RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بیت کوین به پناهگاه امن سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده است

پناهگاه امن جدیدی برای سرمایه‌گذاری

۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۵/۲۲کد خبر: 309515
ایستانیوز:بیت کوین می‌تواند خود را به پناهگاه امنی به جای دلار تبدیل کند. به گفته تحلیلگران بسیاری از سرمایه‌گذاران قدیمی و سنتی برای محافظت از دارایی خود در برابر ضعف دلار به طلا چسبیده‌اند، اما سرمایه‌گذاران زیر ۴۰ سال به سمت بیت کوین سوق پیدا می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بیت کوین گام‌به‌گام در حال رشد است: قیمت یک بیت کوین اکنون دقیقاً بالاتر از 11500 دلار است، بالاترین سطح در حدود یک سال گذشته. بیت کوین در سال 2020 بیش از 60 درصد رشد داشته است و از اواسط ماه مارس و قیمت حدود 4000 دلار بیش از 180 درصد رشد را نشان داده است. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، چه چیزی باعث هدایت بیت کوین شده است؟ کارشناسان می‌گویند بخش اعظم آن به دلیل ضعف دلار آمریکا بوده است. ارزش دلار در ماه‌های اخیر به دلیل اقدامات فدرال رزرو و نرخ بهره صفر برای جبران صدمات مالی شیوع کووید 19، کاهش‌یافته است.
 
جیمز پوترا، رئیس بخش استراتژی محصولات TradeStation Crypto این وضعیت باعث پرواز به پناهگاهی امن می‌شود. البته پناهگاه امن سرمایه‌گذاری این روزها یک اصطلاح نسبی است. سرمایه‌گذاران ممکن است فکر کنند که بیت کوین محافظ خوبی در برابر سقوط ارزش دارایی ها است، اما این ارز مجازی بسیار بی‌ثبات است.
 
*نوسان شدید بیت کوین می‌تواند برخی سرمایه‌گذاران را بترساند
 
پوترا تصدیق کرد که نگرانی‌ها در مورد هک کردن و امنیت بیت کوین می‌تواند مصرف گسترده ارزهای مجازی برای مصرف‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران را به گزاره‌ای دشوار تبدیل کند. به‌طور مثال هک اخیری که در توییتر حساب‌های الون ماسک، بیل گیتس، جو بایدن و کیم کارداشیان و سایر حساب‌های تأییدشده انجام گرفت، باعث شد که به نظر آید آنها در حال ترویج ارزهای رمزگذاری شده هستند. به همین دلیل برخی از کارشناسان اطمینان ندارند که قیمت بیت کوین روند صعودی خود را تا رسیدن به رکورد 20 هزار دلار در سال 2017 ادامه دهد.
 
نیک کاون، مدیرعامل شرکت GSX Group می‌گوید برخی سرمایه‌گذاران نهادی (مانند صندوق‌های تامینی و سایر شرکت‌های بزرگ مدیریت پول) ممکن است برخی از بیت کوین‌های خود را نقد کنند. به گفته او همیشه گروهی وجود دارند که عاشق بیت کوین هستند و همواره فشار می‌آورند که قیمت آن بالا رود. سؤال اینجاست که آیا پول هوشمند دوباره می‌خواهد به سمت قیمت‌های بالاتر رشد کند یا از دور خارج می‌شود؟ به گفته کاون، مؤسسات بزرگ در اوج ترس از کرونا در سال جاری بسیاری از بیت کوین‌ها و به همراه بسیاری از دارایی‌های دیگر خود را به‌صورت عجولانه‌ای رها کرده‌اند. بااین‌حال روند صعودی قیمت، اتفاقی موردعلاقه معامله گران بیت کوین است. این وضعیت به‌ویژه بعد از اقداماتی که فدرال رزرو آمریکا برای جبران خسارات کرونا انجام داد که می‌تواند منجر به ایجاد تورم بالاتر شود، به معنای افزایش قیمت بیت کوین خواهد بود. درواقع همین‌الان هم قیمت‌ها در حال افزایش است.
 
دولت امریکا روز سه‌شنبه گزارش داد که قیمت‌های عمده‌فروشی در ماه ژوئیه بسیار بیشتر از حد انتظار بالا رفته است. تورم بیشتر می‌تواند دلار را ضعیف کند، بازده اوراق قرضه را پایین آورد و تقویت دوباره‌ای برای بیت کوین رقم بخورد.
 
بانک‌های مرکزی به‌سرعت در حال حرکت هستند تا اقتصاد را توسعه دهند و برخی از مردم هم در انتظار بازگشت دوباره پس از کووید 19 نشسته‌اند.
 
بیت کوین می‌تواند خود را به پناهگاه امنی به جای دلار تبدیل کند. به گفته تحلیلگران بسیاری از سرمایه‌گذاران قدیمی و سنتی برای محافظت از دارایی خود در برابر ضعف دلار به طلا چسبیده‌اند، اما سرمایه‌گذاران زیر 40 سال به سمت بیت کوین سوق پیدا می‌کنند.
 
البته این اطمینان وجود ندارد که بیت کوین با توجه به نوساناتی که دارد در سطح جهانی بتواند همپای طلا رشد کند. اما بیت کوین در بسیاری از شرکت‌های بزرگ امریکا کاربرد داشته است. شرکت نرم‌افزاری هوش تجاری MicroStrategy اخیراً اعلام کرده است که حدود 250 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است تا بتواند ترازنامه‌های خود را در حد مطلوب نگه دارد. انتشار این خبر سهام این شرکت را 10 درصد افزایش داد.
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیت کوین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *