RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

افزایش تولید نفت دوباره آغاز می‌شود؟

۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۴/۱۱کد خبر: 308149
ایستانیوز:صادرات نفت خام عربستان سعودی برای این ماه تا تاریخ ۲۹ ژوئن به ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به نظر می‌رسد که عربستان سعودی به قول خود مبنی بر کاهش تولید نفت با یک رکورد در ماه ژوئن عمل کرده است. بلومبرگ گزارشی از وضعیت کاهش تولید نفت عربستان منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، صادرات نفت خام عربستان سعودی برای این ماه تا 29 ژوئن به 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که این میزان، کمترین میزان از زمانی است بلومبرگ در سال 2017، ردیابی نفت را آغاز کرده است. این میزان در مقایسه با 6.2 میلیون بشکه در روز در ماه می قرار دارد. این کاهش معادل بیش از 7 سوپرتانکر با ظرفیت کامل در طول این ماه است.
 
همان‌طور که شیوع کرونا اقتصاد جهان را ویران کرده و تقاضای نفت را کاهش داده، عربستان سعودی در میان تولیدکنندگان عمده نفت، برای کاهش تولید پیشرو است. آرامکو، شرکت دولتی سعودی موافقت کرده است که در ماه می-ژوئن درنهایت 8.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند. این اقدام بخشی از توافق اوپک پلاس برای افزایش قیمت بوده است. پادشاهی یک‌قدم هم فراتر رفت و متعهد شد که روزانه یک‌میلیون بشکه دیگر در ماه ژوئن از تولیدش را کاهش خواهد داد.
 
درحالی‌که تغییرات در صادرات و تولید به‌طور کامل به هم همبسته نیستند، اما محدودیت‌ها صادرات نفت عربستان به بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را بی‌اعتبار کرده است. روند واردات نفت به چین که معمولاً بزرگ‌ترین خریدار نفت جهان است، ماهانه حدود 45 درصد کاهش‌یافته است و در ماه ژوئن به 1.1 میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
صادرات نفت عربستان به ایالات‌متحده هم به‌شدت کاهش‌یافته است. جریان‌ها در ماه ژوئن روزانه به 224 هزار بشکه کاهش‌یافته است، این میزان در مقایسه با جریان 1.3 میلیون بشکه‌ای ماه آوریل، بالاترین رقم سه سال گذشته بوده است.
 
تنها سه سوپرتانکر و یک کشتی کوچک در ماه ژوئن، نفت را از عربستان به ایالات‌متحده برد‌ه‌اند. البته شاید زمانی که کشتی‌ها مقصد نهایی خود را اعلام کنند، این آمار به‌روز شود.
 
تانکرهایی که 17 میلیون بشکه نفت ترکیبی در این ماه را از عربستان حمل کرده‌اند، هنوز مقصد نهایی خود را اعلام نکرده‌اند. یک کشتی تقریباً 6 هفته طول می‌کشد تا از عربستان سعودی به ایالات‌متحده و سه هفته طول می‌کشد تا به چین برسد. هر کشتی‌ای که به امریکا سفرکرده باشد، در نیمه اول ماه اوت وارد این کشور خواهد شد.
 
*نوسانات شدید
 
حجم نفت عربستان سعودی طی چند ماه گذشته تا حدودی به دلایل تأثیرات جنگ قیمتی با روسیه در اوایل سال جاری با نوسانات زیادی همراه بوده است. آرامکو قیمت فروش رسمی نفت خود را در ماه‌های آوریل و می‌کاهش داد. بعدازآن کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها توافق کردند که تولید را محدود کنند.
 
یک نمونه از نتایج اقدامات عربستان، هند است. هند نزدیک‌ترین بازار عمده صادرات نفت خام به ریاض محسوب می‌شود. زمانی که قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح تاریخی خود سیر می‌کردند، صادرات نفت خام ریاض به هند در ماه آوریل به بیش از یک‌میلیون بشکه در روز افزایش یافت. البته محموله‌ها در ماه می تقریباً 50 درصد کاهش داشته است؛ اما در ماه ژوئن دوباره با افزایش همراه بوده است.

 

 

 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تولید نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *