروه استخراج زغال‌سنگ دیگر صنعت بورسی بود که با رشد حدود ۲۰ درصدی همراه شد. «کطبس» به عنوان تک نماد این گروه تمام روزهای معاملاتی هفته گذشته با صف طولانی خرید همراه بود و در سقف مجاز قیمتی معامله شد.
 
در آنسوی بازار گروه محصولات کاغذی قعرنشین شد و افت ۱۳.۶ درصدی را ثبت کرد. خودرویی‌ها نیز هفته‌ای منفی را پشت سر گذاشتند و شاهد کاهش ۱۲.۳ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود بودند.
 
همانطور که اشاره شد انتشار اخباری تائید شده در خصوص منتفی شدن عرضه داردوم در ابتدای هفته گذشته بیشترین فشار را بر شاخص سهام تحمیل کرد. در این میان گروه‌های بزرگ کالایی که پیش‌تر با آغاز واگذاری صندوق یکم گوی سبقت را ربوده بودند، با افت قیمت مواجه شدند. در این راستا گروه فرآورده‌های نفتی ۲.۵ درصد، محصولات شیمیایی ۴.۲ درصد و فلزات اساسی ۵.۲ درصد با افت شاخص مواجه شدند. گروه چند رشته‌ای صنعتی که هفته‌های گذشته با رشد قابل توجه قیمت سهام زیرمجموعه خود روبرو بود، هفته گذشته ۴ درصد ریزش کرد.
 
در هفته‌ای که گذشت گروه‌های بزرگ بازار بیشترین ارزش دادوستد را تجربه کردند. در این راستا پالایشی‌ها شاهد معامله حدود ۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی میان سهام زیرمجموعه خود بودند. پس از آن فلزات اساسی شاهد دادوستد ۷.۶ هزار میلیارد تومانی بود. فلزات اساسی و خودرویی‌ها نیز به ترتب با معامله ۶.۴ و ۵.۲ هزار میلیارد تومانی همراه شدند.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *