RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

جزییات تازه از ورود استارتاپ‌ها به بورس

۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۵/۷کد خبر: 309134
ایستانیوز: معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس در مورد وضعیت ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه گفت: شرکت‌های تپسی، دیجی‌کالا، کافه‌بازار و شیپور برای ورود به فرابورس درخواست داده‌اند و صورت‌های مالی سالانه آن‌ها آماده شده است اما در مورد اینکه کدام‌یک از این‌ها حائز شرایط برای ورود در فرابورس هستند را در حال بررسی هستیم و تصمیم نهایی در هیات پذیرش گرفته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، «رضا غلامعلی‌پور» در خصوص ورود کسب‌وکارهای نوآور و استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه توضیح داد: استارت‌آپ‌ها بخشی از شرکت‌هایی هستند که در بازار هدف فرابورس پذیرش می‌شوند و این بازار مخاطبان زیادی دارد که ممکن است همه طیف از شرکت‌ها را در بر بگیرد.
 
وی بیان اینکه بازار هدف اکنون در مرحله تدوین است، گفت: موافقت اولیه سازمان و دستورالعمل‌های آن مانند پذیرش و نوع فعالیت شرکت‌ها در حال تدوین است. بنابراین این بازار تنها مخصوص کسب‌وکارهای نوآور نیست، بلکه کسب‌وکارهای نوآور جزو شرکت‌هایی هستند که می‌توانند در این بازار پذیرفته شوند.
 
معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس درباره مشخصات این بازار، توضیح داد: بازار هدف برای شرکت‌هایی است که چشم‌انداز و دورنمای خوبی از آن‌ها متصور هستیم و شاید در لحظه اول این کسب‌وکارها هنوز به سودآوری نرسیده یا در مراحل ابتدایی فعالیت باشند،‌ اما با توجه به ارائه مستندات، طرح توجیهی، امیدنامه و سایر مدارکی که شرکت‌ها ارسال کرده‌اند، آینده خوبی را می‌توان برای آن‌ها تصور کرد.
 
به‌گفته غلامعلی‌پور قاعدتاً شرکتی که هنوز به مرحله بلوغ و تثبیت سودآوری نرسیده ریسک بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد. بنابراین باید روی مسئله مشارکت‌کنندگان در این بازار دقت بیشتری کنیم. برخلاف بازار اول و دوم که بازار آزادی است و همه افراد با هر سطحی از منابع و آشنایی با مباحث مالی خریدوفروش می‌کنند، در این بازار شاید این شرایط را به‌راحتی نداشته باشیم و باید برخی حداقل‌ها و پیش‌شرط‌ها را برای افرادی که می‌خواهند در این بازار فعالیت کنند، در نظر بگیریم.
 
معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس در پاسخ به این سؤال که چه شاخص‌هایی برای ورود کسب‌وکارهای نوآور به بازار سرمایه در نظر گرفته شده، توضیح داد: با توجه به بازار هدفی که ما برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس در نظر گرفته‌ایم، چشم‌اندازی که برای سودآوری دارند را دنبال می‌کنیم. به دلیل اینکه برخی کسب‌وکارها ممکن است اندکی زیان انباشته داشته باشند و اکنون به‌طور مشخص نتوانیم بگوییم که کدام کسب‌وکارهای نوآور پذیرش می‌شوند و کدام‌یک نمی‌شوند. اولاً باید ببینیم که دستورالعمل بازار هدف چگونه نوشته می‌شود تا با توجه به آن بخواهیم تصمیم بگیریم و آن‌ها را پذیرش کنیم. دوم اینکه بدانیم چقدر می‌توان به مدارک مستند، دورنما و عملکرد آتی آن‌ها امیدوار بود.
 
وی در مورد اینکه ورود کسب‌وکارهای نوآور چقدر می‌تواند برای بازار بورس مثبت باشد، اظهار کرد: در بازارهای بورس دنیا نیز شرکت‌هایی نظیر کسب‌وکارهای نوآوری که در حال بررسی آن‌ها هستیم، پذیرفته شده‌اند و سهام آن‌ها در حال معامله است. این کسب‌وکارهای نوآور نیز در بخشی از اقتصاد ما در حال ایفای نقش هستند. هر چهار کسب‌وکاری که نام بردیم، شرکت‌هایی هستند که عموم مردم از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند و نقش آن‌ها در فضای اقتصادی کشور یا فعالیت‌های روزمره در حال زیاد شدن است و هرکدام قابلیت‌های پذیرش دارند.
 
غلامعلی‌پور افزود: روندی که ما در حال انجام آن هستیم، روندی است که دنیا انجام داده است. به هر حال کسب‌وکارهای نوآور با کسب‌وکارهای سنتی و متکی بر دارایی‌های فیزیکی متفاوت هستند. به همین جهت دقت و مراقبتی که روی این شرکت‌ها داریم بیشتر است و کار جدیدی در حال انجام است.
 
به گفته معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس، درصورتی که این کسب‌وکارها روند روبه‌رشد خود را انجام دهند، ورود آن‌ها به بازار سرمایه هم می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و بازار سرمایه می‌تواند محلی برای تأمین مالی این شرکت‌ها باشد تا اگر در فضای اقتصادی هم در حال رشد بودند، سرعت رشد آن‌ها بیشتر شود و بتوانند با تأمین مالی، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:استارتاپ‌ها، بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *