RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران:

دست‌ها را از گلوی صادرکنندگان بردارید

۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۴/۲۹کد خبر: 308837
ایستانیوز:رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید امروز اقتصاد ایران به صادرات غیرنفتی وابسته است و هر اقدامی که این صادرات را محدود کند، در نهایت به اقتصاد ایران ضربه می‌زند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جمشید نفر  اظهار کرد: پیش از هرچیز مسئولان و سیاست گذاران باید به این نکته توجه کنند که صادرکننده خائن نیست، بلکه سرمایه گذاری است که تلاش کرده با وجود دشواری‌های حاصل از تحریم، شرایط را طوری برنامه ریزی کند که کالای ایرانی به بازار جهانی رسیده و ارز حاصل از آن به کشور بازگردد. در شرایطی که بانک‌ها و صرافی‌های بین المللی با ما کار نمی‌کنند، صادرکننده چه راهی برای بازگشت ارز خود در دوره زمان بندی کوتاه و بدون مشکل دارد؟
 
وی با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌های اجرایی دست صادرکنندگان را بسته و کار را برای آنها دشوار کرده است، گفت: هیچ صادرکننده شناسنامه دار و با سابقه‌ای به دنبال آن که ارز خود را به کشور بازنگرداند نیست. اگر تا امروز این ارز بازنگشته به دلیل مشکلات و محدودیت‌های موجود در اقتصاد ایران است.
 
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در پاسخ به این سوال که مهلت یک هفته‌ای بانک مرکزی به صادرکنندگان برای تحویل ارزشان به واردکنندگان تا چه حد می‌تواند برای فعالان اقتصادی گره گشا باشد، اظهار کرد: قطعا این سیاست مفید خواهد بود و به طور کلی هر سیاستی که شرایط دشوار فعلی را تسهیل کند مفید است. ما باید توجه داشته باشیم که با توجه به دشواری‌های موجود ورود ارز به کشور سخت و پیچیده است. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که در این بین باقی می‌ماند، واردات در ازای صادرات خواهد بود.
 
نفر ادامه داد: امروز با توجه به سیاست‌های محدودکننده وارداتی دولت، عملا کالاهایی به کشور وارد می‌شود که دولت آنها را تایید کرده باشد. از این رو ایجاد شرایطی که صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را به واردکننده بدهد که نیازهای داخلی کشور تامین شود چه اشکالی دارد؟
 
وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، بانک مرکزی باید از اصرارهای خود برای تعیین نحوه ورود ارز به کشور کوتاه بیاید و اگر روش واردات جواب می‌دهد، به این روش بهای بیشتری دهد. واردات در گروه کالاهای اساسی و الزامی آغاز شده و پس از آن با تایید دولت می‌تواند به اولویت‌های بعدی اختصاص داده شود اما اینکه با دشواری شرایط را نپذیریم و دستمان را دور گلوی صادرکنندگان قرار دهیم، نه تنها به تولید و صادرات که به کل اقتصاد کشور ضربه خواهیم زد.
 
به گزارش ایسنا، در فاصله چند روز مانده تا پایان تیر ماه که مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۸ بود، بانک مرکزی موافقت کرده که تا هفتم مرداد، صادرکنندگان بدون نیاز به سامانه نیما ارز خود را به شکل توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند.
 
پیش از این واردات در ازای صادرات تنها یکی از گزینه‌های موجود در بازگشت ارز صادراتی بود و صادرکنندگان باید 50 درصد از این ارز را از طریق سامانه نیما در اختیار واردکنندگان قرار می‌دادند.
 
به گزارش ایسنا ،با شیوع ویروس کرونا و همزمان با تحریم‌های آمریکا، قیمت ارز در بازار آزاد، روند افزایشی طولانی را پشت سر می‌گذارد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *