RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کاهش نرخ تورم تولیدکننده بخش‌های خدمات در فصل بهار

۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۵/۸کد خبر: 309176
ایستانیوز:مرکز آمار ایران اعلام کرد: تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ٢٧,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١.٤ درصد کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار" (١٥,٧ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش تعمیر وسایل نقلیه موتوری و کالاهای شخصی و خانگی (٣٥.٦ درصد) است. در  بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار" (١٥,٧ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش " تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی" (٣٥.٦ درصد) می‌باشد.
 
تورم فصلی
 
همچنین تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ٦,٧ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤.١) ٢.٦ واحد درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش ­های "آموزش (١.٨)"و "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار" (٥.٠ درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به "واسطه گری های مالی" (١٤.٥ درصد) است.
 
تورم نقطه به نقطه
 
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش های خدمات کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ٢٦,٦ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٥.٦) ١.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارایه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار ١٣٩٨، ٢٦.٦ درصد افزایش دارد. در  بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار" (١٥.٧ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش " تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی" (٣٥.٦ درصد) می‌باشد.
 
تورم سالانه
 
تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ٢٧,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٠) ١.٤ واحد درصد کاهش نشان می­ دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار" (١٦.٣ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به بخش " هتل و رستوران " (٤١.٩ درصد) است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ تورم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *