RSS
امروز چهارشنبه ، ۲ مهر ۱۳۹۹
آخرین اخبار

مرغ، برنج و شکر طی یک سال چقدر گران شدند؟

تئوریسین‌های اخلالگر‌ دلار

بی‌تفاوتی بورس به حقوقی‌ها

اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت

تمدید اعتبار کارت های آمایش (۱۴) و هویت (۱۳) اتباع خارجی

نرخ تورم شهریور ماه ۲۶ درصد اعلام شد

قیمت سکه و طلا در یکم مهر

صنعت بیمه از ظرفیت های کم نظیری برای تحقق جهش اقتصادی برخوردار است

پرداخت خسارت بیمه نامه منازل روستایی توسط بیمه دی

پیش خریداران مسکن ملی مشخص شدند

ورود بانک‌ها به بازار سرمایه موجب تشدید تورم ‌می‌شود

۸ شرکت گروه مالی گردشگری در صف ورود به بورس

قیمت دلار روی ٢۶ هزار و ٨۵٠ تومان ثابت ماند

نقدینگی در بورس به سفته‌بازی دامن زده است

بورس نزولی شد، فرابورس صعودی

«رجا» آماده ورود به بازار سرمایه شد

تهیه دستورالعمل مجوز کارگزاری‌های بورس

بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی بازنشستگان صادر می‌شود

برگزاری مجمع عمومی عادی بیمه تعاون بطور فوق العاده

رضایت بانک انصار از خدمات بیمه سرمد

نقش کلیدی بانک سپه در تبدیل نفت به سرمایه پایدار در کشور

کارکنان و کارگران چادرملو خانه دار می شوند

واگذاری سهام یک کارخانه ورشکسته به مردم

۲ پیشنهاد برای خروج بورس از بحران

کاتالیزور اقتصادی حال و آینده

صیدی با وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه امضا کرد

نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با تسهیلات بانک صادرات

۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۵/۲۲کد خبر: 309541
ایستانیوز:مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با  قدردانی از مساعدت بانک صادرات ایران در قبول مسئولیت به عنوان بانک عامل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این حرکت از یک هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق تیمی برای برداشتن یک گام بلند و موثر دیگر در صنعت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در سال جهش تولید حکایت دارد که توسط بانک صادرات ایران و یک تولیدکننده با ارزش کشور عملیاتی می‌شود.
حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: در بحث توسعه اقتصادی، شاخص‌های فراوانی داریم که دو تا از کلیدی‌ترین آنها، یکی هزینه مبادله و دیگری، زیرساخت‌ها و شبکه حمل‌ونقل است.
وی افزود: این که کالای تولید شده، با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، شاخص مهمی است. اگر کالا با دو سه درصد هزینه، صرف نظر از سود به دست مصرف‌کننده رسید، از نظر وضعیت توسعه اقتصادی بهتر از آن است که همین کالا با ۳ یا ۴ درصد هزینه به دست مصرف‌کننده برسد؛ به طوری که امروز هزینه مبادله، یکی از مهمترین شاخص‌هاست.
صیدی، زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه حمل و نقل را شاخص دوم توسعه‌یافتگی توصیف کرد و ادامه داد: این شاخص، رابطه مستقیمی با هزینه مبادله دارد و می‌تواند به شدت آن را کاهش دهد‌.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: بانک صادرات ایران افتخار می‌کند که در این خصوص ماموریت ویژه‌ای داشته و امروز در ادامه توافق قبلی وارد مرحله بعدی می‌شویم و گام بلند دوم را برمی‌داریم.
صیدی ادامه داد: بانک صادرات ایران ۵۰ هزار میلیارد ریال با بازپرداخت شش ساله به منظور نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور اختصاص داده است که این موضوع  امروز در قالب امضای تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ماموت مورد توافق قرار گرفت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: تسهیلات بانک صادرات ایران در  جهت خرید ۲۴۵۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون‌های مورد خریداری و با بازپرداخت ۷۲ ماهه پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از صد هزار کامیون بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش نزدیک به ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت یادشده نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از طرف دولت محترم مورد پیگیری قرار گرفت و با اجرای تفاهم‌نامه حاضر ۲۴۵۰ دستگاه کامیون و تریلر جایگزین خواهد شد.
وی کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای با توجه به افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در برنامه ششم توسعه و به صرفه نبودن خروج کامیون فرسوده از چرخه فعالیت برای کامیون‌داران و همچنین افزایش نیافتن سهم حمل‌ونقل جاده‌ای در سال‌های اخیر را مبنای پرداخت تسهیلات جدید بانک صادرات ایران عنوان و اظهار امیدواری کرد که پرداخت این تسهیلات به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک‌ صادرات ایران بتواند به کاهش مخاطرات جاده‌ای و هزینه‌های سوخت و سلامت محیط زیست کمک کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: سالانه حدود ۲ میلیارد تن کالا از طریق کامیون وارد کشور و حدود ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تن کالا هم از طریق کامیون از ایران به دیگر کشورها صادر می‌شود که با توجه به اهمیت حجم مبادلات تجاری که از این طریق صورت می‌گیرد، اختصاص تسهیلات به خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این بخش از خدمات، پرداخت تسهیلات مورد تفاهم این بخش ضرورت دارد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *